Illustration100 skrev 2023-12-01 16:00:37 följande:
Det gäller inte fula ord som nämns på TV, utan när svenska barn tar efter vad andra säger. Och barnen tar efter vad föräldrarna säger, och många invandrare använder ord som vi svenskar inte accepterar. Några exempel: Mitt barnbarn frågade om hora betyder tjejer. Jag bor på fjärde våningen, men hörde mycket tydligt hur en invandrarkvinna skrek till ett barn att "din mamma är en fxxxa". Jag brukar inte lägga mig i, men sade till henne att så pratar man inte med barn. Tio minuter senare kom hon tillbaka med sin man och pekade mot mitt fönster. Denna kvinna blev alltså upprörd över att jag kritiserade henne för vad hon hade sagt. Och naturligtvis så hörde alla barn vad hon använt för ord. Men eftersom hon ansåg att det var jag som hade gjort fel, så upplevde barnen att det hon sagt är ok.
Men jag tror inte att jag är ensam om mina åsikter. Det har ju skrivits mycket om att svenska föräldrar är emot nya elever som pratar mycket dålig svenska. De har skrivit att de är oroliga för att deras barn sedan kommer hem och pratar Rinkebysvenska.
Och detta är inte fråga om rasism som många förmodligen vill få det till. Utan att det borde ställas lite större krav på att lära sig det svenska språket. Men istället så verkar ni anse att det vi som ska vika oss, och acceptera att våra barn tar efter ett språk som är både slarvigt och mycket dåligt.
Flyttar vi till andra länder så accepterar de INTE att dålig engelska nu är en del av samhället. De kräver att man lär sig språket, och så borde det vara här också.
Att man bryter är en sak, det gör de flesta som lär sig ett nytt språk. Men vad jag reagerar på är när barn tar efter slarviga uttal, och orden är i helt fel ordning.
Jag misstänker att ni som anser att detta är ok själva är invandrare? För vilka föräldrar vill att deras barn tar efter Rinkebysvenska?
Aha. Ja det var inte tydligt att du bytte samtalsämne. Men tror du på allvar att hora är ett ord som bara används av invandrare?
Gällande resten av ditt inlägg kan jag bara säga: Och sen klagar folk på dålig integration?