• Anonym (Skunken)

Tips till vårt sexproblem?

Min man och jag har fortfarande roligt och trevligt i sängen efter att ha hängt ihop i många år, men vi har ett problem med att mitt kön utsöndrar lite väl stark doft när jag blir kåt. Båda tycker att den är för stark för att den ska vara trivsam. Värst är det för honom när han ska ta mig bakifrån. Egentligen är bakifrån på alla fyra den ställning vi båda föredrar, den är liksom skönast och sexigast, men stanken gör att man drar sig.

Några råd kring hur jag skulle kunna fräscha upp mig behöver jag inte, för tro mig, jag följer de hygienråd jag har fått av gynekologen. Dessutom är jag nyduschad när vi har sex så det handlar inte om att jag inte anstränger mig. Det är inte infektioner som gör att jag luktar illa utan det är den naturliga fittdoften vid kåthet som är stark. Gynekologen säger att det är naturligt att kvinnor doftar lite olika i underlivet och att man får acceptera det.

Dock undrar jag om ni har några beprövade tips på hur vi kan göra för att lida mindre av stanken? Man kanske skulle smörja våra näsor med lite Vicks eller nått i samband med sex..? den föreslog jag för min man häromdagen, men jag har inte köpt salvan ännu. Ge gärna förslag som ni själva har prövat och varit nöjda med.

• Svar på tråden Tips till vårt sexproblem?
  • Anonym (Tutti belli)

Har väl egentligen bara upplevt ngt liknande du beskriver en gång, vi kom aldrig i bukt med problemet.
    Men kost påverkar lukt och smak, mer frukt och grönt ger fräschare av båda

• Anonym (Skunken)
    KimLinnefeldt skrev 2023-11-29 15:42:28 följande:

Kan ni inte lära er att gilla doften?

Jag vet inte riktigt, kan man bara bestämma sig för att man gillar den menar du?

Det vore intressant att veta hur någon annan skulle uppleva min doft, den kanske är en uppskattad härlig fittdoft i andras näsor,, haha,, vad vet jag? Jag och min man är ju bara två personer och referensramarna är inte gigantiska. Ännu så länge har vi inte lärt oss tycka om doften/stanken.
  • StudierKemi

Låter nästan som bakteriell vaginos. Men eftersom gynekologen har kollat upp dig säger du, så är det kanske inte det? När jag hade bakteriell vaginos förut så hjälpte apotekets produkter tillfälligt i några veckor, sedan kom lukten tillbaka. När jag besväras ibland av lukter igen så fyller jag min menskopp med lite vatten och en hel del äppelcidervinäger/ingefära juice, och har denna i över natten, så återställs balansen i underlivet rätt bra. Jag behöver göra sådan vaginal sköljning då och då, jag kan inte vara utan. Sperma från förut rinner ut då, annars ligger den kvar och luktar. Så det var det tipset jag hade. 

• Anonym (Vatten)

Drick mycket vatten! Och komplettera med a-vitamin det stärker slemhinnorna ☺️

• Anonym (Trix)

Det finns genomskinliga små näspluggar som luktar mint som man kan stoppa i näsan. Vi har det på jobbet när det behövs. Men kanske börjar ni fnissa när ni tittar på varandra då :)

• Anonym (Skunken)
    freeway skrev 2023-11-29 22:22:21 följande:

Be gubben sätta en klädnypa på näsan.

Den har vi redan provat (på skoj)
  • Anonym (Skunken)
    StudierKemi skrev 2023-11-29 22:36:28 följande:

Låter nästan som bakteriell vaginos. Men eftersom gynekologen har kollat upp dig säger du, så är det kanske inte det? När jag hade bakteriell vaginos förut så hjälpte apotekets produkter tillfälligt i några veckor, sedan kom lukten tillbaka. När jag besväras ibland av lukter igen så fyller jag min menskopp med lite vatten och en hel del äppelcidervinäger/ingefära juice, och har denna i över natten, så återställs balansen i underlivet rätt bra. Jag behöver göra sådan vaginal sköljning då och då, jag kan inte vara utan. Sperma från förut rinner ut då, annars ligger den kvar och luktar. Så det var det tipset jag hade. 

Wow, tack.
  • Anonym (Skunken)
    Anonym (Trix) skrev 2023-11-29 22:57:37 följande:

Det finns genomskinliga små näspluggar som luktar mint som man kan stoppa i näsan. Vi har det på jobbet när det behövs. Men kanske börjar ni fnissa när ni tittar på varandra då :)

Testar gärna, var köper man dem?
  • Anonym (Mick)

Vi har också haft samma problem med en lite jobbig doft när vi kör bakifrån. Men har märkt att om man lägger en kudde över rumpan på frugan så puffar inte odören upp på samma vis.

• Anonym (Öh)

Kanske ett besök hos psykologen kan hjälpa? Jag tycker min mans spermieutlösningsdoft är lite frän. Men i nöd och lust så att säga. Aldrig i livet att jag skulle ta upp det dock. Han har liksom redan prestationsångest. Haha! Vem av er tog upp det här från början? Hade min man klagat på min doft, så hade jag bytt ut han... Så det kan ju vara ett alternativ.

• Anonym (Skunken)
    Anonym (Mick) skrev 2023-11-30 05:22:34 följande:

Vi har också haft samma problem med en lite jobbig doft när vi kör bakifrån. Men har märkt att om man lägger en kudde över rumpan på frugan så puffar inte odören upp på samma vis.

Det var ett konkret och praktiskt tips - tack ska du ha.
  • Anonym (Skunken)
    Anonym (Öh) skrev 2023-11-30 06:01:32 följande:

Kanske ett besök hos psykologen kan hjälpa? Jag tycker min mans spermieutlösningsdoft är lite frän. Men i nöd och lust så att säga. Aldrig i livet att jag skulle ta upp det dock. Han har liksom redan prestationsångest. Haha! Vem av er tog upp det här från början? Hade min man klagat på min doft, så hade jag bytt ut han... Så det kan ju vara ett alternativ.

Ja du, jag minns inte riktigt vem som tog upp det först, det var så många år sedan. Min man är en finkänslig person som ogärna pratar om jobbiga ämnen, men man märkte ju på honom att allt inte kändes 100 % så det var ju bra att vi började prata om det. Det är ledsamt att stundtals känna sig äcklig och motbjudande men det vore ännu värre att vara helt omedveten om hur ens partner upplevde vårt gemensamma sexliv.
Svar på tråden Tips till vårt sexproblem?