• Anonym (Anonym)

Missunnsam kompis. Vad göra?

Jag upplever att min kompis är missunnsam och hon klagar mycket. Hon tycker att hon väger för mycket och hon vill gå ner i vikt, men jag ser henne aldrig kämpa för det. Varför klaga istället för att faktiskt ta tag i saken? Börjar bli rejält less på detta.

Jag själv har varit lite rund tidigare men nu har jag gått ner mycket i vikt eftersom jag har börjat röra på mig och äta bättre. Upplever att hon är missunnsam pga detta. Hon säger saker som att jag enbart tränar för att vara smal och se bra ut (inte sant men om det nu hade varit det så OCH, det är väl mitt val?), hon blir sur när jag skickar bilder från gymmet osv. Vi är ett kompisgäng där både jag och denna tjej är med i samma gruppchatt, om jag till exempel skickar en bild när jag är på gymmet så säger hon att hon inte är intresserad av att se bilder när jag gymmar och hon säger att jag inte behöver visa upp mig själv. Men om nån annan skickar en vanlig selfie i gruppen så säger hon ingenting? 

Jag förstår att det kanske handlar om att hon mår dåligt eller är osäker på sig själv och missnöjd med sitt utseende, men tycket faktiskt inte att det är ok att ta ut det på mig. 

Börjar störa mig så sjukt mycket på henne men har inte sagt ifrån helt än. Dessutom
    går vi på samma utbildning så kan inte heller undvika henne helt även om vi hade slutat vara vänner.

Vad hade ni gjort/sagt?

• Svar på tråden Missunnsam kompis. Vad göra?
  • Anonym (Anonym)

Eller alltså jag har sagt ifrån lite men kan nog vara hårdare. Jag har sagt att jag inte alls bara tränar för utseendet men att det ändå är upp till mig att välja varför jag tränar. Och jag har sagt att jag får skicka bild från gymmet om jag vill.

• Anonym (N)

Du fick väl många svar i din förra tråd, dög inte dom?

• Anonym (Anonym)
    Anonym (N) skrev 2023-11-29 14:46:36 följande:

Du fick väl många svar i din förra tråd, dög inte dom?

Jag har inte skapat någon annan tråd som handlar om detta. Har skapat andra trådar men aldrig om detta. Trist med folk som direkt ska anklaga en för att vara samma person som nån annan. 
  • Anonym (e)

Reagerade också på det, är det så vanligt med att någon börjat röra sig mer och äta bättre och dennes vän i gruppchatt då blir sur? Inget illa menat men jag förstår om någon annan undrar.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (e) skrev 2023-11-29 15:22:13 följande:

Reagerade också på det, är det så vanligt med att någon börjat röra sig mer och äta bättre och dennes vän i gruppchatt då blir sur? Inget illa menat men jag förstår om någon annan undrar.

Ja, tydligen är det det. Om jag hade skrivit den förra tråden så hade jag väl inte gjort en ny tråd över två år senare? Hade förmodligen inte haft samma problem då!
  • Anonym (e)
    Anonym (Anonym) skrev 2023-11-29 15:37:59 följande:
    Den tråden är skriven för snart tre år sedan och vad har det med mig att göra? Jag har inte skrivit den, haha. 
    Anonym (Anonym) skrev 2023-11-29 15:38:45 följande:
    Ja, tydligen är det det. Om jag hade skrivit den förra tråden så hade jag väl inte gjort en ny tråd över två år senare? Hade förmodligen inte haft samma problem då!

Läste du vad jag skrev innan länken??

Det är inte den tråden som jag syftar på men som med alla trådar som känns igen är grundtråden alltid raderad eller omöjlig att hitta med FLs kassa söksystem.

• Jemp

Trist, men det är väl bara att låta bli att skicka gymbilder till henne? 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (e) skrev 2023-11-29 15:48:50 följande:
    Anonym (Anonym) skrev 2023-11-29 15:38:45 följande:

Läste du vad jag skrev innan länken??

Det är inte den tråden som jag syftar på men som med alla trådar som känns igen är grundtråden alltid raderad eller omöjlig att hitta med FLs kassa söksystem.

Jag har läst allt du skrivit? Och du länkade ju till den där tråden, såå.

Men jag har i alla fall inte skrivit någon annan tråd som handlar om just detta. Vill inte att tråden ska handla om det, vill faktiskt få tips på vad jag kan säga/göra, så om du inte kan bidra med konkreta tips så kan du ju lämna tråden.
Svar på tråden Missunnsam kompis. Vad göra?