Ej redo jobba efter föräldraledigt, kan jag ångra mig?
Hej. Jag är just nu föräldraledig men arbetar annars som sjuksköterska. I och med att mitt förra jobb var katastrof och en efter en blev sjukskriven så har jag under föräldraledigheten sökt ett nytt jobb på VC. När jag sökte jobbet för x antal månader sedan så kändes det rimligt att kunna börja jobba när min yngsta är 8.5 månad, det gjorde jag med min äldre.
Nu känns det dock alldeles för tidigt att börja om 5 veckor. Det var inte alls lika lätt att avvänja från amning på nätterna denna gång och dessutom är min yngsta betydligt mer mammig och vill i princip bara vara hos mig trots att hon träffat och umgåtts med sin pappa väldigt mycket. Jag känner mig inte alls redo att börja jobba snart har otroligt dåligt samvete emot min bebis.
Är det okej av mig att börja jobba trots att jag har en bebis som är väldigt mammig och dessutom ammar mycket på nätterna fortfarande? Kan jag höra av mig till min chef och be att få börja någon månad senare? Trots att dom räknar med mig och inte har någon ersättare? Det känns som ett väldigt dåligt intryck eftersom jag är ny där.
Vad tusan gör jag?