Anonym (Taskigt?) skrev 2023-12-04 22:55:58 följande:
Är detta taskigt? Killproblem
Alltså.. min kille Och jag har snart varit tillsammans i 2,5 år. Nu har jag Fått problem med min bil, som han dessutom brukar låna. iallafall så bor jag i hans stad och jag är inget proffs på vilken verkstad, hur osv. Han vägrar iallafall och hjälpa till och säger att det är mitt problem Och att jag får gå till jobbet om det krisar.
han själv har en firma bil men när jag tänker efter så blir jag så ledsen, vi har ALLTID min bil och han vet att den finns tillgänglig.
vet inte om det hjälper men är Ju väldigt kallt nu och mitt batteri till bilen verkar krångla, den startar, men det är precis på gränsen och det står ?batteri discharged? något sådant.
tänker imorgon om jag kliver ut och den inte startar alls?? ingen lampa lyser i bilen. Klarar den sig till fredag?!
okej, ja det är också mitt ansvar men menar mer hans inställning.
Två saker, antingen batteriet dåligt och måste bytas ut, eller så kan generatorn vara dålig.(Sure, det kan vara mer saker, men dessa är två mycket troliga kandidater.)
Ja, känner du för låna ut bilen någon mer gång efter det hemska svaret?
Och kommer du vilja köra han någon gång och han behöver komma någonstans?
Jag skulle inte efter sånt hemskt svar, kanske han inget vet om bilar och därför svarar så.
Men batteriet är rätt enkelt och kolla upp med vissa fel, de som säljer batterier och då inte en mack(Det finns mer välutrustade mackar också, är det en sådan så kan de också hjälpa dig.), de kan testa batteriet och direkt berätta om det behövs bytas eller inte.
Annars testa Meca, Mekonomen om du har någon sån nära dig.
Om du står i nedförsbacke och inte batteriet är helt urladdat, så kan man rullstarta bilen, men är energin ur batteriet så kommer den inte starta genom rulla igång den.
Alternativ två är någon som hjälper med startkablar.
Är det generatorn, så funkar inga av dessa metoder, men hade det varit generator, så tycker jag den borde redan gett upp.
Lycka till.