Inlägg från: Anonym (korven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (korven)

Är detta taskigt? Killproblem

Anonym (Taskigt?) skrev 2023-12-04 22:55:58 följande:
    Är detta taskigt? Killproblem

Alltså.. min kille Och jag har snart varit tillsammans i 2,5 år. Nu har jag Fått problem med min bil, som han dessutom brukar låna. iallafall så bor jag i hans stad och jag är inget proffs på vilken verkstad, hur osv. Han vägrar iallafall och hjälpa till och säger att det är mitt problem Och att jag får gå till jobbet om det krisar. 

han själv har en firma bil men när jag tänker efter så blir jag så ledsen, vi har ALLTID min bil och han vet att den finns tillgänglig. 

vet inte om det hjälper men är Ju väldigt kallt nu och mitt batteri till bilen verkar krångla, den startar, men det är precis på gränsen och det står ?batteri discharged? något sådant. 

tänker imorgon om jag kliver ut och den inte startar alls?? ingen lampa lyser i bilen. Klarar den sig till fredag?!

okej, ja det är också mitt ansvar men menar mer hans inställning. 

Så du ska låna ut din bil, skjutsa honom överallt etc, trots att han har firmabil? Och på det så vill han inte hjälpa dig när du känner dig osäker med bilen när den krånglar?

Snacka om egoistiskt. Och varför kan han inte skjutsa dig till jobbet om bilen ej startar när han har egen bil och du skjutsar honom överallt.

Låt säga att han inte kan nåt om bilar, då kan ni ju söka tillsammans om hur ni åtgärdar felet.

Jag tycker du ska se detta som en självständighetsprövning och försöka lösa problemet med bilen själv. Men sedan ska du inte låna ut bilen nåt mer.

Säg nästa gång "vi kan ta din bil nu". Om han svarar "nej men....[NÅNTING]" så säger du bara "då får vi gå då".
  • Anonym (korven)
    sture123 skrev 2023-12-05 09:17:27 följande:

Ladda batteriet med batteriladdare
    Hjälper inte det byt batteri, det kan vilken verkstad som helst göra.
    Hjälper inte det lämna in bilen för felsökning. Det kan vara jordfelsbrytare eller att generatorn är dålig.
    Gör slut med killen.

Håller med.

I den ordningen också!
Svar på tråden Är detta taskigt? Killproblem