• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • BaeA

Vad tråkigt för er tjejer som inte fick något plus denna ruvning, vet precis känslan och besvikelsen. Men ni är grymma, hoppas det tar sig nästa cykel. Jag har gjort fyra misslyckade återföringar, där den fjärde tog sig men där jag tyvärr fick ett missfall I veckan i vecka 8+1. Håller tummarna för oss alla framåt <3

• RH93
    BaeA skrev 2024-09-08 09:43:02 följande:

Vad tråkigt för er tjejer som inte fick något plus denna ruvning, vet precis känslan och besvikelsen. Men ni är grymma, hoppas det tar sig nästa cykel. Jag har gjort fyra misslyckade återföringar, där den fjärde tog sig men där jag tyvärr fick ett missfall I veckan i vecka 8+1. Håller tummarna för oss alla framåt <3

Beklagar verkligen ❤️ så tungt när man också kämpat så mycket. Har ni någon plan framåt?
  • BaeA
    RH93 skrev 2024-09-08 10:35:25 följande:
    Beklagar verkligen ❤️ så tungt när man också kämpat så mycket. Har ni någon plan framåt?

Ja, herregud man blir helt dränerad på alla känslor och hopp och förtvivlan. Har ett embryo kvar i frysen, men vi kommer att köra nytt plock nu direkt innan vi återför den sista, då jag vill pgt testa dem innan återföring. Vet hur många fler motgångar man orkar, så vill undvika allt sånt om det går. Har fortfarande rätt ont och blöder, men hoppas det är det sista som kommit ut och att kroppen läker snabbt! 

Hur känner du, blir det ny ÅF i nästa cykel?

• RH93
    BaeA skrev 2024-09-08 15:16:50 följande:

Ja, herregud man blir helt dränerad på alla känslor och hopp och förtvivlan. Har ett embryo kvar i frysen, men vi kommer att köra nytt plock nu direkt innan vi återför den sista, då jag vill pgt testa dem innan återföring. Vet hur många fler motgångar man orkar, så vill undvika allt sånt om det går. Har fortfarande rätt ont och blöder, men hoppas det är det sista som kommit ut och att kroppen läker snabbt! 

Hur känner du, blir det ny ÅF i nästa cykel?

Okej, va skönt med en i frysen ändå. Gör ni pgt utomlands då? Förstår verkligen att du vill göra allt för att det ska gå bra. Hoppas du snart mår bättre.

Jag hade gärna kört på direkt, men har inte pratat med kliniken ännu då min testdag egentligen är på fredag. Tror att dom rekommenderar en cykel mellan innan nästa återföring eftersom jag gjorde färskförsök nu. Väntan är verkligen det värsta i denna process.
  • Masa24
    RH93 skrev 2024-09-07 10:15:06 följande:
    Nej jag har inte fått någon mens ännu men tänker att den kan väl bli försenad. Förra gången jag va gravid testade jag en dag senare än detta och fick då ett starkt plus direkt, det va dock ett tidigt test men detta va liksom helt blankt. Fick också 2-3 på CB digitalt då. Så känns rätt kört..

Åh ja det gör verkligen det. Jag håller tummarna att du får ett positivt besked när du testar ❤️
    Har inte testat ännu, är på menscykel dag 25 vilket är förväntad mens enligt appen. Fick lite brunt flytning imorse O lite rosa igår.. Jag har stark känsla att det är över. Och orkar verkligen inte testa o se ett negativt svar. Jag har förstått att det inte funkade den här gången heller. Detta var mitt andra ivf försök med äggplock båda gånger 
  • RH93
    Masa24 skrev 2024-09-09 07:26:47 följande:
    Har inte testat ännu, är på menscykel dag 25 vilket är förväntad mens enligt appen. Fick lite brunt flytning imorse O lite rosa igår.. Jag har stark känsla att det är över. Och orkar verkligen inte testa o se ett negativt svar. Jag har förstått att det inte funkade den här gången heller. Detta var mitt andra ivf försök med äggplock båda gånger 
    Hur långt är det sedan äggplocket? Förstår verkligen känslan kring negativt test 😞 liten blödning behöver inte betyda att det är kört men man känner ju sin kropp bäst själv. Skickar kramar och styrka ❤️
  • Masa24
    RH93 skrev 2024-09-09 09:02:44 följande:
    Hur långt är det sedan äggplocket? Förstår verkligen känslan kring negativt test 😞 liten blödning behöver inte betyda att det är kört men man känner ju sin kropp bäst själv. Skickar kramar och styrka ❤️
    Det har gått exakt 14 dagar sedan äggplocket..  Aja får ta en paus och känna efter. 
    Tack snälla RH93 och lycka till med dina kommande planer. ❤️
    så jobbigt att detta händer just på en måndag när man jobbar, fick springa o gråta på toa ett par gången. 
  • Eulalia84

Idag gjorde jag återföring och blev lite smått chockad och otroligt glad över vårt resultat. Av 5 befruktade ägg blev det 4 blastocyster av toppkvalitét!🙏😭 Så ett till mig och tre till frysen.  Hoppas så innerligt nu att någon av dessa krigare ska leda till ett levande barn🥰

• RH93
    Eulalia84 skrev 2024-09-09 22:13:06 följande:

Idag gjorde jag återföring och blev lite smått chockad och otroligt glad över vårt resultat. Av 5 befruktade ägg blev det 4 blastocyster av toppkvalitét!🙏😭 Så ett till mig och tre till frysen.  Hoppas så innerligt nu att någon av dessa krigare ska leda till ett levande barn🥰

Åh vilket toppenresultat. Så skönt 😍 vi håller alla tummar för den du ruvar på nu.
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-09-09 22:13:06 följande:

Wow vilket fint resultat!😍 jag ska hålla alla tummar för att det går vägen nu🥰 det kanske blir fyra små barn, vem vet!😂 Vi återförde också en fin blasto igår, det var spännande! Vi har inte fått veta än hur många de kan frysa men ser hoppfullt ut för oss också! Har lite ångest över den långa väntan nu, är ju så jobbigt. Har också blivit lite rädd för att testa, blir så svart på vitt! 
Svar på tråden IVF/ICSI 2024