• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Eulalia84
    Anonym (Blåklint) skrev 2024-09-10 08:50:15 följande:
    Wow vilket fint resultat!😍 jag ska hålla alla tummar för att det går vägen nu🥰 det kanske blir fyra små barn, vem vet!😂 Vi återförde också en fin blasto igår, det var spännande! Vi har inte fått veta än hur många de kan frysa men ser hoppfullt ut för oss också! Har lite ångest över den långa väntan nu, är ju så jobbigt. Har också blivit lite rädd för att testa, blir så svart på vitt! 
    Åh vad härligt att ni också fick ett så bra resultat!🥰
    Ja väntan är nästan värst, och å ena sidan vill man börja testa och å andra sidan inte🤣 
    Jag kommer nog inte att tjuvtesta som det känns, om inte mensen kommer före testdag då kanske. Har du också fått testdag den 22/9 eller har du något annat datum?😃
  • Eulalia84
    LMSM skrev 2024-09-11 15:51:49 följande:

Precis varit på återföring och det är mitt bästa resultat någonsin. är så glad även om jag vet att det inte säger mkt och är supertidigt!

alla 8 är fortfarande med samtliga har 4 celler idag dag två och hela tre stycken har 10 poäng!!
    fick tillbaka två trots att sannolikheten för tvillinggraviditet låg lite över 15% som är deras gräns för återföring av två.  tror den var på straxt över 16%

embryologen kallade dom skolboksexempel vid återföringen!
    är bara dag 2 så vet att det är lite men är så glad för det känns som jag har återfå lite hopp! 

Grattis till ett sånt fint resultat!🥰 Håller tummarna att de fortsätter utvecklas lika fint och att det är nu det lyckas för dig😃 
  • Eulalia84
    RH93 skrev 2024-09-11 16:03:09 följande:

Jag längtar verkligen till fredag och testdag så den här ruvningen ska vara över nu.

Har känt av så himla mycket senaste tiden men har egentligen inga förhoppningar efter mitt negativa test RD12. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro och jag får bara ångest över att cykeln ska bli helt rubbad nu inför en eventuell frysåterföring. Har haft ett underliggande illamående ganska många dagar, men har förklaringar också som att jag sovit och ätit lite dåligt. Känt i nån vecka som att jag ska bli sjuk men det bryter inte ut. Känner mig tung i huvudet och kroppen. Igår gick jag och tränade och kände direkt att något va off. Sen fick jag under dagen den värsta huvudvärken jag varit med om typ. Idag har jag varit hemma från jobbet och är fortfarande ingen riktig sjukdom men känner mig trött, sov en stund dagtid vilket jag aldrig gör annars, hängig, diffust illamående ibland, dålig i magen, olika värk i magen som inte känns som mensvärk.

Är sån tortyr detta, men orkar verkligen inte ta något extra negativt test innan fredag heller.

Håller tummarna att testet trots allt slår om till positivt på fre💕 Men förstår mycket väl att väntan är tuff när man känner sig säker på att det inte gått vägen.
  • Eulalia84
    EFW skrev 2024-09-11 17:43:52 följande:

Jag håller tummarna för dig och vill också flika in att ett test kan vara negativt en dag för att sedan visa ett tydligt streck dagen efter. Testade du med vanliga eller tidiga tester? 

Snart är det fredag och du är duktig som låter bli att testa ❤️

Jag har testat sedan ruvardag 1 då jag testar ut ovitrellen som sitter i länge på mig. Hade ett svag men tydligt streck rubardag 4 (äl +9), blev så besviken när jag dagen efter knappt såg strecket alls utan mer som en svag skugga om jag kisade riktigt noga 😅 och kände att nu är jag ute denna omgång. Så döm om förvåning när det i dag blev ett streck igen. Mycket tydligare än jag haft efter ovitrellen de senaste dagarna. Så om det inte är fel på testet 😂, hoppas jag på att det ska bli starkare nu och förhoppningsvis finnas kvar om en vecka på testdagen.

Åh vad det låter lovande🙏 Grattis och håller tummarna🥰
  • EFW
    Eulalia84 skrev 2024-09-11 21:11:16 följande:
    Åh vad det låter lovande🙏 Grattis och håller tummarna🥰
    Tack! ❤️ Ja man är försiktigt glad nu 🤞 Nu ska jag ta mig fram till testdag som blir första etappen 🥰
  • BaeA
    RH93 skrev 2024-09-09 07:11:42 följande:
    Okej, va skönt med en i frysen ändå. Gör ni pgt utomlands då? Förstår verkligen att du vill göra allt för att det ska gå bra. Hoppas du snart mår bättre.

Jag hade gärna kört på direkt, men har inte pratat med kliniken ännu då min testdag egentligen är på fredag. Tror att dom rekommenderar en cykel mellan innan nästa återföring eftersom jag gjorde färskförsök nu. Väntan är verkligen det värsta i denna process.
    Håller tummarna för dig på fredag! Var också bombsäker på att mitt inte hade fäst sist, men sen hade jag så fel. Sov också väldigt dåligt, och hade flera av de symptom du beskriver. Så hoppas hoppas! 

Vår klinik blir faktiskt den första som får lov att pga testa, men inte själva embryot utan vätskan de är i och det är 85% vs annars 95% så det känns ändå rimligt. Har inte all info för de berättade att det är nytt sen i somars och det var precis när jag var på VUL för att bekräfta misfallet. 
  • RH93
    BaeA skrev 2024-09-11 23:22:44 följande:
    Håller tummarna för dig på fredag! Var också bombsäker på att mitt inte hade fäst sist, men sen hade jag så fel. Sov också väldigt dåligt, och hade flera av de symptom du beskriver. Så hoppas hoppas! 

Vår klinik blir faktiskt den första som får lov att pga testa, men inte själva embryot utan vätskan de är i och det är 85% vs annars 95% så det känns ändå rimligt. Har inte all info för de berättade att det är nytt sen i somars och det var precis när jag var på VUL för att bekräfta misfallet. 
    Tack ❤️ jag mådde så dåligt imorse när jag vaknade att jag ville ta ett test ändå men det va helt blankt så det blev tyvärr inget. Så jag är väl en av dom som inte får mens förrän jag slutar med progesteronet.

Åh va spännande att få testa något nytt ändå. Hoppas det hjälper er!
  • Anonym (Blåklint)
    LMSM skrev 2024-09-11 15:51:49 följande:

Precis varit på återföring och det är mitt bästa resultat någonsin. är så glad även om jag vet att det inte säger mkt och är supertidigt!

alla 8 är fortfarande med samtliga har 4 celler idag dag två och hela tre stycken har 10 poäng!!
    fick tillbaka två trots att sannolikheten för tvillinggraviditet låg lite över 15% som är deras gräns för återföring av två.  tror den var på straxt över 16%

embryologen kallade dom skolboksexempel vid återföringen!
    är bara dag 2 så vet att det är lite men är så glad för det känns som jag har återfå lite hopp! 

Åh men så roligt att höra!😀❤️ nu hoppas vi verkligen att de två vill stanna och att det blir något till frysen också 🥰 
  • Anonym (Blåklint)
    Eulalia84 skrev 2024-09-11 20:56:35 följande:
    Åh vad härligt att ni också fick ett så bra resultat!🥰
    Ja väntan är nästan värst, och å ena sidan vill man börja testa och å andra sidan inte🤣 
    Jag kommer nog inte att tjuvtesta som det känns, om inte mensen kommer före testdag då kanske. Har du också fått testdag den 22/9 eller har du något annat datum?😃
    Ja vi fick två blastos till frysen, en med bra kvalitet och en med lite sämre kvalitet. Så det var mycket bättre än vi vågade hoppas på!🤩 men samtidigt blev vi lite besvikna för det fanns en blasto till dagen innan och en till på g, som båda tillbaka-bildades till dag 6. Men som sagt hade vi ju inte vågat hoppas på två till frysen så försöker att vara glad för dem😀

Jaa eller hur! Men jag tycker att det känns så himla mycket press att ta ett test och få ja eller nej så brukar tycka att det känns skönare att börja testa lite tidigare och få lite förvarning om att det nog inte gått så bra. Man är ju så himla nyfiken också så så svårt att låta bli😂 samtidigt blir det ju så svårt med ovitrelle-sprutan, vill ju vara säker på att den är ute ur kroppen. Jag kanske ska testa imorgon för att vara säker på att den är ute ur kroppen när jag väl testar nästa gång☺️ jag har testdag den 20:e, de har sagt att jag ska ta ett blodprov då! 
  • Anonym (Blåklint)
    EFW skrev 2024-09-11 17:43:52 följande:

Jag håller tummarna för dig och vill också flika in att ett test kan vara negativt en dag för att sedan visa ett tydligt streck dagen efter. Testade du med vanliga eller tidiga tester? 

Snart är det fredag och du är duktig som låter bli att testa ❤️

Jag har testat sedan ruvardag 1 då jag testar ut ovitrellen som sitter i länge på mig. Hade ett svag men tydligt streck rubardag 4 (äl +9), blev så besviken när jag dagen efter knappt såg strecket alls utan mer som en svag skugga om jag kisade riktigt noga 😅 och kände att nu är jag ute denna omgång. Så döm om förvåning när det i dag blev ett streck igen. Mycket tydligare än jag haft efter ovitrellen de senaste dagarna. Så om det inte är fel på testet 😂, hoppas jag på att det ska bli starkare nu och förhoppningsvis finnas kvar om en vecka på testdagen.

Åh men stort grattis!🥳❤️ ska hålla alla tummar för att strecket blir starkare🥰 vilken dag är din testdag?
Svar på tråden IVF/ICSI 2024