• BubblanJ

IVF/ICSI 2024

Hej! 

Jag och min man var idag på vårt första besök på IVF-mottagning efter att ha försökt få barn i 2 år. Vi kommer att köra kort protokoll och troligtvis ICSI med start i februari 2024, och vi är så lättade att det äntligen (förhoppningsvis) är vår tur! Hittade ingen tråd för oss som startar behandling 2024 så tänkte jag startar en egen så kanske vi kan följas åt och peppa varandra? Glad

• Svar på tråden IVF/ICSI 2024
  • Boobouboo
    Eulalia84 skrev 2024-11-10 20:36:51 följande:
    Boobouboo skrev 2024-11-10 15:34:02 följande:
    Jag testade också neg på RD 9 med blasto, inte vågat testa igen men är på RD 11 nu. Vågar man hoppas nått?

kör du ostimulerat? isf tror jag man kan köra på i nästa cykel!
    Det kan fortfarande slå om, vissa får ju inte plus förrän på testdagen. Jag håller tummarna för er❣️

Jag är också på RD 9 men inte vågat testa än och kommer nog vänta tills testdag om jag nu inte börja blöda innan dess förstås. Kan vara så att mensen dyker upp redan imorgon.

Jag tar inget progesteron så trodde denna ruvning skulle bli lättare, men haft värk och varit öm i magen sedan RD 3, men inte som mensvärk utan lite annorlunda och varit uppblåst. Vågar inte hoppas något alls, känns som det är för tidigt att ha sådana tydliga symtom redan från dag 3. Så jag tänker att det nog bara är någon annan magåkomma jag känner av. 

Blev inget för oss denna gång :( håller alla tummar för dig! ❤️ vi får köra på direkt i nästa cykel så det är skönt
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-11-11 09:01:30 följande:
    Ska ringa kliniken idag och rådfråga tänkte jag. Vore skönt att veta om man kan fortsätta hoppas eller bara försöka gå vidare och preppa inför nästa försök. 

Och det låter ju bara bra med symptom! Framförallt om du inte äter progesteron. Borde absolut kunna känna från dag 3, det är ju då det borde implantera ☺️ Håller tummarna för dig!!❤️
    Hur har det gått för dig?❤️

Min mens kom i måndags så det var inte vår tur den här gången heller tyvärr😔 Börjar misströsta lite nu.
  • Eulalia84
    Boobouboo skrev 2024-11-12 17:47:36 följande:
    Blev inget för oss denna gång :( håller alla tummar för dig! ❤️ vi får köra på direkt i nästa cykel så det är skönt
    Nej vad tråkigt💕 Va skönt att ni får köra direkt igen😊 Blev inget för oss heller tyvärr, mensen dök upp i måndags. Ska ringa kliniken imorgon få se om vi också kan köra direkt eller om det blir att vänta tills nästa år.
  • BaeA

Igår gjorde jag mitt fjärde äggplock, och fick ut 18 stycken fick reda på att 15 av dem var mogna och 12 st befruktade så väntar med spänning på dag 5 som är på söndag och hoppas att något/några klarar sig. Ska för första gången göra färsk återföring om allt ser bra ut efter VUL på fredag. Just nu känner jag mig lite svullen och öm runt buken. 

• SaraE1990
    Vixens skrev 2024-11-12 15:48:55 följande:
    Hej 😊

Är inte heller något proffs men kan göra ett försök på dom jag kommer på 😆

TD = testdag (bestämt datum av läkaren)
    RD = Ruvardag
    ET = Embryo transfer/återföring färsk
    FET = frozen embryo transfer/återföring fryst

Finns säker fler, men det kan andra komplettera med isåfall 😂.

Kommer du kunna hålla dig med att testa enda fram till din testdag? 🙈

Hoppas iaf det går bra för dig med! 🌸😍
    Håller tummarna för oss allihop! 💫
    Tack för lite förkortningsförklaringar:) 

Ja, jag ska bara försöka låtsas som att allt är som vanligt så jag slipper all ångest och oro. När jag gjort mina tidigare försök så har mensen kommit innan jag hunnit testa så har inte ens behövt...det suger ju och tar bort lite av spänningen att testa. 

Men håller tummarna att det går bra denna gång :) 
  • EB90
    Eulalia84 skrev 2024-11-13 17:18:01 följande:
    Hur har det gått för dig?❤️

Min mens kom i måndags så det var inte vår tur den här gången heller tyvärr😔 Börjar misströsta lite nu.
    Åh vad tråkigt att det inte blev något för dig 💔 samma här, fortsatt negativa test, även om mensen inte kommit igång än. Men slutade med progesteronet igår så hoppas att den kommer igång snart. 

Hoppas att vi får prova snart igen. Hade du embryon kvar i frysen?❤️
  • Eulalia84
    EB90 skrev 2024-11-13 23:28:31 följande:
    Åh vad tråkigt att det inte blev något för dig 💔 samma här, fortsatt negativa test, även om mensen inte kommit igång än. Men slutade med progesteronet igår så hoppas att den kommer igång snart. 

Hoppas att vi får prova snart igen. Hade du embryon kvar i frysen?❤️
    Så ledsamt att det inte ville sig för dig heller💔  
    Jag har två embryon kvar i frysen och vi fick grönt ljus idag att köra direkt med ny insättning i denna cykel, så det kommer vi göra. Annars hade vi nog fått vänta tills nästa år. 

Hur var det för dig, har du några embryon i frysen?❤️
  • Anonym (JLB)

Hej tjejer. Jag gör min första IVF-runda för syskonförsök.

går hos Göteborgs IVF-klinik

Jag har fått Bemfola utskrivet. Sprutdag 6 idag. Jag gjorde ultraljud idag och de kunde se 4 stora äggblåsor på ena sidan och 3 på andra. Samt någon mindre på ena sidan. Är det bra eller dåligt med bara sju stycken? 

de tre första dagarna av Bemfola skulle jag ta 250, sedan 225. Men efter dagens UL så har de skrivit att jag ska ta 250 igen till och med på söndag. 

Igår började jag med Fyremadel som jag fortsätter med till på söndag paralllellt med Bemfola. 

sedan Ovitrelle på måndag. 

Äggplock den 20/11. Vad är era upplevelser av äggplocket? Gör det mycket ont? 

• Lina98
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-14 19:08:30 följande:

Jag har fått Bemfola utskrivet. Sprutdag 6 idag. Jag gjorde ultraljud idag och de kunde se 4 stora äggblåsor på ena sidan och 3 på andra. Samt någon mindre på ena sidan. Är det bra eller dåligt med bara sju stycken? 

de tre första dagarna av Bemfola skulle jag ta 250, sedan 225. Men efter dagens UL så har de skrivit att jag ska ta 250 igen till och med på söndag. 

Igår började jag med Fyremadel som jag fortsätter med till på söndag paralllellt med Bemfola. 

Hej. 

Vad spännande! Vad jag förstått på min klink är det optimalt med 8-10 äggblåsor men finns folk som får ut betydligt fler och färre. Vår första stimulering misslyckades och vi fick inte tillräckligt många äggblåsor för att det skulle vara värt att plocka ut. Andra stimuleringen fick vi ut 5 ägg varav 1 var omoget och 1 slutade dela sig. 

Hade din läkare tyckt att det varit ett dåligt resultat hade dom förmodligen valt att bryta som dom gjorde för oss första gången.

Kul att du ska göra äggplock på onsdag, det ska jag också göra. 😊 Mitt första äggplock gick bra, kändes mest när dom tömde blåsorna. Gör det jätteont kan man be om mer smärtlindring. 

Stort lycka till, kommer gå superbra❤️

• XcxX
    Anonym (JLB) skrev 2024-11-14 19:08:30 följande:

Hej,

Spännande med äggplock - det kommer säkert gå bra! Bara be om mer smärtstillning vid minsta obehag. 

Har för mig att jag hade 9 äggblåsor, de fick ut 7 mogna ägg, 4 blev befruktade, 1 tillbaka (ET) och 2 till frysen. De 3 som klarade sig blev odlade till dag 5.

Var med på en kompis äggplock nån vecka efter min insättning, hon fick ut 18 mogna ägg på 18 blåsor så då kändes det ju som att jag inte fick så många men det är ju inte antalet som avgör, även om det såklart kan kännas betryggande att få många.

Är nu gravid i v.11 med första återföringen. 

Håller tummarna för dig!

Svar på tråden IVF/ICSI 2024