• Tukt

Hur gör jag? Råd?

Tycker du kan fundera på dina andra beteenden utanför otroheten. Exempelvis att du inte svarar tjejen du var otrogen med. Jag förstår att det kan påverka hur det går framöver med din sambo, men att dissa henne helt visar på att du är kanske i överkant pragmatisk i hur du behandlar människor.
    Det är fullt rimligt att kolla av vad hon vill och hur hon mår. Kanske har hon också information som kan vara bra för dig i relationen till din sambo. Ni var ju alla vänner innan.
    Sedan ska du såklart förklara för henne varför du inte vill ha kontakt. Men att bara dissa henne vitnar på en respektlöshet och flyktbeteende från din sida. 
    Så börjar du ta ansvar och bete dig vuxet så kommer du förmodligen att lösa den här situationen lättare. Att i ord förminska sig själv och kalla det man gör "idiotiskt" fungerar sällan på den man sårat. 

• Tukt
    Anonym (T) skrev 2023-12-09 15:08:57 följande:

Tukt: det kanske låter okänsligt nu när jag läser det men jag har känt den här tjejen länge och tror nog hon ångrar det som hände lika mycket som jag men hon är också väldigt förtjust i att överdramatisera och spela ut sina känslor och det är det jag gissar kommer ske om vi skulle prata nu. Och det absolut sista min sambo behöver nu är mer drama. 
    Men vi måste ju prata om det någon gång, det inser jag med, men det vore jävligt dumt att göra det nu, utifall det skulle komma fram. Finns inte en chans sambon skulle tro något annat än att vi har ihop det då. 

Jo, men låt oss säga din sambo pratat med den andra tjejen och det sagts en massa saker, och det i sin tur är grunden till att din sambo inte vill sätta sig ned och resonera. Skulle du inte vilja veta vad, så du kan hantera det?
  • Tukt
    felicityporter skrev 2023-12-09 16:45:10 följande:
    Att prata med den andra kvinnan vore totalt kontraproduktivt i det här läget. Oavsett vad hon än säger kommer det leda till att han kommer hamna i en ännu värre hundkoja än han redan sitter i. Det bästa han kan göra nu är att ignorera det andra psychot helt, efter att först skickat ett mess där han skriver att hon ska sluta kontakta honom, att hon är ett gigantiskt misstag och be henne dra åt helvete. Sedan blocka henne ÖVERALLT! Detta är hans bästa chans att få tillbaka sin sambo och vinna hennes förtroende.
    Är man okänslig och oansvarig ena gången, så är det nog en risk man är det annars också. Hur vida den andra är ett "psycho" överlåter jag till psykvården...
  • Tukt
    felicityporter skrev 2023-12-09 18:38:53 följande:
    Man är ett rejält rubbat psycho om man ligger med någon som har barn med en annan som hon dessutom
    själv känner och medverkar till att rasera en hel familj, dessutom bekräftar hon bilden av sig själv som ett självupptaget psycho genom att hon kontaktar honom flertalet gånger efteråt trots att han inte svarar.
    Nu handlar ju inte tråden om den här kvinnans psykologiska status, inte heller din syn på otrohet. Utan hur TS ska hantera situationen. Och eftersom han verkligen verkar vilja lösa det hela så är det just det jag reflekterat över.
  • Tukt
    felicityporter skrev 2023-12-09 22:11:20 följande:
    Jag med, jag bara försöker hjälpa honom reparera skadan han och psychot orsakat och eftersom han skrivit om psychots försök till kontakt har jag gett honom de bästa råd jag kan ge.
    Bra, fortsätt du med det, så sköter jag mitt.
Svar på tråden Hur gör jag? Råd?