Hur gör jag? Råd?
Går fan inte citera så får göra så här istället...
Proffshjälp känner jag inte att jag behöver eftersom jag aldrig varit otrogen mot henne förut och skulle inte ha varit om jag var nykter. Men jag tänker lägga ner drickat. Brukar inte supa mig full ofta så det är inga problem.
Jag tror som sagt också att hon kommer att låta mig komma tillbaka. Hur än jävligt jag betett mig så borde vi ändå ge det ett försök, speciellt då vi ska ha barn.
Jag skulle absolut kunna ge henne den tiden hon behöver men med tanke på hur dåligt hon mår så borde jag ju kunna göra någonting...allt hon tänker på nu är att jag "valde den andra", att hon skulle betyda något mer för mig och jagar upp sig över framtiden. Hormoner gör det väl ännu värre. Jag måste få henne att tänka rationellt om allt det här.
Ditt beteende och hela din inställning till relationer, tex ditt snack om att "hon är besatt av dig" och att ni ska ha barn tyder på att du resonerar extrem jävla omoget och egoistiskt.
Vakna upp nu, du ska bli pappa, du har inte råd att fortsätta bete dig och tänka som en 16 åring.
Och snälla, sluta snacka om att "tänka rationellt"... för du vet ju uppenbarligen inte ens vad det betyder. Irrationellt är att knulla på sin sambos kompis när ens partner väntar barn och fucka upp sin relation redan innan ungen fötts, irrationellt är att sen inte fatta vilket idiot man är som betett sig på det sättet utan skylla det på "alkohol" och bara vilja släta över det och tro att det räcker.
Din sambo är den ENDA som tänker rationellt i den här soppan för en irrationell och omogen snubbe som du är absolut inte rätt person att ha varken som partner eller pappa till sina barn. Jag menar, hur fan ska du kunna ge erat barn rätt uppfostran när du själv inte är vuxen i huvudet?