• Anonym (Trocadero)

    Massa ensamma män överallt

    Jag tror vi alla känner till att det finns en massa ensamma män i vårat samhälle. Det är unga, gamla, rika, fattiga, snygga och inte så snygga. Alla sorters.

    Senast här på FL var det en mamma som skrev att hennes vuxna söner aldrig haft någon flickvän eller dejt (som hon känner till iallafall) och för några dagar sedan läste jag en insändare i en dagstidning om att hennes vuxna son med med ett normalt liv aldrig haft ett kärleksförhållande och att det gör henne fundersam.

    Jag börjar ju själv närma mig 40 och har heller aldrig haft någon kärleksrelation och det är en stor sorg i mitt hjärta och något som jag tänker på dagligen. Att aldrig få krama sin flickvän. Aldrig ha någon att bjuda ut på alla hjärtans dag och såna saker. Aldrig få ha någon att mysa med i soffan hemma.

    Jag känner till många män i min situation som jag har haft som kollegor eller barndomskompisar som jag växte upp med och kollade upp på Ratsit okså som är lika gamla som mig och ensamboende och därmed förmodligen också singlar.

    Jag är ändå en sådan som var väldigt social mellan 20-30 och var på mycket krogbesök och hemmafester och allt sånt. Rest runt och varit aktiv i föreningar och även haft ett fåtal tjejkompisar. Men så fort jag visat intresse för något mer så har dom lagt benen på ryggen, på riktigt.

    Vad kan jag och övriga män egentligen göra som är i denna situation? Jag har haft invandrarkollegor som inte direkt varit populära hos tjejerna men dom har haft släkten som hjälper dom att hitta en fru, så gör inte svenska föräldrar som inte verkar bry sig så mycket om sina barn. Mina skickar knappt ett SMS på min födelsedag.

    Lusten att leva är ju nästan obefintlig även om man har ett jobb och lägenhet man trivs med. Utan kärlek eller att känna sig omtyckt mår man sjukt dåligt.

  • Svar på tråden Massa ensamma män överallt
  • molly50
    Anonym (men eller hur) skrev 2024-02-05 14:13:19 följande:
    Givetvis kommer ju inte kvinnor skriva exakta kopior av det män skriver, men ATT kvinnor generaliserar om män precis lika mycket som män generaliserar om kvinnor är väl ingen nyhet?

    Ja jag skulle kunna kritisera en sån och gör det oxå OM personen verkligen skriver så, jag utgår efter vad TS skriver inte vad andra påstår att TS skriver.
    Ja,för mig är det faktiskt en nyhet.
    Jag har inte sett någon kvinna generalisera över män på samma sätt som en del män kan göra över kvinnor.
    Och jag har definitivt aldrig sett kvinnor komma med sådana absurda förslag som dessa män kan göra för att hjälpa ensamma kvinnor.
    Om du har sett det så får du gärna länka till en sådan tråd,som sagt.
    De trådar jag har sett där kvinnor klagar på män så är det oftast om deras egna män.
    Dvs inget generaliserande.

    Ja,du skulle alltså kritisera det om du ser en kvinna skriva så.
    Men om man som kvinna kritiserar en man som skriver sådana saker så är man en manshatare.
    Vad är skillnaden?
  • Anonym (Kvinnor)
    molly50 skrev 2024-02-05 15:41:01 följande:
    Ja,för mig är det faktiskt en nyhet.
    Jag har inte sett någon kvinna generalisera över män på samma sätt som en del män kan göra över kvinnor.
    Och jag har definitivt aldrig sett kvinnor komma med sådana absurda förslag som dessa män kan göra för att hjälpa ensamma kvinnor.
    Om du har sett det så får du gärna länka till en sådan tråd,som sagt.
    De trådar jag har sett där kvinnor klagar på män så är det oftast om deras egna män.
    Dvs inget generaliserande.

    Ja,du skulle alltså kritisera det om du ser en kvinna skriva så.
    Men om man som kvinna kritiserar en man som skriver sådana saker så är man en manshatare.
    Vad är skillnaden?
    Jag har bara läst om att det är okej som kvinna att få klaga på sitt sexliv utan det kallas rättighet till sex. 
    Kvinnors sexliv ska vara något som samhället ska ta ansvar över
  • Anonym (Kvinnor)
    molly50 skrev 2024-02-05 15:41:01 följande:
    Ja,för mig är det faktiskt en nyhet.
    Jag har inte sett någon kvinna generalisera över män på samma sätt som en del män kan göra över kvinnor.
    Och jag har definitivt aldrig sett kvinnor komma med sådana absurda förslag som dessa män kan göra för att hjälpa ensamma kvinnor.
    Om du har sett det så får du gärna länka till en sådan tråd,som sagt.
    De trådar jag har sett där kvinnor klagar på män så är det oftast om deras egna män.
    Dvs inget generaliserande.

    Ja,du skulle alltså kritisera det om du ser en kvinna skriva så.
    Men om man som kvinna kritiserar en man som skriver sådana saker så är man en manshatare.
    Vad är skillnaden?
    Kvinnor får klaga på hur "dåliga " männen är.
    Att de ska förändras 
  • Anonym (Kvinnor)
    molly50 skrev 2024-02-05 15:41:01 följande:
    Ja,för mig är det faktiskt en nyhet.
    Jag har inte sett någon kvinna generalisera över män på samma sätt som en del män kan göra över kvinnor.
    Och jag har definitivt aldrig sett kvinnor komma med sådana absurda förslag som dessa män kan göra för att hjälpa ensamma kvinnor.
    Om du har sett det så får du gärna länka till en sådan tråd,som sagt.
    De trådar jag har sett där kvinnor klagar på män så är det oftast om deras egna män.
    Dvs inget generaliserande.

    Ja,du skulle alltså kritisera det om du ser en kvinna skriva så.
    Men om man som kvinna kritiserar en man som skriver sådana saker så är man en manshatare.
    Vad är skillnaden?
    Om man saknar partner så kan man inte klaga på det. 
    Det blir naturligt att man snackar om hur olika kvinnor är eller kvinnor i allmänhet 
  • Anonym (Kvinnor)
    molly50 skrev 2024-02-05 15:41:01 följande:
    Ja,för mig är det faktiskt en nyhet.
    Jag har inte sett någon kvinna generalisera över män på samma sätt som en del män kan göra över kvinnor.
    Och jag har definitivt aldrig sett kvinnor komma med sådana absurda förslag som dessa män kan göra för att hjälpa ensamma kvinnor.
    Om du har sett det så får du gärna länka till en sådan tråd,som sagt.
    De trådar jag har sett där kvinnor klagar på män så är det oftast om deras egna män.
    Dvs inget generaliserande.

    Ja,du skulle alltså kritisera det om du ser en kvinna skriva så.
    Men om man som kvinna kritiserar en man som skriver sådana saker så är man en manshatare.
    Vad är skillnaden?
    Man skulle kunna skriva så här istället. 

    Och eftersom olika män köper sex så är det kvinnorna som tänker fel?....

    Eftersom män klagar inte på att de vill utföra en abort i sin kropp så betyder det att kvinnorna klarar sig utan aborter?...
    ............ 
  • ClumsySmurf
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-02-05 16:49:54 följande: #1519
    molly50 skrev 2024-02-05 15:41:01 följande:
    Ja,för mig är det faktiskt en nyhet.
    Jag har inte sett någon kvinna generalisera över män på samma sätt som en del män kan göra över kvinnor.
    Och jag har definitivt aldrig sett kvinnor komma med sådana absurda förslag som dessa män kan göra för att hjälpa ensamma kvinnor.
    Om du har sett det så får du gärna länka till en sådan tråd,som sagt.
    De trådar jag har sett där kvinnor klagar på män så är det oftast om deras egna män.
    Dvs inget generaliserande.

    Ja,du skulle alltså kritisera det om du ser en kvinna skriva så.
    Men om man som kvinna kritiserar en man som skriver sådana saker så är man en manshatare.
    Vad är skillnaden?
    Jag har bara läst om att det är okej som kvinna att få klaga på sitt sexliv utan det kallas rättighet till sex. 
    Kvinnors sexliv ska vara något som samhället ska ta ansvar över
     
    Anonym (Oj?) skrev 2022-01-21 19:59:41 följande: #

    Visste inte att man får ha en åsikt om sex för när jag kollade senast så gällde det att sex är ingen mänsklig rättighet. 


    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-05-21 20:18:33 följande: #378
    Anonym (Teddy) skrev 2021-09-29 17:02:33 följande:

    Om vi skulle bestämma att närhet och sex är en mänsklig rättighet hur ska det lösas rent praktiskt? Om du är en person som ingen vill ha, men det är din rättighet som människa att få ligga, hur ska det lösas?


    Sex är redan en rättighet men det krävs samtycke av andra om man har sex med dom. 
     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-05-21 20:24:18 följande: #382
    Anonym (äpplen o päron) skrev 2021-09-29 17:14:28 följande:
    Nu har du väl allt blandat ihop saker va?

    Sex är absolut ett mänskligt behov, hade det inte varit det hade vi inte överlevt som art. En rättighet är det däremot inte.
    Sex räknas som en rättighet men för att kunna ha sex med andra så krävs det samtycke av de som vill ha sex med varandra.
     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-05-21 20:25:33 följande: #
    Anonym (Stina) skrev 2022-05-21 20:23:41 följande:

    Bör väl finnas en del manliga homosexuella som inte får ligga fast de vill. Hur ställer sig männen i tråden till att tillfredsställa dem i detta grundläggande behov? Får jag gissa att det inte är lika intressant att prata om att alla har rätt till sex om det är er egen kroppsöppning som ligger i potten? Nåväl: innan någon man säger ett enda ord till om hur tjejer borde ställa upp och ligga med dem så får de själva ställa upp för en annan man först. Sen kan vi ha ett seriöst snack. 


    Kvinnor vill i så fall också gynna sig själva.
    Att de ska ha den sexuella makten men samtidigt vill inte sympati-ligga med andra. 
     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-05-27 11:34:06 följande: #413
    CyniskOptimist skrev 2022-05-22 19:41:46 följande:

    TS: Dina rättigheter blir per automatik någon annans skyldigheter. Så frågan är, vems skyldighet blir det att uppfylla din mänskliga rättighet att få ligga? Och vill du verkligen att någon ska ligga med dig utav skyldighet?

    Nej, att ligga faller inte inom ramen för mänskliga rättigheter, till skillnad från yttrandefrihet, religionsfrihet, etc.


    Oki då är det klart att det inte går att skylla på att sex är ingen mänsklig rättighet när olika män blir utan sex för det gäller även för de personer som har sex.
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-06-04 13:55:05 följande: #549
    Anonym (Vad) skrev 2022-06-04 13:47:20 följande:
    Nej, det är inte ett samhällsproblem. Som kvinna går man vidare till en riktig man istället. Riktiga män vill gärna att kvinnor ska njuta i sängen. Ingen vill ha en dålig sexpartner, och få vill vara en dålig sexpartner. Är man dålig vill ingen ligga med en. Uppenbarligen. 
    Om sex ska handla om frivilighet då borde det vara så att männen får avsluta sexet när de vill och inte att du kallar dessa män istället för att de inte är riktiga män.
    Du vill att män ska respektera kvinnorna men kvinnorna eller samhället ska inte respektera männens val och sexliv. 
     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-06-19 22:10:28 följande: #737
    ClumsySmurf skrev 2022-06-19 22:04:15 följande:
     ordet "ingen" är väldigt glasklart så det är nog du som tänker suddigt
    Så det räcker att skriva en text och sedan ska andra förstå vad du säger enbart efter ordet ingen?

    Du lägger ihop text utifrån vad andra skrivit och det är inte tydligt vad du menar
     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-06-20 13:08:57 följande: #751
    ClumsySmurf skrev 2022-06-19 22:31:42 följande:
     De som läst SFI i 5 dagar vet att "ingen" = 0, om de läser påståendet "text ingen text" skulle de inte fråga "hur många?" undantaget är den som spelar smurfig och/eller inte kan förstå enkla saker.
    Din summering.
    Inom sporten är det ingen som brukar deklarera strängt att det inte en mänsklig rättighet att göra mål, att vinna eftersom ingen påstår att det är
    Om det skulle vara mänsklig rättighet att göra mål är någon skyldig att släppa in bollen.
    Om det skulle vara mänsklig rättighet att vinna är någon skyldig att förlora."

    Det är inte exakt det som jag menar. 
     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-07-27 02:12:32 följande: #914

    Av erfarenhet av ämnet så handlar det om att många säger att sex är ingen mänsklig rättighet för att gynna sig själva och tycker själv sex är viktigt för dom. 
    Det handlar bara i stort om att ljuga och manipulera andra människor. 
    Samhället ska hjälpa erat sexliv men det är inte okej om samhället hjälper män som ofriviligt lever utan sex.

    För att man ska kunna gå med på eran policy då borde exempelvis preventivmedel betalas av privatpersoner i regel och inte av samhället. 
    Ni vill att dessa män ska finansiera erat sexliv men det är ingen mänsklig rättighet till sex som gäller när de klagar. 


     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-07-27 02:22:02 följande: #918
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-09-29 17:09:36 följande:

    Du får ligga med dig själv eller en uppblåsbar docka eller nåt, men det är inget mänskligt behov att ha sex och det är ingen mänsklig rättighet att ha sex, allra minst med en annan människa. Runka och var glad.


    Gäller det då exempelvis för kvinnor med smärtor i slidan så de inte får ha sex?
    Eller gäller det att sex är ingen mänsklig rättighet och inget behov bara när det handlar om män som ofriviligt lever utan sex för de saknar en partner? 
     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-08-12 18:57:07 följande: #980
    Fiona M skrev 2022-08-11 11:35:34 följande:
    Jag begriper inte vad du skriver.
    Att de som säger att sex är ingen mänsklig rättighet är oftast de själva som har ett sexliv. 
     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-08-12 19:11:36 följande: #986
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-08-12 19:09:53 följande:
    Det är otrevligt om någon nu bara skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet men aldrig annars.
    Det är inte så konstigt att vissa personer blir arga.
    Tillägg. Med den logiken som många har, då skulle man istället kunna exempelvis skylla på att vård är ingen mänsklig rättighet när kvinnor gör sig illa. 
     
    Anonym (Pridefestivalen) skrev 2022-08-12 20:50:19 följande: #1004
    Anonym (...) skrev 2022-08-12 19:57:22 följande:
    Ingen har sagt att det är en mänsklig rättighet för kvinnor att få sex. 

    Kvinnor får bara sex om nån vill ha sex med dem.
    Jag snackar om när någon säger ingen mänsklig rättighet , inte om att någon säger att det är en mänsklig rättighet 
     
    Vattumankillen skrev 2020-05-31 14:15:33 följande: #
    manolito skrev 2020-05-31 12:08:52 följande:

    Vilka manliga privilegier skulle du vara beredd av avstå från (som tex att män är överrepresenterade i börsstyrelser, tjänar några % mer i lön för samma jobb) i utbyte mot att du själv skulle få uppleva den som kvinnor får i form av tex uppmärksamhet, uppvaktning inom dejting och sex?


    Finns kvinnor kan ju vilja ha det bättre där män gynnas men inte vill offra sina fördelar som dessa kvinnor fått pågrund av deras kön.
     
     
    Anonym (Nära) skrev 2022-06-30 21:47:38 följande: #1475

    Betyder inte så mycket när någon vanlig person skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet.
    Vanligvist i andra sammanhang så skulle det betyda att personen tycker att det är inte så viktigt att någon ska få göra någon speciell sak/något man inte skulle behöva. 
    I det här fallet handlar det istället om personer vanligen som själv tycker sex är viktigt och är ett behov för de själva men de skyller på att sex är ingen mänsklig rättighet för de inte bryr sig om andras lov samt att de inte vill sänka sina krav, känna skuld att de skulle ligga bakom varför den personen inte har sex. 


     


  • molly50
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-02-05 16:49:54 följande:
    Jag har bara läst om att det är okej som kvinna att få klaga på sitt sexliv utan det kallas rättighet till sex. 
    Kvinnors sexliv ska vara något som samhället ska ta ansvar över
    Ingen har någon rättighet till sex. Varken kvinnor eller män.
    Så det kan du sluta tjata om.

    Nej,det har ingen sagt. Däremot så pratas det ju ofta,från incels håll,om att samhället ska ta ansvar för incels och deras ensamhet.
  • molly50
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-02-05 16:52:21 följande:
    Kvinnor får klaga på hur "dåliga " männen är.
    Att de ska förändras 
    Det är det ingen som har påstått.
    Men det är skillnad på att klaga och att vilja att alla andra ska ändra på sig för att hjälpa det motsatta könet med sin ensamhet.
  • molly50
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-02-05 16:53:25 följande:
    Om man saknar partner så kan man inte klaga på det. 
    Det blir naturligt att man snackar om hur olika kvinnor är eller kvinnor i allmänhet 
    Det är klart man får klaga på det.
    Ingen har påstått något annat.
    Men det är när man börjar lägga skulden på det motsatta könet för att man är ensam som det blir fel.
  • molly50
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-02-05 16:58:18 följande:
    Man skulle kunna skriva så här istället. 

    Och eftersom olika män köper sex så är det kvinnorna som tänker fel?....

    Eftersom män klagar inte på att de vill utföra en abort i sin kropp så betyder det att kvinnorna klarar sig utan aborter?...
    ............ 
    Vad svamlar du om nu? Nu får du förklara hur du menar.

    Varför tänker kvinnorna fel när det är männen som köper sex?

    Och män kan inte bli gravida och kan följaktligen inte heller göra en abort.
Svar på tråden Massa ensamma män överallt