• Anonym (M)

Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre
  • Anonym (dejting)

Är inte hennes rumpa rätt mullig för att vara "perfekt"? Jag tänker liksom att om män fritt fått designat en drömrumpa för AI så hade den absolut inte sett ut så här.

Vad säger ni män?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Nej) skrev 2025-04-21 22:31:59 följande:
    Inga problem alls. Porr finns redan som män missbrukar så AI är bara ännu en sak ni kan addera till porren. 
    Så är det. Men kan man inte säga det på ett respektfullt och schysst sätt utan att ha en underton att män är ytliga, sexgalna och att det är något fel med det. 

Även om vi inte förstår varandra så kan man tala om varandra på ett respektfullt sätt.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-04-21 23:42:17 följande:
    Ögnade igenom sidan och missade ditt inlägg. Nja, uppfattar yngre generationer av killar/män under låt oss säga 50 som känslomässigt orienterade och styrda i jämförelse med äldre män. Däri ligger säkert en orsak till kvinnors val av något yngre män i omgång två. Tur att du reserverar dig i sista stycket för jag skulle vilja påstå fler kvinnor av idag går igång på det tekniska och det visuella i sexualakten. Gäller mig själv ex vis! Gissar erotiska attraktionen till en manlig AI robot vore knepig, men som sagt dras jag sällan till förprogrammerat eller till ja-sägare. Älskar spontanitet. Andra kvinnor anser möjligen den aspekten positiv, precis som möjligen en del män gör. Att vara in charge och trycka på på och av knapp på sin AI robot. Attraktion är verkligen något individuellt frammanat! 
    Ja visst finns det folk av båda kön som gillar det. Tänker att man inte ska behöva reservera sig. Man borde respektfullt förstå att man inte menar alla. 

Individuell variation javisst. Men inte helt individuellt bestämt vissa drag har människor, män o kvinnor som de går igång mer på än andra. 

En del går säkert igång på djur men det är inte lika stor grupp som går igång på bröst tex. Så det finns egenskaper som skapar mer attraktion på gruppnivå än andra. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-04-21 23:17:34 följande:

Ja, det finns enorma benefits med artificiell intelligens, AI, inom ex vis vården där programvaran löser komplicerade frågeställningar och diagnostik på ett säkert sätt. Jättebra när den tekniska utvecklingen går framåt, är vi väl alla rörande överens om. Inom andra mer mjuka områden som mellanmäskliga relationer, emotioner och kärlek stöter i alla fall mitt inre på patrull när frågetecknen är väldigt många. Såväl fördelarna som problemen behöver dryftas när AI i privata relationer tenderar luckrar upp gränser mellan det mänskliga och det icke mänskliga. En forskningsstudie som berör den djupa problematiken pågår.

I Chatroboten ChatGPT finns en uppmaning till kvinnor och män som kreerar sig en imaginär AI pojkvän eller AI flickvän som lyder typ: 

Dessa appar använder AI för att simulera mänskliga interaktioner, men det är inte verkliga människor. Användarna bör vara medvetna om detta och inte förvänta sig samma nivå av relation eller interaktion som du skulle få från en verklig person. 

Samma reservationer som i ChatGPT är rakt av överförbara på kvinnliga AI roboten Aria. Motsvarande resonemang konfronterades nog även den kvinnliga journalist som gick till sängs med en manlig attraktiv AI-robot. 

Personligen tror jag att jag skulle finna konstruktionen med en AI robot opersonlig, med ett tillmötesgående i varje detalj och en följsamhet som enligt mig är mesig och oattraktiv. Sak samma i studie- eller terapisituationer. Jag vill hellre utmanas, dras till självständiga, uppriktiga och rättframma opinions, (alltså det autentiska) helst inte förprogrammerat.  

Nej dynamiken mellan kvinnor och män när det gäller utbud och efterfråga på köns marknaden tror jag knappast ändras nämnvärt. Kvinnor kan redan gå in i familjebildning på egen hand med spermadonatorer. Kvinnan kan om hon vill välja AI boyfriend. Ekvationen blir nog därmed på ett ungefär samma.

Här tänker jag att visst finns det varningstexter så. Men framtiden kanske inte behöver vara allt mänskligt och autentiskt. Som om det skulle vara det bästa. Om man är nöjd med något fiktivt så är ju det bra. Normen kan ändra sig. 

Sen är der väl bra med varning om någon tror att det är en människa. Men vet man att det är en AI så är det väl fine. 

Tänker på en film jag inte kommer ihåg vad den heter men där hade man slutat helt med allt vad sex fysiskt hette för det skapade för mycket sjukdomar och andra problem. Alla satte på sig VR hjälmar och kunde uppleva det man ville där. Vem vet vi kanske hamnar där så småningom om många år såklart. 
  • Anonym (Laura)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-04-22 17:19:41 följande:
    Så är det. Men kan man inte säga det på ett respektfullt och schysst sätt utan att ha en underton att män är ytliga, sexgalna och att det är något fel med det. 

Även om vi inte förstår varandra så kan man tala om varandra på ett respektfullt sätt.
    När män slutar köpa sex och kalla kvimnor horor kommer jag tala utan underton Oskyldig
  • Anonym (dejting)

www.sverigesradio.se/avsnitt/fostermarknaden

Nu börjar diskussionen om bebisfabriker. Dvs att män och kvinnor inte behöver varandra längre, utan kan skaffa barn på egen hand tack vare ny teknik.

Så kan framtiden då faktiskt bli att man skräddarsyr barn i labb, och blir tillsammans med AI-robotar som sällskap? I Kina finns redan robotar som är oerhört smidiga i sina rörelser, det kommer garanterat finnas robotar som kan röra sig exakt som en människa inom tio år.

Inga män som vågar svara om rumpan i TS? Hade ni skapat en AI-tjej som hade en sådan här rumpa?

• Anonym (ABC)

Nej tack, föredrar en människa.

• Anonym (69)
    Anonym (M) skrev 2023-12-10 08:46:13 följande:
    Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre

1) Män och kvinnor är redan idag självständiga från varandra. Vi behöver inte varandra längre, utan kan leva fullgoda liv var och en för sig.

2) Behöver du prata med någon efter en hård dag på jobbet? Det här kommer AI kunna fixa inom bara några år. Elon Musks Grok AI kommer kunna förstå sarkasm och humor (vilket ChatGPT har svårt med idag), och därmed inte ha några problem med att ersätta en riktig människa.

3) Forskning med DNA och artificiella livmödrar är redan på väg sedan år tillbaka. Det här kommer säkert att dröja längre, men i framtiden kommer vi kunna skapa barn på konstgjord väg, och det kommer vara lika naturligt som en IVF-behandling är idag.

4) Antalet födda barn per kvinna är på nedgång globalt, och fler och fler människor över hela världen väljer att vara singlar. Även de mest framgångsrika människor kommer välja AI framför en tjej eller kille eftersom AI kan skräddarsys efter behov, och stängas av så fort man tröttnar.

Framtiden är singel. Framtiden är att män och kvinnor mer och mer kommer sakna anledningar att bilda par. Och jag tror att alla kommer tjäna på detta, folk kommer bli mycket lyckligare när de kan göra som de vill utan att behöva kompromissa sina liv med en annan vilja hela tiden.

Så här skulle en AI-tjej kunna se ut. Designad från grunden att vara så sexig som möjlig, att aldrig åldras och att aldrig vara en energitjuv.

Hela detta tankesätt bygger på lögnen att en är starkare än två vilket inte är fallet. Tvåsamhet är en självklarhet för så gott som alla tänkande människor.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Laura) skrev 2025-04-22 20:50:56 följande:
    När män slutar köpa sex och kalla kvimnor horor kommer jag tala utan underton Oskyldig
    Då är det fritt fram för män att också dra alla kvinnor över samma kam och säga att alla kvinnor är si o så. 

De som är smarta nog inser att man inte dömer människor för vad andra gör. Vore jättekonstigt om jag dömde alla av ett visst ursprung för att några invandrare beter sig dåligt eller att alla som bor i X ort är dumma i huvudet för att jag träffade några som var det. 

Då skulle jag inte få någon respekt tillbaka. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (dejting) skrev 2025-04-26 15:07:16 följande:

www.sverigesradio.se/avsnitt/fostermarknaden

Nu börjar diskussionen om bebisfabriker. Dvs att män och kvinnor inte behöver varandra längre, utan kan skaffa barn på egen hand tack vare ny teknik.

Så kan framtiden då faktiskt bli att man skräddarsyr barn i labb, och blir tillsammans med AI-robotar som sällskap? I Kina finns redan robotar som är oerhört smidiga i sina rörelser, det kommer garanterat finnas robotar som kan röra sig exakt som en människa inom tio år.

Inga män som vågar svara om rumpan i TS? Hade ni skapat en AI-tjej som hade en sådan här rumpa?

Nä gillar inte den bilden. Jag skulle skapat en tjej med ai som ser realistisk ut. Det finns sådana ai tjänster som gör tjejer som så man inte ens kan se skillnaden på en riktig. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (69) skrev 2025-04-26 21:33:53 följande:
    Hela detta tankesätt bygger på lögnen att en är starkare än två vilket inte är fallet. Tvåsamhet är en självklarhet för så gott som alla tänkande människor.
    Du nämner tänkande människor. Där håller jag med dig att tvåsamhet är bättre än en. När det kommer till kognitiva förmågor, att lösa problem så är input från fler oftast bättre. 

Men när det kommer till att bli tillfredsställd sexuellt ser jag inte kopplingen. En del vill det med en annan, en del vill det med något annat, en del nöjer sig med sexleksak och en del får ingen annan så man får ta det som finns. 
  • Anonym (Hetman)

Vad är der jag hör när jag läser tråden?
    Att kvinnor inte skulle gilla snabbt eller tillfälligt sex!!!???

Vad är det ni försöker tuta i killarna här? 

Ok om NI inte gillar det. Men säg inte att alla kvinnor inte gillar det. Ok om det är färre kvinnor som inte gillar det. Men...

Det finns tillräckligt med tjejer där ute som kan tänka sig att kasta sig i säng och ligga hela natten om rätt person dyker upp. Tro mig. Been there done that. 

Varje krog har tillräckligt många tjejer på plats som trots att de säger lite försiktigt att de inte gör det för att inte låta som en slampa och bli stämplad för nåt. Så kommer rätt person så har de inga problem att ha sex så det dånar.om det. 

Jag har haft sex på toalett, med flera, får med mig tjejer nästan varje kväll osv. Inga konstigheter. Tjejer finns det som vill ligga punkt. Men vi är några män som ofta får till det, självförtroende, utseende, pondus m.m.

Det är inte för vanliga killar. Jag ser dagligen vanliga killar som försöker utan att lyckas. För dem räcker det inte att bara ha självkänsla, bra jobb och fritidsintresse. Har sett hur tjejer nobbar dem för att sen gå hem med någon av oss timmen efter. Så det är skillnad på män o män o jag tycker synd om vissa män som inte har vad som krävs. 

Men kom inte o säg att det är för att tjejer inte vill ha sex o gå hem med männen. Det finns många såna tjejer JA men det finns också gott om därute som ligger bara rätt man kommer. 

• Anonym (Laura)
    Anonym (Hetman) skrev 2025-04-27 10:48:18 följande:

Vad är der jag hör när jag läser tråden?
    Att kvinnor inte skulle gilla snabbt eller tillfälligt sex!!!???

Vad är det ni försöker tuta i killarna här? 

Ok om NI inte gillar det. Men säg inte att alla kvinnor inte gillar det. Ok om det är färre kvinnor som inte gillar det. Men...

Det finns tillräckligt med tjejer där ute som kan tänka sig att kasta sig i säng och ligga hela natten om rätt person dyker upp. Tro mig. Been there done that. 

Varje krog har tillräckligt många tjejer på plats som trots att de säger lite försiktigt att de inte gör det för att inte låta som en slampa och bli stämplad för nåt. Så kommer rätt person så har de inga problem att ha sex så det dånar.om det. 

Jag har haft sex på toalett, med flera, får med mig tjejer nästan varje kväll osv. Inga konstigheter. Tjejer finns det som vill ligga punkt. Men vi är några män som ofta får till det, självförtroende, utseende, pondus m.m.

Det är inte för vanliga killar. Jag ser dagligen vanliga killar som försöker utan att lyckas. För dem räcker det inte att bara ha självkänsla, bra jobb och fritidsintresse. Har sett hur tjejer nobbar dem för att sen gå hem med någon av oss timmen efter. Så det är skillnad på män o män o jag tycker synd om vissa män som inte har vad som krävs. 

Men kom inte o säg att det är för att tjejer inte vill ha sex o gå hem med männen. Det finns många såna tjejer JA men det finns också gott om därute som ligger bara rätt man kommer. 

Anonym (Hmm) skrev 2025-04-27 10:06:06 följande:
    Då är det fritt fram för män att också dra alla kvinnor över samma kam och säga att alla kvinnor är si o så. 

De som är smarta nog inser att man inte dömer människor för vad andra gör. Vore jättekonstigt om jag dömde alla av ett visst ursprung för att några invandrare beter sig dåligt eller att alla som bor i X ort är dumma i huvudet för att jag träffade några som var det. 

Då skulle jag inte få någon respekt tillbaka. 

Jo, de flesta kvinnor har tyvärr blivit kallad hora. Det gäller mej med. Någon hora är jag dock inte. Men sex med rätt person gillar jag väldigt mycket :)
  • Anonym (dejting)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-04-27 10:07:23 följande:
    Nä gillar inte den bilden. Jag skulle skapat en tjej med ai som ser realistisk ut. Det finns sådana ai tjänster som gör tjejer som så man inte ens kan se skillnaden på en riktig. 
    Nu tänkte jag mer på själva designen, inte på tekniken. Skulle du ha designat rumpan att se ut så där?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (dejting) skrev 2025-04-28 11:13:24 följande:
    Nu tänkte jag mer på själva designen, inte på tekniken. Skulle du ha designat rumpan att se ut så där?
    Nä, förlåt om jag var otydlig. Men jag skulle designat en realistisk. Det är det jag menar med att ta en ai som gör realistiska bilder. Så då skulle rumpan också blivit realistisk. 
  • Anonym (Razorvine)
    Anonym (69) skrev 2025-04-26 21:33:53 följande:
    Det finns mer än två val här och det är inte så att två alltid är starkare än en, om den ena bara begränsar, drar ner och behandlar den andra illa.

En vettig man kan vara en tillgång, men jag uppskattar att ca 25% av män är för dåliga för att vara en tillgång, de blir en belastning vare sig de menar det eller ej.

Om män faktiskt vore en positiv faktor överlag, varför mår så många kvinnor i många länder och dussintals studier bättre utan dem och är helt nöjda med sitt beslut att inte leva med en man?

Frågan besvarar sig själv.
Svar på tråden Framtiden är AI, män och kvinnor kommer inte behöva varandra längre