• Anonym (Varför)

Kvinnor som är 60+ och fortfarande färgar håret (dölja det gråa)

Sitter och tittar på Nobel och reflekterar över det märkliga i att tex 80-åriga Drottningen fortfarande färger håret brunt. 

varför gör man det? Varför vågar man inte låta håret bli i sin naturliga färg? Måste ju krävas färgning av utväxt typ en gång i månaden, alltså mycket jobb. 

och Drottningen är ju inte ensam?

• Svar på tråden Kvinnor som är 60+ och fortfarande färgar håret (dölja det gråa)
  • Anonym (rrr)

varför färgar man håret i andra roliga färger när man har en snygg grundfärg

• Postman

De tycker väl att de blir fina förstås, kan inte se problemet i detta.

• Fjäril kär

Man gör det av samma anledning som nån som använder fillers, lyfter ögonen, lyfter brösten, reducerar rynkor, sminkar sig, permanentar håret eller använder serumkräm i sin  dagliga hudvårdsrutin etc... 

• Anonym (Patricia)

Så en äldre kvinna får inte ta hand om sitt utseende och känna sig fin?  

• Anonym (Varför)
    Fjäril kär skrev 2023-12-10 21:00:39 följande:

Man gör det av samma anledning som nån som använder fillers, lyfter ögonen, lyfter brösten, reducerar rynkor, sminkar sig, permanentar håret eller använder serumkräm i sin  dagliga hudvårdsrutin etc... 

Fast det känns som att det är fler i gruppen kändisar som gör så? Vågar de inte bli gråhåriga? 
  • Anonym (Haha)

Tror du att det är ovanligt att yngre färgar utväxten varje månad?

• Anonym (Varför)
    Anonym (Haha) skrev 2023-12-10 21:20:18 följande:

Tror du att det är ovanligt att yngre färgar utväxten varje månad?

Nej men det ser ju mycket konstigare ut med en mörkt brunhårig 80-åring (som har rynkor och allt annat som visar den verkliga åldern) än någon som är 40-50 och vara precis börjat få gråa hår. 
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Varför) skrev 2023-12-10 21:25:03 följande:
    Nej men det ser ju mycket konstigare ut med en mörkt brunhårig 80-åring (som har rynkor och allt annat som visar den verkliga åldern) än någon som är 40-50 och vara precis börjat få gråa hår. 
    Knappast bara gråhåriga som färgar håret, som du verkar tro. Tycker inte att det är ett dugg fult. Tvärt om. Ser mycket finare ut än grått i mina ögon. Om jag blir så gammal kommer jag absolut att färga mitt. Inget grått här tack.
  • Fjäril kär
    Anonym (Varför) skrev 2023-12-10 21:03:31 följande:
    Fast det känns som att det är fler i gruppen kändisar som gör så? Vågar de inte bli gråhåriga? 
    Du svarade själv på frågan. Dom är kändisar och har alltså ett jobb som utgår ifrån att dom behöver se snygg ut. En kändis lever på sitt  utseende.  
Svar på tråden Kvinnor som är 60+ och fortfarande färgar håret (dölja det gråa)