• Core

Tempen i rumpan på sjukhuset

Anonym (inteok) skrev 2023-12-14 16:21:21 följande:
    Det är ju inte som att de som jobbar inom vården bryr sig om hur man mår i alla fall så nån grad hit eller dit spelar liksom ingen roll. Man får ju ändå utgå från vad man har för grundtemperatur, är man då van att ta sin temp oralt så får man ju fortsätta med det även vid feber. Skillnaden kommer ju vara densamma
    Har de sådana rutiner kan det vara av en anledning. Högt i temp så kan varenda 0.1 grad vara viktigt, för att få rätt behandling 

Så länge man har alternativet att lösa det själv ser jag inga problem. Och man kan säkert be om en kvinnlig skö också om det är problemet 
  • Core
    Anonym (inteok) skrev 2023-12-14 16:47:18 följande:
    Det är väl bara ta en alvedon eller ipren. Hade inte låtit en kvinna pilla upp grejer i röven på mig heller.
    räcker det med en Alvedon ska man nog inte belasta sjukvården 
  • Core
    Anonym (Lim) skrev 2023-12-15 16:41:44 följande:

Epic F

jag har sökt och fått vård många gånger, likaså mina barn, mina vänner osv.

Vi har aldrig fått någon termometer i rumpan, läkarna klarar utmärkt att sköta sitt jobb genom att ta tempen via andra ställen. Tänka sig att vi lever allihop!

Tur du inte är läkare för det finns INGEN läkare som skulle neka någon vård bara för att patienten säger nej till vissa procedurer. Om läkaren kommer med rumptermometer och patienten är vaken och talbar och säger nej, så kommer inte läkaren neka denna patient vård. Läkaren kommer istället hämta en annan slags termometer.

Om du jobbar i vården och anser dig ha rätt att köra över patienterna, annars får de ingen vård, så hade du fått sparken om det kom fram till din chef. Om du vill ta tempen i rumpan och patienten säger nej, så tycker du tydligen att patienten kan gå hem och dö. Det säger mycket om dig.

Jag fattar inte vart du får allt ifrån. 

Det handlar om att man gör avkall på sin egen bekostnad, är det en gång som visar att du har 40 graders feber när det egentligen ligger över 41, kan du ju stryka med om det vill sig riktigt illa för att du ska vara en prinsessa som inte klarar av att ta sin egen temp ens. Ingen kommer låta dig dö, men ditt högmod kan bli din egen död.

Visst hör det inte till vanligheterna, men risken finns och den för du själv stå för.

Svar på tråden Tempen i rumpan på sjukhuset