Anonym (Joppe) skrev 2023-12-14 13:53:52 följande:
Det finns olika sorters handarbeten. Kan vara knepigt att översätta till ett tryggt yrke. Men det du sysslar med idag känna inte särskilt tryggt heller med tanke på ditt mående. Du behöver ju känna en glädje, ett vidareutvecklat intresse kanske kan hjälpa dig.
Några idéer kan ju vara krukmakeri, slöjd, kåsor, knivar, lapptäcken, tvåltillverkning, biodlare, microbryggeri, skylttillverkning i metall, osv (en alternativ karriär kan ju vara att du lär upp dig till svetsare, ganska pyssligt)
Beroende på handarbete så ser ju försäljningen olika ut. Snickerisaker kan du kanske ha framgång med att sälja på fb marketplace. Vill du tillverka tvålprodukter så krävs nog en del korta videor på sociala medier och ett par års tålamod innan du etablerat en plattform.
Jag behöver även jobba på mig själv om jag ska bli bra och må bra. Jag är väldigt spridd i mina tankar. Ena sekunden så känns alls skit, jobb, livet, precis allt. Men sen kan de vända helt och tänker helt plötsligt att jag har det bra och att jag ser fram emot tex att lära mig mitt nya jobb osv. Och sen vänder det igen och allt känns precis skit och pest. Måste ju ha någon mer diagnos utöver min adhd-diagnos. Förmodligen depression såklart men något mer. Blir som sagt galen av att pensla i tankar och känslor såhär.