Allt känns så hopplöst
Senaste åren har jag jobbat inom handel men känner inte att det är något för mig. Blir helt slut av allas sinnesuttryck som man får under dagen. Nu jobbar jag i vården, inget drömyrken men gick tillbaka dit för att jag inte ville jobba i butik längre. Sen har jag sökt ett helt annat yrken inom teknik och montering och varit på intervju. Men det skapar en hel del ångest att ge sig in i något man inte har någon aning om. Jag tröttnar ju egentligen också väldigt fort på jobb när jag väl kan dom. Starta eget känns inte som ett alternativ då jag måste få in pengar varje månad då jag inte har något sparat.
Jag har alltid känt att livet är hopplöst. Är 27 idag.
Du har ju inte hittat rätt yrke än. Ditt synfält för vad som egentligen är möjligt för dig är kanske begränsat. Du verkar vara en sån (nu gissar jag hejvilt, baserat på vad du delgivit) som vill ha lugn och ro, men samtidigt känna utmaningar. Kanske ett pyssligt jobb. Varför inte handarbete av något slag. Skapa och sälj?
Men om du alltid känt så så behöver du ju bryta ditt tankemönster, genom medvetna förändringar. Du vill känna lycka, ansträng dig att känna lycka. Ibland kan det handla om fysiska saker. Ens mående är alltid värt att kolla upp och få ett utlåtande över. Dina seratoninnivåer är kanske låga.