• Jessicabolle

En sista gång

Jag och mitt ex va gifta i 10 år. Har 2 barn som är 5 och 8.
    Vårt uppbrott var stormig och nu har det gått 4 år sedan.  Vi har inte setts på 2 år eller pratat.
    Min ex va inte den som ville att vi skulle skilja oss. Han är snäll och en bra pappa. 
    Han har skrivit vid några tillfällen att han förstår att vi aldrig kommer att bli ett par igen men att han vill träffa mig en sista gång.
    Han vill bjuda mig på hotell där vi gifte oss och prata om barnen i en miljö som vi båda gillar. Men han vill att vi också ligger en sista gång för att få en själsligt avslut. Han går hos psykolog och har pratat om det där.

Vad ska kan vara bra att göra?

• Svar på tråden En sista gång
  • Fantomas666
    Anonym (Nej) skrev 2023-12-16 15:26:40 följande:
    Det där är BARA manipulation!
    Instämmer till 100%
  • Anonym (Andreas)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 15:01:59 följande:
    Bra fråga,
    Tror att han gör mycket för barnen. 
    Vad han gör för mig vet jag inte. 
    Det är han som ordnar med barnens aktiviteter och är mest aktiv där. 
    Han och jag har i dagsläget minimal kontakt, endast via mail. Trist men så är det. Han säger att det blir för jobbigt för honom att ha mer kontakt om han inte får träffa mig så som  han har föreslagit. Om han vill ha mig tillbaka? Det är jag ganska säker på att han inte vill och jag vill inte heller gå tillbaka till det vi hade. 
    Han har aldrig bett mig om hjälp när det kommer till barnen utan det enda han bett mig om är det här.
    Självklart vill han ha dig tillbaka om han vill ligga med dig. Förstår du inte det själv ? Han säger ju själv att han tycker det är jobbigt med kontakt om du inte går med på att ligga. Ren utpressning och manipulation.  

Du låter oerhört manipulerad av honom i dina svar. Om du nu vet att detta är en dålig idé så varför tvekar du? 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)

Jag tvivlar på att en psykolog har rekommenderat något sånt

• Jessicabolle
    Anonym (M) skrev 2023-12-16 17:35:58 följande:

Jag tvivlar på att en psykolog har rekommenderat något sånt

Det är ingen psykolog som har rekommenderat det vad jag vet. Vet att han går hos psykolog. Det är han öppen med och jag vet vem det är. 
  • Anonym (M)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 15:01:59 följande:
    Bra fråga,
    Tror att han gör mycket för barnen. 
    Vad han gör för mig vet jag inte. 
    Det är han som ordnar med barnens aktiviteter och är mest aktiv där. 
    Han och jag har i dagsläget minimal kontakt, endast via mail. Trist men så är det. Han säger att det blir för jobbigt för honom att ha mer kontakt om han inte får träffa mig så som  han har föreslagit. Om han vill ha mig tillbaka? Det är jag ganska säker på att han inte vill och jag vill inte heller gå tillbaka till det vi hade. 
    Han har aldrig bett mig om hjälp när det kommer till barnen utan det enda han bett mig om är det här.

Men fortsätt så då, med enbart mailkontakt, om det funkar för honom. Inga problem.

Att du tycker det är lite trist får du ta faktiskt. Du får acceptera att han drar gränsen där för sin egen skull.

• Mrmp

Klart du ska träffa han 👍 så får du lite sex med och det är ju aldrig fel 🤪

• Anonym (M)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 17:45:37 följande:
    Det är ingen psykolog som har rekommenderat det vad jag vet. Vet att han går hos psykolog. Det är han öppen med och jag vet vem det är. 
    Ok. Han har pratat om det hos psykologen skriver du. Varför tog du med det i texten? Man får ju lätt intrycket av att ditt ex presenterat den här idén som något de två har kommit fram tillsammans skulle vara någonting bra.
  • Jessicabolle
    Anonym (M) skrev 2023-12-16 17:51:25 följande:
    Ok. Han har pratat om det hos psykologen skriver du. Varför tog du med det i texten? Man får ju lätt intrycket av att ditt ex presenterat den här idén som något de två har kommit fram tillsammans skulle vara någonting bra.
    Skrev att Han går hos psykolog och har pratat om det där.

Skrev inte att han och psykologen tyckte det var en bra idé. 
    Men det kan ju misstolkas.
  • Anonym (M)
    Jessicabolle skrev 2023-12-16 17:57:50 följande:
    Skrev att Han går hos psykolog och har pratat om det där.

Skrev inte att han och psykologen tyckte det var en bra idé. 
    Men det kan ju misstolkas.
    Ja, den meningen säger ju inte så mycket egentligen, eftersom det faktiskt inte framkommer uttryckligen vad de kom fram till, men eftersom du ändå valde att ta med att han avhandlat det hos psykologen så tänker man ju lätt att det har någon betydelse.

Om ditt ex presenterade det så för dig, vi har pratat om det psykologen och jag, så kanske han vill att det ska ge intrycket att han har psykologens rekommendation bakom sig.
  • Anonym (M)
    Mrmp skrev 2023-12-16 17:46:04 följande:

Klart du ska träffa han 👍 så får du lite sex med och det är ju aldrig fel 🤪

Det är det väl om man inte är intresserad. TS riskerar massa känslomässigt krångel dessutom, varför ska hon riskera deras upplägg som funkar bra som det är nu.

Sex kan TS få på annat håll garanterat, om hon vill.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (M) skrev 2023-12-16 18:09:11 följande:
    Det är det väl om man inte är intresserad. TS riskerar massa känslomässigt krångel dessutom, varför ska hon riskera deras upplägg som funkar bra som det är nu.

Sex kan TS få på annat håll garanterat, om hon vill.
    Och sedan får man komma ihåg att han utgår från 100 % egoism här. Han vill ligga helt enkelt. Om han vill gå vidare som han påstår så behöver han inte försöka med känslomässig manipulation genom att ta henne till det där särskilda hotellet och han behöver verkligen inte ligga med henne! Han vill utnyttja ts, pure and simple.
  • Anonym (Dom)

Det var väldans vad folk är hårda och dömmande mot mannen och hans önskemål. Sansa er lite.

• Anonym (Kim)

Nej nej och återigen nej! Varför ska ni träffas öht?? Dessutom att ligga? Nej fy fan vilken dålig idé. Samtal om hur ni gör med barnen kan ske per telefon. Du ska ha så lite som möjligt med honom att göra. Vad dom händer framgent är en annan sak. Bra om ni kan vara på speaking terms och kan bete er för barnens skull. 

• Anonym (Kör)

Hade jag varit dig så hade jag gjort det om jag inte tyckte han var en vidrig människa och var direkt avtänd på honom. 

Det behöver inte vara att du gör det för hans skull. 
    Att du går in här och skriver tyder lite på att du själv känner att det kunde ha varit en mening med det. 
    Det kan vara att du gör det för din skull. 

Om jag hade tackat nej till det så hade jag alltid gått och funderat på hur det egentligen kunde ha varit.
    Tanken hade jag också tagit med mig in i ett eventuellt nytt förhållande. 

Sen behöver inte hela hotellbesöket innebära ett löfte om att allt han önskar ska inträffa. Det kan man ju inte ens räkna med om man är i ett förhållande på riktigt.
    Det blir inte som man planerar helt enkelt.

OCH se till att ha en flyktväg om du känner att det blir obehagligt eller går åt pipsvängen. 

• BlåFisk

Gör det som går att göra för att kunna prata avspänt med varandra.

Gör absolut inget annat, och ABSOLUT inget "själsligt avslut", du har inget att vinna på det!

Ett sista råd: När känslor säger en sak och förnuftet säger något annat, lyssna BARA på förnuftet.

• KimLinnefeldt

Det låter för mig som om han inte frigjort sig från dig och ert förhållande. Han behöver frigöra sig från dig, inte krypa ner i sängen med dig igen. Det vore som att bjuda en alkoholist på sprit.

Träffas gärna och prata om barnen, det är viktigt att samarbeta fredligt kring den gemensamma avkomman. Ni kan utveckla ett respektfullt vänskapsförhållande där ni ger varandra stöd i föräldraskapet. 

Om du vill ligga med honom så är väl du också kvar i ert gamla förhållande. Vill du det?

Svar på tråden En sista gång