• KlasP

Akta er för Trygg Hansa Barnförsäkring

Ett av de senaste tilltagen Trygg Hansa gjort är att söka bedra min son som fått behov av rullstol på sin rullstol. 

Eftersom han har rätt att få ersättning för rehabiliterande hjälpmedel, som han fått förskrivna av läkare. Så påstod Trygg Hansa att specialrullstolar inte är rehabiliterande hjälpmedel för hanndikappade. Alltså tänker man inte betala ut ersättning.

Vi har polisanmält för misstänkt grovt bedrägeri.

Alla ni andra som också berättar i recensioner på nätet att Trygg Hansa bedragit er, låt oss samarbeta för att få dem att hålla sig till ingångna avtal.

Låt oss alla polisanmäla när Trygg Hansa bedrar oss, låt oss alla varna intet ont anande människor, som kanske står i begrepp att teckna en försäkring hos Trygg Hansa.

Det vore fantastiskt för oss alla om Trygg Hansa på sikt kunde drivas i konkurs. Så är det ju tänkt att den fria marknaden ska fungera. Företag som sköter sig ska blomstra, och företag som missköter sig, och bedrar sina kunder ska gå i konkurs.

Låt oss organisera oss nationellt för att driva Trygg Hansa i konkurs, eller möjligen få dem att förändra sitt beteende, men det tycks som en helt främmande tanke för dem.

Så tills vidare kan vi kalla rörelsen ?För Trygg Hansa i konkurs? FTHK.

• Svar på tråden Akta er för Trygg Hansa Barnförsäkring
  • KlasP

Nja, jag förstår inte vad det har med saken att göra, det står inget i försäkringsvilkoren om att det skulle vara avgörande på något vis.

Utan som jag tidigare sagt står det att hjälpmedel ska skrivas ut av läkare, och att det ska underlätta rehabilitering, detta har skett och intygats. Och Trygg Hansa har inte själva ifrågasatt det, så varför gör ni det?

Om jag ska gå in på en mängd detaljer som rör min sons privatliv behöver jag i så fall först fråga honom om det. Jag vet inte vad det skulle vara för poäng med att besvära honom med det.

Men förklara gärna varför ni är så intresserade av det.

• KlasP

Vad gäller hjälpmedel från det offentliga, är det en lång historia, men ja vi bedömer att han har intresse av att själv äga rullstolen av olika anledningar, och ja det har varit mycket svårt att få den av läkaren utskrivna rullstolen till låns från det offentliga. Vi har inte fått en sådan än i varje fall..

• Tow2Mater
    KlasP skrev 2023-12-17 21:15:29 följande:

Nja, jag förstår inte vad det har med saken att göra, det står inget i försäkringsvilkoren om att det skulle vara avgörande på något vis.

Utan som jag tidigare sagt står det att hjälpmedel ska skrivas ut av läkare, och att det ska underlätta rehabilitering, detta har skett och intygats. Och Trygg Hansa har inte själva ifrågasatt det, så varför gör ni det?

Om jag ska gå in på en mängd detaljer som rör min sons privatliv behöver jag i så fall först fråga honom om det. Jag vet inte vad det skulle vara för poäng med att besvära honom med det.

Men förklara gärna varför ni är så intresserade av det.

Försöker se likheter med annan försäkring; Folksam t ex, som inte ersätter kostnader avseende motordrivna fordon. Tänker de kanske klassar vissa rullstolar som det.
  • KlasP

Rullstolar motorfordon?

Finns det folk som tror på det?

Begreppet "motorfordon" definieras på transportstyrelsens hemsida" 

Motorfordon

Motorfordon delas in i bilar, motorcyklar och mopeder.

Är människor så lättlurade? Undrar de inte varför bara folksam kallar rullstolar för motorfordon och ingen annan.

För motorfordon behöver man för övrigt körkort, de ska besiktigas, och är skattbelagda.

Helt vansinnigt, menar du att det pågått länge?

Ja vårt fall är relativt snarlikt, men ännu värre kan man säga.

Verkligen ett av de mest skamliga bedrägerier man kan tänka sig, att lura av en minderårig deras rullstol.

• Tow2Mater
    KlasP skrev 2023-12-17 23:56:25 följande:

Rullstolar motorfordon?

Finns det folk som tror på det?

Begreppet "motorfordon" definieras på transportstyrelsens hemsida" 

Motorfordon

Motorfordon delas in i bilar, motorcyklar och mopeder.

Fast jag sa ju motordrivna fordon, inte motorfordon. Men Permobil är ju t ex ett motorfordon (fordon för personer med nedsatt rörlighet).
    Var ju bara en tanke.
  • KlasP

Jag förstår inte hur någn kan gå på något sånt, eller ens känna att det är i närheten av ok, att lura av minderåriga sin rullstol.

Det förstår du väl att bara för att ett försäkringsbolag kallar en rullstol något annat än ett handkapphjälpmedel, så betyder det inte att det förvandlas till något annat, det är ju bara ett bedrägeri.

Försäljare av handikappshjälpmedel säljer ju rullstolar, också diverse eldrivna varianter. Har de tagit fel då, borde de säljas på volvo istället?

Länge var det nog något som få skulle sänka sig till att göra, ge sig på minderåriga handikappade och bedra dem på sin rullstol.

Jag tycker det är riktigtuselt. Men jag gav dem en chans att be om ursäkt och ta tillbaka, göra om och göra rätt, men de vägrade, och då blev det anmälan till polisen.

Många tycks tro att det är försäkringsbolagen som avgör vad de ska betala ut, det är också så de själva vill framställa det, men det är det ju inte, utan försäkringsvilkoren, och ytterst Sveriges domstolar, och relevanta nämnder som avgör..

Försäkringsbolagen har ju att rätta sig efter domstolarnas order.

• KlasP

Har inte med Trygg Hansas försäkringsvilkor att göra, där står skrivet enligt ovan, vilkren finns på nätet om du är intresserad.

Vilka otäcka reaktioner civiliserade. Var utomlands en tid under några månader, där var det helt naturligt att man beklagade när man fick höra talas om eller se att min son blivit handikappad.

Verkligen otäckt att komma åter till Sverige och uppleva hur svenskarna är i allmännhet, med några positiva undantag.

Ni kanske inte ens ser något fel med att blåsa en handikappad tonåring på hans rullstol? Verkar inte så.

Ytterst tragisk i så fall.

• KlasP

Ser man inga problem med att ens barn blir blåst på sin rullstol av försäkringsbolaget om det på något tragiskt vis får behov av en rullstol, så kan jag visst rekommendera Trygg Hansa barnförsäkring.

Jag utgick från att andra föräldrar också hade problem med det, det var mycket därför jag startade tråden. Men är det det man vill och förväntar sig av sitt försäkringsbolag, så var så god. Trygg Hansa kan definitivt vara något för dig.

Svar på tråden Akta er för Trygg Hansa Barnförsäkring