• KlasP

Akta er för Trygg Hansa Barnförsäkring

Ett av de senaste tilltagen Trygg Hansa gjort är att söka bedra min son som fått behov av rullstol på sin rullstol. 

Eftersom han har rätt att få ersättning för rehabiliterande hjälpmedel, som han fått förskrivna av läkare. Så påstod Trygg Hansa att specialrullstolar inte är rehabiliterande hjälpmedel för hanndikappade. Alltså tänker man inte betala ut ersättning.

Vi har polisanmält för misstänkt grovt bedrägeri.

Alla ni andra som också berättar i recensioner på nätet att Trygg Hansa bedragit er, låt oss samarbeta för att få dem att hålla sig till ingångna avtal.

Låt oss alla polisanmäla när Trygg Hansa bedrar oss, låt oss alla varna intet ont anande människor, som kanske står i begrepp att teckna en försäkring hos Trygg Hansa.

Det vore fantastiskt för oss alla om Trygg Hansa på sikt kunde drivas i konkurs. Så är det ju tänkt att den fria marknaden ska fungera. Företag som sköter sig ska blomstra, och företag som missköter sig, och bedrar sina kunder ska gå i konkurs.

Låt oss organisera oss nationellt för att driva Trygg Hansa i konkurs, eller möjligen få dem att förändra sitt beteende, men det tycks som en helt främmande tanke för dem.

Så tills vidare kan vi kalla rörelsen ?För Trygg Hansa i konkurs? FTHK.

• Svar på tråden Akta er för Trygg Hansa Barnförsäkring
  • Tow2Mater
    KlasP skrev 2023-12-19 15:12:49 följande:

Ser man inga problem med att ens barn blir blåst på sin rullstol av försäkringsbolaget om det på något tragiskt vis får behov av en rullstol, så kan jag visst rekommendera Trygg Hansa barnförsäkring.

Jag utgick från att andra föräldrar också hade problem med det, det var mycket därför jag startade tråden. Men är det det man vill och förväntar sig av sitt försäkringsbolag, så var så god. Trygg Hansa kan definitivt vara något för dig.

Du har inte velat ta i diskussionen om rullstol versus specialrullstol. Det finstilta i försäkringsbolagens kontrakt finns ju inte på nätet. Har de t ex erbjudit sig betala en mer vanlig rullstol (dvs ej special), eller får ni det från den offentliga vården?

Vilka intressen finns av att själv äga rullstolen? Hjälpmedel för t ex idrotts- eller fritidsaktiviteter ersätts ju inte.

Hoppas naturligtvis du får rätt i domstolen. Men det kommer väl att overklagas och ändras ett par ggr innan slutlig dom, så det kan ju ta lite tid.
  • Meddelande borttaget
  • Elin pelin
    KlasP skrev 2023-12-19 20:50:11 följande:

Vad vill du mig egentligen? Vad har du med att min son vill äga sin rullstol att göra? Vad vet du om hans framtidsplaner?

Är du en sån där lismande handläggare på ett försäkringsblag kanske?

Och det hör till vanlig hyffs och fason, att på något sätt beklaga, när man får höra att en ung person blivit handikappad.

Vänligen sluta besvära mig nu, och låt någon annan svara i tråden om de vill.

Det är fullt förståeligt att du är arg, ledsen och upprörd. Jag kan (tack och lov) inte föreställa mig hur mycket energi detta tar från dig, men kanske skulle diskussionen blir mer hjälpsam om du inte attackerar alla som ställer frågor för att förstå. Kanske finns det forum för föräldrar till barn med olika handikapp, där andra som har kämpat för sina barn kan komma med tips för jag tror inte familjeliv är rätt forum...
    Jag hoppas dock inte att trygg Hansa går i konkurs för då kommer mitt ena barn inte kunna få ny försäkring...
    Jag hoppas i alla fall att det löser sig för er!
  • Tow2Mater

TS har inget intresse av diskussion, han vill bara smutskasta Trygg Hansa det ser vi ju. Tden borde tas bort.

• Meddelande borttaget
  • CitroneIIa
    KlasP skrev 2023-12-20 00:46:53 följande:

Helt klart en anställd på Trygg Hansa.

Nej du har helt rätt i att jag inte vill diskutera om det är ok att bedra tonåringar på sin rullstl som de har rätt till enligt sina försäkringsvilkor.

Poängen med tråden var att varna andra föräldrar, och hjälpa till och rädda dem och derasbarn från ett liknande öde.

Vi betalar år efter år för barnförsäkringar, för att de ska vara värda något om det i framtiden händer våra barn något.

Forumets syfte är att diskutera. Inte att annonsera, vare sig för eller emot något. Vill man inte diskutera så har man kommit fel. Skaffa sandwich-skyltar.
  • Meddelande borttaget
  • CitroneIIa
    KlasP skrev 2023-12-20 09:56:22 följande:

Men hör nu lilla puffsinuffsan, jag har tagit upp ett mycket viktigt ämne till "diskussion"

Du har själv skrivit att du inte vill diskutera.
    Beklagar förnamnet!
  • CitroneIIa

Men hör nu lilla puffsinuffsan, jag har tagit upp ett mycket viktigt ämne till "diskussion" eller ännu hellre en sansat och respktfullt samtal. Men sådana är kanske förbjudna här menar du?

Jag har tagit upp ämnet att min son som har en försäkring som täcker handikappshjälpmedel som har intygats av läkare ha en rehabiliterande funktion, har blivit vägrad ett sådant hjälpmedel.

Försäkringsblaget i detta fall Trygg Hansahar vägrat betala ut vad min son har rätt till enligt avtalet. Man vägrar på grund av att man byter benämning på handikappshjälpmedlet. Därför har man meddelat min son att det inte är något handikappshjälpmedel.

Jag har också tagit upp lagstiftningen kring bedrägeri, sm just handlar om förbud mot att lura i någon en sådan sak att de inte har rätt till en viss sak, så att de ska sluta kräva den.

Men här hyllar vi visst de som ger sig på handikappade minderåriga, på dem bara eller?

Flyttade för övrigt över tre av våra försäkringar till Trygg Hansa enbart pga denna tråd, och det långt innan du gav ditt allsmäktiga klartecken för detta med:
    KlasP skrev 2023-12-19 15:12:49 följande:

Ser man inga problem med att ens barn blir blåst på sin rullstol av försäkringsbolaget om det på något tragiskt vis får behov av en rullstol, så kan jag visst rekommendera Trygg Hansa barnförsäkring.

Jag utgick från att andra föräldrar också hade problem med det, det var mycket därför jag startade tråden. Men är det det man vill och förväntar sig av sitt försäkringsbolag, så var så god. Trygg Hansa kan definitivt vara något för dig.

Men tackar ändå för att du sa att det var ok.
  • CitroneIIa

Men hör nu lilla puffsinuffsan, jag har tagit upp ett mycket viktigt ämne till "diskussion" eller ännu hellre en sansat och respktfullt samtal. Men sådana är kanske förbjudna här menar du?

Jag har tagit upp ämnet att min son som har en försäkring som täcker handikappshjälpmedel som har intygats av läkare ha en rehabiliterande funktion, har blivit vägrad ett sådant hjälpmedel.

Försäkringsblaget i detta fall Trygg Hansahar vägrat betala ut vad min son har rätt till enligt avtalet. Man vägrar på grund av att man byter benämning på handikappshjälpmedlet. Därför har man meddelat min son att det inte är något handikappshjälpmedel.

Jag har också tagit upp lagstiftningen kring bedrägeri, sm just handlar om förbud mot att lura i någon en sådan sak att de inte har rätt till en viss sak, så att de ska sluta kräva den.

Men här hyllar vi visst de som ger sig på handikappade minderåriga, på dem bara eller?

Det är du som säger att du inte vill diskutera utan att alla ska hålla med dig och att TH ska konka, vilket var trådens syfte.
  • Tow2Mater

Så det låter ju som det handlar om just det där special (rullstol versus specialrullstol).

Det finns också något som säger nödvändiga och skäliga kostnader - bara för att något intygats ha en rehabiliterande funktion, betyder det inte automatiskt att kostnaderna är nödvändiga eller skäliga. Kan t ex likvärdig funktion fås av billigare hjälpmedel/sätt kan det ju sägas inte vara nödvändigt eller skäligt.

Försöker bara bidra till förstålse av hur försäkringar fungerar. Skulle de täcka allt folk vill ha, skulle de bli så dyra att ingen skulle köpa dem. Det måste balanseras. Så fungerar alla försäkringar.
Svar på tråden Akta er för Trygg Hansa Barnförsäkring