• Inv35

    Du med erfarenhet - Hur fick du igång din fru att gå med på trekant?

    Hej, jag är intresserad av att veta hur ni med erfarenhet fått era fruar med på trekant, där hon blir omhändertagen av två män. 


    Jag har försökt, innan, efter och under, i samtal, men det finns en barriär där som stoppar henne, fast än hon har uttryckt att hon har som ung drömt men aldrig prövat på med två män, att hon har ångrat sig lite. 


    Men nu när man har sagt åt henne att hon kan få uppleva det, så är det något som sätter stop. 


    Hur har ni gått tillväga?

  • Svar på tråden Du med erfarenhet - Hur fick du igång din fru att gå med på trekant?
  • Anonym

    Respektera att hon säger nej.
    Att försöka övertala människor när det kommer till sex är en dålig ide.

  • Anonym (S)

    Har du tänkt att hon faktiskt inte vill, att det bara är en fantasi som hon inte egentligen vill förverkliga som gör att hon backar när hon möts av den faktiska möjligheten?

    Om hon vill men har en barriär så är det nog bästa att låta HENNE få komma över den i sin takt.
    Du har varit tydlig med att du vill, så hon vet det nu.
    Backa och låt henne få avgöra om och när hon är redo.
    Risken är annars att hon känner sig pressad och antingen backar ännu mer eller gör något hon sedan ångrar...

    Lita på att hon kan avgöra vad hon vill....släpp att försöka hitta metoder som ska övertyga/manipulera fram något...

  • Anonym (Anette)

    Jag var frun som övertalades att fullfölja min dröm... min man tjatade öronen av mig och var riktigt övertygande i sina argument att jag i princip blev överkörd fast jag trodde att det var frivilligt..

    Jodå själva upplevelsen i sig var väl fin och skön men det var efterdyningarna som blev svåra att hantera. Jag kände mig smutsig och utnyttjad. Jag ville faktiskt inte.  Min åsikt respekterades inte . Min man fick nån pervers dröm uppfylld men jag fick betala priset. Vårt äktenskap blev aldrig mer sig likt efteråt. Han fortsatte tjata om flera gånger,  nu hade jag ju godkänt det så nu trodde han det var fritt fram att göra det flera gånger.  När jag inte ville så plötsligt var det HAN som kände sig lurad av mig och fick för sig en massa sjuka saker och det blev en källa till gräl istället för ett fint minne det hade kunnat bli en gång. .. när det var riktigt illa fick jag höra att jag varit otrogen och att jag minsann inte hade varit svårflörtad och hellre hade sex med den andra..  

    Ett år efter trekanten gick det snett totalt och han var otrogen mot mig som hämnd och äktenskapet gick i kras... 

    Tänk på vad du ber om.. du kan få mer än det du frågar om...

  • Anonym (Anna)

    Jag tror inte det är en bra idé.
    Jag hade kunnat tänka mig 3 kant med två män jag inte har en kärleksrelation till.
    Lever jag i en parrelation vill jag inte ha in någon 3e part.

    Respektera och tjata inte

  • villhatrekant
    Anonym (Anette) skrev 2023-12-19 18:51:25 följande:

    Jag var frun som övertalades att fullfölja min dröm... min man tjatade öronen av mig och var riktigt övertygande i sina argument att jag i princip blev överkörd fast jag trodde att det var frivilligt..

    Jodå själva upplevelsen i sig var väl fin och skön men det var efterdyningarna som blev svåra att hantera. Jag kände mig smutsig och utnyttjad. Jag ville faktiskt inte.  Min åsikt respekterades inte . Min man fick nån pervers dröm uppfylld men jag fick betala priset. Vårt äktenskap blev aldrig mer sig likt efteråt. Han fortsatte tjata om flera gånger,  nu hade jag ju godkänt det så nu trodde han det var fritt fram att göra det flera gånger.  När jag inte ville så plötsligt var det HAN som kände sig lurad av mig och fick för sig en massa sjuka saker och det blev en källa till gräl istället för ett fint minne det hade kunnat bli en gång. .. när det var riktigt illa fick jag höra att jag varit otrogen och att jag minsann inte hade varit svårflörtad och hellre hade sex med den andra..  

    Ett år efter trekanten gick det snett totalt och han var otrogen mot mig som hämnd och äktenskapet gick i kras... 

    Tänk på vad du ber om.. du kan få mer än det du frågar om...


    Verkligen tråkigt att det slutade så för er. Min erfarenhet av par jag träffat som gjort detta och vad jag läst på andra forum och pratat med folk på nätet är att förutsättningen för att det ska lyckas är att man har extremt bra kommunikation, att båda parterna är med på det av egen vilja och ingen känner sig tvungen, och att man pratar ut noga och tydligt om upplevelsen efteråt så att det inte uppstår missförstånd eller problem som ligger och gnager. I ert fall låter det som det brast i alla tre avseenden. Men handen på hjärtat: tror du att om det inte hade hänt att ni hade varit tillsammans fortfarande? Eller var det bara något som påskyndade e process som ändå pågick? Nästan alla fall jag läst om där en trekant orsakat en skilsmässa så får jag intrycket att det fanns en massa problem redan i förhållandet som kom upp till ytan av trekanten. Kanske oftast en brist på respekt för sin partner, eller bara helt enkelt en brist på kärlek.
  • villhatrekant
    Inv35 skrev 2023-12-19 17:09:50 följande:
    Du med erfarenhet - Hur fick du igång din fru att gå med på trekant?

    Hej, jag är intresserad av att veta hur ni med erfarenhet fått era fruar med på trekant, där hon blir omhändertagen av två män. 


    Jag har försökt, innan, efter och under, i samtal, men det finns en barriär där som stoppar henne, fast än hon har uttryckt att hon har som ung drömt men aldrig prövat på med två män, att hon har ångrat sig lite. 


    Men nu när man har sagt åt henne att hon kan få uppleva det, så är det något som sätter stop. 


    Hur har ni gått tillväga?


    Jag är i samma sits som dig, min fru hade en fantasi om att ha en trekant när hon var yngre men säger att hon inte längre har den. Man  vare sig kan eller ska försöka övertala sin partner om att göra något hon inte vill. Det du kan göra är att försöka förstå varför hon inte vill göra verklighet av fantasin och om det beror på saker du kan göra något åt (t ex oro för hur det ska påverka ert förhållande, att du bara använder det som en förevänding för att vara med andra, att du inte älskar henne osv) så kan du åtminstone få henne att förstå att det inte finns anledning att oroa sig för dessa saker (om det nu inte är så att du faktiskt har en baktanke om att ha sex med andra kvinnor). Men i slutänden är det upp till henne att avgöra vad hon vill eller inte vill, du kan bara ge henne möjligheten och se vart det leder, dock utan att tjata.

    Min fru var aldrig intresserad av sexleksaker men jag köpte några åt henne och när hon väl prövade på så älskade hon det. Det är visserligen stor skillnad mellan lekaker och en trekant men jag tror många kvinnor har svårt att leva ut sin sexualitet fullt ut pga av sociala konventioner av alla slag. En förutsättning för att hon ska våga tänja gränserna är att hono har 100% tillit och förtroende för dig och ert förhållande, så det är nog i den änden du måste jobba. Och säger hon nej så får du helt enkelt acceptera det.
  • Gbgkillen73a

    Jag har träffat några olika par. Min erfarenhet är att alla mår bra så länge alla är extremt tydliga och lyhörda ovh ingen försöker pressa någon. Med ett av paren så ville de avbryta mitt i akten. Såklart avbröt vi och alla var nöjda med vår resa så långt. Mitt tipps är att ta det stegvis. Om någon inte vill så avbryt. 

  • Auditanne

    Riktigt osmaklig tråd. Ingen människa ska behöva övertalas eller manipuleras till att gå med på några skumma fetischer som en minoritet av folket har. Sjukt. 

  • Anonym (G)

    Mutade på olika sätt, stämde träff med den andra kvinnan osv. Till sist fungerade det 

Svar på tråden Du med erfarenhet - Hur fick du igång din fru att gå med på trekant?