Inlägg från: Anonym (Glasklar misshandel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Glasklar misshandel)

Hjälp! Min sambo slår mig!

Bästa TS, jag skickar styrkekramar till dig! Det du beskriver ÄR INTE DITT FEL! DET ÄR MISSHANDEL! Det är olagligt, elakt, grymt och det är ALDRIG ditt fel. Ofta har man svårt att se misshandeln för vad den är när man är inne i den. Du är ett offer i den här situationen. 
    Finns det någon du kan anförtro dig åt? Finns det någon som kan stötta dig? Annars, ring kvinnojouren www.roks.se/
    Jag förstår att det är supersvårt, läskigt och jobbigt att ta steget. Men du har faktiskt ett barn att tänka på i den här situationen. Försök hitta styrkan på nåt sätt för ditt barns skull. Det finns hjälp att få! Det finns ett harmoniskt liv för dig att leva där du inte behöver bli ntalad att du har borderline av någon som misshandlar dig. Livet kan bli bättre! Skickar massa styrka, kärlek och pepp till dig! 

Tow2Mater skrev 2023-12-24 15:28:35 följande:
    Tvärtom! Så hon kan börja försörja sig själv. Idag misshandlar ju hon honom ekonomiskt, och han henne fysiskt. De misshandlar båda varandra psykiskt. Hon behöver ett jobb, och barnet behöver fortfarande båda sina föräldrar.
    Så hon misshandlar honom för att hon tar hand om deras gemensamma barn? Inte någonstans. Det är inte ekonomisk misshandel att vara föräldraledig. Han är ett svin, hon är ett offer. TS hur går det för dig? Hur mår du? styrkekramar!
    Tow2Mater skrev 2023-12-24 17:43:09 följande:
    De har båda skuld. Jag flyttar ingenting.
    Vad är hon skyldig till? Berätta gärna. Vad gör hon för fel? Det är ju snarast HAN som har alla pengar kan utöva makt över henne. Att em person tar hand om ett gemensamt barn medan en annan jobbar är INTE psykisk misshandel på något plan. 
    TS, lyssna inte på sån här skit! Hur mår du? Uppdatera gärna om du orkar <3
Svar på tråden Hjälp! Min sambo slår mig!