• llllllklkl

Hjälp! Min sambo slår mig!

Jag behöver er hjälp! 

jag och min sambo har varit ett par i över 5 år. Vi har nu ett barn tillsammans som är 1 år. Varje gång vi bråkar så slår han mig. Eller ja, nästan varje gång. Vilket leder till att jag har blåmärken någonstans på kroppen minst en gång i månaden. 

min fundering är, jag misstänker att jag är sjuk. Att jag har borderline eller något för det känns som jag triggar igång den ilskan hos honom. jag har lätt för att bli arg, provocerad, osv. Vilket jag tar ut över honom. Han säger att jag är ett psykfall och att det är mitt fel att han slår mig då jag psykiskt misshandla honom när jag blir arg osv. Men samtidigt upplever jag att han är jäkligt provocerande mot mig, vilket gör att jag blir arg Eller irriterad. 

jag VET att detta är sjukt, äckligt och destruktivt. Men på något sätt har detta blivit normalt nu? Precis som att det är vår lilla hemlighet. 

detta grundar sig i att jag inte tror att jag kommer hitta någon som faktiskt älskar mig och som jag har det bra med. Därför får jag nöja mig med honom. jag är även orolig över boendesituation. jag är mammaledig och vi lever på hans lön. 

någon del av mig vill bara packa väskorna, ta med mig vårt barn utan att säga något till honom . Jag känner hat mot honom. Och jag är så arg på mig själv att jag inte lyckas visa mig stark för vårt barn. Vårt barn vet ju förstås ingenting, vilket jag aldrig kommer tillåta heller. men jag behöver hjälp med att ta mig ur detta. på riktigt. 

snälla hjälp mig

• Svar på tråden Hjälp! Min sambo slår mig!
  • Godochglad

Kontakta kvinnofridslinjen.
    Be om hjälp med att bryta och fly.
    Du utsätter dig och ditt barn för fara.
    Det är hans fel att han slår dig.
    Aldrig ditt fel.
    Alla människor är jobbiga ibland men det är ingen anledning att slåss, de flesta vet att man inte gör så. Detta har inte din man förstått. Det är fel på honom.

• LRPmamma

Du är inte anledningen till att han slår dig
    Du kan göra en orosanmälan anonymt på din egen situation
    , kontakta kvinnojouren, räddningsmissionen
    Du och framför allt ditt barn förtjänar en framtid utan våld, inget barn ska växa upp såhär och du ska inte ha det såhär 
    Har du någonstans att sova kort el långsiktigt? 

Låt ingen intala dig att du förtjänar att bli slagen, det finns inte

• Anonym (Karolin)

Om du visste hur många kvinnor och tjejer som påstår sig ha borderline - tills de kommer ur ett toxiskt förhållande och inser att deras reaktioner mot killens psykiska och fysiska misshandel orsakade deras instabila humör. Du reagerar antagligen sunt på en osund snubbe. 

• Anonym (A)

Kontakta Kvinnofridslinjen

Du är inte anledningen till att han slår

• Anonym (L)
    llllllklkl skrev 2023-12-22 20:32:15 följande:
    Hjälp! Min sambo slår mig!

någon del av mig vill bara packa väskorna, ta med mig vårt barn utan att säga något till honom . 

Lyssna på den delen av dig! Ta hjälp av kvinnojour/socialtjänst och bryt dig loss!

Om det är så att du lider av någon psykisk sjukdom så kommer det att vara mycket lättare för dig att få diagnos och behandling när du fått mer lugn och ro i ditt liv.
  • Drottningen1970

Ja du som vuxen kvinna har all rätt i världen att välja att leva i ett sjukt och våldsamt förhållande. Ingen annan har ansvar för ditt liv så det lägger jag mig inte i.

Däremot har du nu valt att bli förälder och där upphör dina rättigheter, då du nu har en jävla massa skyldigheter gentemot ditt barn. Att låta ett barn leva i en våldsam och sjuk miljö är barnmisshandel och om du väljer att vara kvar, och inte söka hjälp så behöver du lämna ifrån dig ditt barn. Finns inga ursäkter till något annat,

• Anonym (Glasklar misshandel)

Bästa TS, jag skickar styrkekramar till dig! Det du beskriver ÄR INTE DITT FEL! DET ÄR MISSHANDEL! Det är olagligt, elakt, grymt och det är ALDRIG ditt fel. Ofta har man svårt att se misshandeln för vad den är när man är inne i den. Du är ett offer i den här situationen. 
    Finns det någon du kan anförtro dig åt? Finns det någon som kan stötta dig? Annars, ring kvinnojouren www.roks.se/
    Jag förstår att det är supersvårt, läskigt och jobbigt att ta steget. Men du har faktiskt ett barn att tänka på i den här situationen. Försök hitta styrkan på nåt sätt för ditt barns skull. Det finns hjälp att få! Det finns ett harmoniskt liv för dig att leva där du inte behöver bli ntalad att du har borderline av någon som misshandlar dig. Livet kan bli bättre! Skickar massa styrka, kärlek och pepp till dig! 

• Eurydike

Jag har befunnit mig i din situation två gånger. En gång som barn och en gång som vuxen. Jag vet precis vad du menar med att det har blivit normalt och er lilla hemlighet. Det är inget ovanligt att känna så, utan följer det vanliga mönstret.  Du har genomgått en normaliseringsprocess där gränserna för vad som anses normalt gradvis förskjuts. Fysisk misshandel brukar i princip alltid föregås av kärleksbombning, isolering och psykisk misshandel. På så vis blir man väldigt utsatt, vilket gör det svårare att lämna. Om du stannar blir er lilla hemlighet så småningom även barnets lilla hemlighet. Jag var alltid tvungen att upprätthålla en fasad och dölja vad som pågick i hemmet. Ingen fick veta, för då skulle socialen komma och ta oss (enligt min mamma). Jag förstår att det känns oerhört svårt att lämna och många behöver hjälp med den processen. Om du kontaktar en kvinnojour så kommer de erbjuda hjälp och stöd!

Svar på tråden Hjälp! Min sambo slår mig!