En man ska ha gjort lumpen
och då blir det ligga. Eller hur ligger det till, damer?
och då blir det ligga. Eller hur ligger det till, damer?

Förr gjorde alla män lumpen men nu väljer man ju själv och många väljer bort det.
Kanske om man är äldre och alla man kände gjorde lumpen men inte man själv av någon orsak som funktionshinder eller sjukdom kanske man kunde känna så men nuförtiden bryr sig väl ingen.
Nog endast i kultrullen repmånad som lumpen resulterar i oh amore eller i Lasse Åbergs fantasi
Jag gjorde lumpen, men det hade inget med varken manlighet eller ev chanser till ligga att göra. Äldsta dottern var redan född då, så liggandet var redan ordnat
Jag gjorde lumpen för att jag gillar nya erfarenheter och jag ångrar det inte. Det var kul och lärorikt. Fler killar och tjejer borde göra lumpen. Inte enbart för att Putin har fått spader. Man växer även som person.
Förr gjorde alla män lumpen men nu väljer man ju själv och många väljer bort det.
Kanske om man är äldre och alla man kände gjorde lumpen men inte man själv av någon orsak som funktionshinder eller sjukdom kanske man kunde känna så men nuförtiden bryr sig väl ingen.
Gjorde lumpen i mitten på nittiotalet.... Var två tjejer som också gjorde lumpen på regementet. Gissa om de fick kuk....herrejävlar alltså.

Kul ovetenskaplig tråd.
Jag är kvinna, gjorde lumpen på 90-talet, ganska många tjejer i armen då.
Att göra lumpen gör dig inte till man.
Det är nog ändå nyttigt eftersom man lär sig att.
Bädda sängen. Ta hand om sig och andra.
Inte vara slarvig.Passa tider.
Komma hemifrån tex sin mamma.
Nya vänner och att umgås med andra typer.
En gång dejtade jag en man med jobb, villa, vältränad?.han hade inte gjort lumpen, gjorde mig inget men när han fick reda på min bakgrund sa han att det fick jag inte säga till hans mamma och vänner. Då bedömde jag att han inte skulle få bli far till mina barn.
Min man och jag pratar inte lumparminnen.
Gjorde lumpen i mitten på nittiotalet.... Var två tjejer som också gjorde lumpen på regementet. Gissa om de fick kuk....herrejävlar alltså.
Kul ovetenskaplig tråd.
Jag är kvinna, gjorde lumpen på 90-talet, ganska många tjejer i armen då.
Att göra lumpen gör dig inte till man.
Det är nog ändå nyttigt eftersom man lär sig att.
Bädda sängen. Ta hand om sig och andra.
Inte vara slarvig.Passa tider.
Komma hemifrån tex sin mamma.
Nya vänner och att umgås med andra typer.
En gång dejtade jag en man med jobb, villa, vältränad?.han hade inte gjort lumpen, gjorde mig inget men när han fick reda på min bakgrund sa han att det fick jag inte säga till hans mamma och vänner. Då bedömde jag att han inte skulle få bli far till mina barn.
Min man och jag pratar inte lumparminnen.