• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Kiwikiwi
    Ticktacksnack skrev 2024-01-26 13:57:40 följande:

Hej

jag hoppar in i tråden. Plussade för drygt en vecka sedan med 1-2 v gravid. Om jag räknat rätt är BF 21-25 september någonstans. jag har dock svårt att ta in det, otroligt orolig för missfall och ska på UL först i slutet av mars? kan inte glädjas liksom för är mest orolig.

är dessutom så sjukt svullen, kan inte ha mina kläder knappt , alltså det sitter så tight att jag inte kan andas.. någon mer???

Tips att boka in tidigt ultraljud om du har råd, jag gick i veckan 8 med mitt första barn och ska gå i veckan 7 i denna graviditet 😊
  • Platysma
    Kiwikiwi skrev 2024-01-28 12:21:19 följande:
    Tips att boka in tidigt ultraljud om du har råd, jag gick i veckan 8 med mitt första barn och ska gå i veckan 7 i denna graviditet 😊

Jag är lite sugen på att göra ett tidigt UL mest för att slippa undra? Men orolig att det blir många UL eftersom jag också kommer att göra NIPT i v 10 (börjar närma mig 40 så känns tryggt ned NIPT), och sen är det väl om jag minns rätt ett RUL typ v 13 och ev tillväxtkoll v? 18-20? 

Hur många UL har ni gjort under era graviditeter? 😅 🤞

• Platysma
    Eurotamandua skrev 2024-01-28 12:10:19 följande:

Någon mer som är totalt utmattad? Vaknar lika trött som jag somnat.. 

Jaaaa. Jag är helt skutkörd. Ligger i sängen och har eftermiddagsvila nu, dottern undrar varför jag ska sova hela tiden 😅
  • Kiwikiwi
    Platysma skrev 2024-01-28 14:23:53 följande:

Jag är lite sugen på att göra ett tidigt UL mest för att slippa undra? Men orolig att det blir många UL eftersom jag också kommer att göra NIPT i v 10 (börjar närma mig 40 så känns tryggt ned NIPT), och sen är det väl om jag minns rätt ett RUL typ v 13 och ev tillväxtkoll v? 18-20? 

Jaha ja men v. 10 är ju lite tidigare än v. 12/13 när KUB görs, så du kanske kan hålla dig tills dess, annars är inte ultraljud skadligt. Sen är det RUL runt v. 20, tillväxtkontroll kan ev komma senare. 

Jag gjorde RUL 3 gånger pga att bebisen inte låg synligt med hela kroppen, så som sagt, farligt är det inte att göra fler, farligt för plånboken kanske 😁
  • cutepenguin
    Platysma skrev 2024-01-28 14:23:53 följande:

Ultraljud är inte skadligt så oroa dig inte över det 🥰  Jag väntar tvillingar och ska gå varannan vecka tills dom föds 😅 + att jag gjorde två privata ultraljud precis i början (vecka 9 vaginalt  och sen vecka 11 för NIPT). Sen har jag gjort ultraljud vecka 14, 16, 18, 20 och 22 hittills. Det blir en del! 😂 

• Ticktacksnack
    Kiwikiwi skrev 2024-01-28 12:21:19 följande:
    Ååh jag skulle vilja det men verkar tyvärr inte finnas någon privat som gör tidiga ultraljud i rimligt närområde.. sen kan man ju ändå inte påverka oavsett tidigt ultraljud eller inte. Men extremt jobbigt att oroa sig.. men är väl bara att avvakta till ultraljudet i vecka 14 för mig 
  • Höst2023

Hej, egentligen är jag i oktober tråden, men undrar om någon skulle vilja dela sin stegring på gravidtester då jag är nojig om min inte ökar tillräckligt fort ❤️ 

• Symetrical
    Höst2023 skrev 2024-01-30 17:19:11 följande:

Hej, egentligen är jag i oktober tråden, men undrar om någon skulle vilja dela sin stegring på gravidtester då jag är nojig om min inte ökar tillräckligt fort ❤️ 

Såhär såg min stegring ut. Syntes mer på rfsu, men tydlig stegring även på testlagrets 😊 Hur ser din stegring ut?
  • Fjällfärd
    Höst2023 skrev 2024-01-30 17:19:11 följande:

Såhär såg min ut med babyplans tidiga tester. Testet längst nerr också den 23/1 men på morgonen. 

[Låg ägg reserv] LH topp 5/1 , BIM 20/1 , Positivt gravtest BIM-3 , BF ca 28/9
  • Fjällfärd

Fick 2-3 när jag testade för en vecka sedan så mitt hcg verkar öka som det ska! 🥰 Är i vecka 6 (5+3) idag. 

Har pratat med kvinnokliniken och ska få tid för tidigt ultraljud om två veckor (vecka 8 i graviditeten) då vi har slitit med infertilitet. Det känns skönt men hur ska man kunna vänta i två veckor? 
    [Låg ägg reserv] LH topp 5/1 , BIM 20/1 , Positivt gravtest BIM-3 , BF ca 28/9
Svar på tråden Bf September 2024