• Oväntadedrömmen

Bf September 2024

Hej på er. Vad jag sett finns ingen tråd för oss med bf i september. Hade varit kul aty följas åt i denna rollercoaster av känslor och hormoner.

Jag var gravid sist för exakt 16 år sedan. Så jag känner mig helt ny igen på allt. 😅

• Svar på tråden Bf September 2024
  • Idasofia84

Va härligt att det ser bra ut för er! Vi väntar ff på den förbannade nipten - men i väntans tider passade min man igår på att skaffa en doppler.. efter ett tags runtlyssnande så hittade vi hjärtljuden. Känner mig lite lugnare efter det iaf. Och ikväll hittade jag dem direkt och kunde spela för storasyskonen. Kvällsunderhållning! 

• Idasofia84

Idag kontaktade vi karolinska själva. Det visade sig att de hade skickat svar till min läkare redan i onsdags - men av någon anledning har det stannat där.. Då skrev jag ett väldigt arg meddelande till min bm som ringde upp efter någon timme. Visade sig att läkaren inte jobbat denna veckan (vet inte varför) men att bm själv kontaktat karolinska och fått svaret att vårt NIPT inte gick att analysera. Nu ville hon att jag kom in till läkaren på måndag morgon för ny remiss? men nu är jag ju i vecka 16! Tre veckors väntan till så är jag ju i vecka 19. Är såååå trött på denna resan nu. Någon annan som varit i liknande sits? 

• Platysma
    Idasofia84 skrev 2024-03-22 15:14:35 följande:

Idag kontaktade vi karolinska själva. Det visade sig att de hade skickat svar till min läkare redan i onsdags - men av någon anledning har det stannat där.. Då skrev jag ett väldigt arg meddelande till min bm som ringde upp efter någon timme. Visade sig att läkaren inte jobbat denna veckan (vet inte varför) men att bm själv kontaktat karolinska och fått svaret att vårt NIPT inte gick att analysera. Nu ville hon att jag kom in till läkaren på måndag morgon för ny remiss? men nu är jag ju i vecka 16! Tre veckors väntan till så är jag ju i vecka 19. Är såååå trött på denna resan nu. Någon annan som varit i liknande sits? 

Men gud vilket strul, vad jobbigt för er 😳 Ni kan inte få göra KUB och NIPT för att få något svar snabbare - för ni har gått på endasr NIPT som originalplan om jag förstått rätt? Inga privata alternativ där ni bor annars? 🤞 Håller tummarna för att ni får snabbare och bättre hjälp nu!!
  • BaraVara55

Usch vad segt och vad dåligt hanterat av dom.. varje dag som man behöver vänta är olidlig. 
    Men ni ska göra ett nytt nipt nu då? 
    Du ska inte kräva mkp för att få de att gå snabbare? 

Jag gjorde mkp ju, fick svar två dagar senare. Även om de gör lite ont så gjorde jag de för att slippa vänta lika länge. 
    För oss såg allt normalt ut, äntligen. Så jag hoppas och är glad. Vi har aldrig kommit så här långt. v.13 och att normalt prov, äntligen :) 

• Idasofia84

Gud va härligt för er! Jag tror att när (om) vi väl får ett lugnande svar så kommer jag ramla i en hög och behöva vila upp mig efter denna persen?

Nja, jag funderar på vad jag ska försöka kräva. Är livrädd för att få missfall om jag ber om moderkaksprov eller fostervattenprov? med vår tur (va det verkar) hör vi väl till procenten  
    men jag ska till vår läkare när hon kommer på måndag morgon. Ska se till att få någon form av besked under nästa vecka. På onsdag ska vi också på dateringsultraljud (SENT vad jag har förstått) och jag tänker att jag kanske kan be att de kollar extra på nackspalt och sådär... vi får väl se. 

• Fjällfärd

Vi har fått svar på vårt NIPT prov nu och det såg normalt ut ❤️ Tog oss 10 dagar från att vi tog blodprovet tills att vi fick svar.

Har ett tidigt ultraljud hos regionen i morgon så ska bli fint att få se den lilla bönan igen.

BF ca 27/9-2024
  • Platysma

Igår morse vaknade jag och blödde kanske en espressokopp med färskt blod. Aldrig blött under graviditet förut så kändes inget vidare. Gynakuten bad mig komma in för kontroll, och lillkompisen sprattlade på obrytt därinne. Hade lite hög snabbsänka men de kunde inte hitta blödningskällan eftersom jag slutat blöda vid undersökningen. Hoppas hoppas att allt är okej därinne. 🤞 I v14 nu och efter bra KUB o NIPT hade jag nog lite räknat hem detta? 🥹

• Idasofia84

Vi har varit hos läkaren, igen, idag och nu blir det fostervattensprov nästa här. Hoppas på att väntan blir kort och att allt ser bra ut. 

Nu tänkte jag sålänge om någon här inne var bra på det här 

med att avgöra kön på ultraljud om ni ville gissa? Lite kul ska vi väl ändå ha? 

• Idasofia84

Igår morse vaknade jag och blödde kanske en espressokopp med färskt blod. Aldrig blött under graviditet förut så kändes inget vidare. Gynakuten bad mig komma in för kontroll, och lillkompisen sprattlade på obrytt därinne. Hade lite hög snabbsänka men de kunde inte hitta blödningskällan eftersom jag slutat blöda vid undersökningen. Hoppas hoppas att allt är okej därinne. 🤞 I v14 nu och efter bra KUB o NIPT hade jag nog lite räknat hem detta? 🥹

Fy va otäckt! Förstår att du blir nervös!!! Med min andra grabb fick jag en blödning i v.15 - han är
    elva nu och hur frisk som helst. Min syster fick också en rejäl blödning nu sista graviditeten, jag tror i vecka 16, och det är också en helt frisk grabb. summan är att det ofta inte betyder nånting - det är ju massa saker som ska växa och töjas och få plats på samma lilla yta. Tror det kommer gå kanon! ❤️

Svar på tråden Bf September 2024