Inlägg från: Anonym (Kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalle)

Man, 140 cm

Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 18:57:58 följande:

Vad är det för fel med att vilja bli omhändertagen? Det känner jag många kvinnor som vill bli. Varför kan inte en man vilja det?

Som anonym(R) och OK skrev, du får gilla vad du vill, ingen har sagt något annat. Men vad man vill stämmer inte alltid överens med vad man kan få.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 19:09:28 följande:

Det är helt riktigt påstående. Bara för att man vill något är det inte samma som att få. Men jag undrar varför normerna i samhället måste styra oss människor så mycket?

Jadu, det är en snarare en fråga för beteendevetare än FL. 
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 19:23:53 följande:

Ok, så jag ska välja vilken som, bara för att jag är kortväxt? Jag har väl också rätt att begränsa mitt urval? Jag vet många kvinnor som förväntas bli omhändertagen av sin man. Isåfall är väl det lika osexigt?

Nu är du på samma spår som tidigare. Du har rätt till vilka krav du vill. Men fakta är att få kvinnor är intresse av korta män. Begränsar du det till långa kvinnor är det betydligt färre. Generellt är det få kvinnor som vill ta hand om en man på det sätt du beskriver. Och du ska nu hitta en med båda dessa egenskaper. Du fattar väl själv att sannolikheten inte är hög?
    Läste du om kvinnan i anonym(R):s inlägg? Varför skulle du ha lättare än hon att hitta någon?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 19:29:07 följande:

Varför måste en del frågor rikta sej till beteendevetare och andra experter? Vi vanliga dödliga måste väl få ha våra teorier och funderingar. Varför tysta ner med, det är bara att gilla läget, det får experter ta hand om? Jag tycker det är intressant att fundera och leka med tanken 

Du verkar inte särkilt bildad vilket ytterligare försvårar för dig att hitta någon. Ingen har sagt att vem som helst inte får tycka till och hitta på teorier. Alla på FL kan komma med vilka idéer eller tankar som helst. Men det blir lika värdefullt som att be gemene man spåna om varför den klassiska fysiken inte gäller för elementarpartiklar. Vilda teorier baserade på fantasi istället för forskning och vetenskap.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 20:06:30 följande:

Ok, visste inte att bildning var ett kriterium för att hitta respektive. Jag brukar gå efter utseende. Långa ben, hon är lång. Bra! Sedan om insidan är bra, snäll, omtänksam, social. För övrigt har du rätt, jag är inte särskilt bildad. Men så mycket vet jag, att alla har rätt till en åsikt. Sedan om den är fel eller rätt har ingen betydelse. 

Det är ingen nyhet att välutbildade och allmänbildade har mycket större chanser än de som är varken eller. Kvinnor vill ha män med driv och ambitioner. Oavsett längd.
    Ja alla har rätt till en åsikt. Men vill man ha faktiska seriösa svar så vänder man sig till expertis. Om man inte bryr sig om ifall svaren är vettiga eller inte så kan man vända sig till vem som helst. Det är du som ställer frågan så bara du vet vilken typ av svar du förväntar dig.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 20:36:26 följande:

Ok, (Kalle), så välutbildad och allmänbildad hör ihop? Mitt ex pappa (har faktiskt ett ex) är väldigt allmänbildad, han är 85 år, har bara gått grundskolan. Han har lärt sej av livet, gjort misstag, och gjort om. Den utbildningen tycker jag är lika viktig som en akademisk utbildning. Jag tycker att alla är lika mycket värda som människor. För mej har inte hög utbildning hög prioritet när jag dejtar. Driv och ambitioner kan man ha utan hög utbildning. 

Nej det behöver inte hänga ihop. Just därför skrev jag bägge egenskaperna. Har du ingen av dessa egenskaper så är det förmodligen ett lika stort problem som att vara kort om inte större.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 20:38:43 följande:

Varför har det enorm betydelse om det är vanligt eller inte? Bara den kvinna jag är tillsammans med, och jag gillar det, räcker väl det?

För oss har det ingen betydelse alls men det borde ha betydelse för dig om sannolikheten att du kommer att hitta någon är extremt låg eller inte. Eller hur?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 21:03:24 följande:

Ok, så då ska jag bli vanlig då? Bara för att passa in? Gå på gymmet, träna, ha skor med 6 cm sula. Utbilda mej till något vettigt. Insidan är fortfarande samma. Jag är tydligen barnslig, har låg utbildning, oattraktiv. Förstår inte varför det är så provocerande att vara liten och svag, barnslig och låg utbildning bara för att jag är man. 

Du blandar ihop provocerande med att inte vara attraktiv. Det är 2 helt skilda saker.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-01-02 21:07:06 följande:
    Du blandar ihop provocerande med att inte vara attraktiv. Det är 2 helt skilda saker.

Glömde resten, du väljer själv om du vill ändra dig för att passa in, det är helt ditt val, ingen kan tvinga dig. Men du bör reflektera över vad du behöver göra för att lyckas hitta någon. 

Kan nämna att jag själv länge hade problem att träffa kvinnor. Men träning, både fysisk och social hjälpte mig att komma över problemen.

• Anonym (Kalle)
    Anonym skrev 2024-01-02 21:12:40 följande:
    Ja, 6 cm sulor tillhör sannerligen vanligheterna. Jag tar för givet att du hänger med glamrockband som var aktiva på 70-talet?

Nejdå, det finns säkert någon som är ute efter en partner som är barnslig, har låg  utbildning och panna, är oattraktiv, liten, svag och inte kan använda citationstecken. Det är bara det att varje gång någon säger det så väljer du ut en ny infallsvinkel att grina om.
    Och tydligen duger det inte med någon som vill ha dig, utan det är du själv som ska välja partner och då mest efter benen. Om hon önskar ha en åsikt själv så är det orättvist.
    Ja när det gått upp för honom att den kvinnan redan har hittat en liknande man och därmed redan är upptagen så är det så dags.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Liten) skrev 2024-01-02 21:20:19 följande:

Det är du Kalle som blandar ihop det, enligt mej. Jag menade att det var provocerande för dej.

Du har du uppfattat mig fullständigt fel. För mig är du inte det minsta provocerande. Det är mig helt egalt vilken din kink är och vad du vill ha. Jag trodde bara du ville ha feedback om dina möjligheter. 
Svar på tråden Man, 140 cm