Inlägg från: Mariiiak94 |Visa alla inlägg
  • Mariiiak94

BIM februari 2024

Hej alla!
    Jag lägger in mig på denna listan och hoppas att de vill ta sig denna gången! :)

BIM:
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket.
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket.
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket.
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket.
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10.
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket.
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket.
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket.
    7/2 Anga, tredje barnet andra försöket.
    7/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket.
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket.
    13/2 - bebissugen91, 1a barnet, 6e försöket.
    13/2 Pälsboll, första barnet.
    13/2 Dilys, andra barnet, första försöket efter MA.
    14/2 Flowerpower33, tredje barnet, 3e försöket efter MF.
    14/2 Mariiak94, första barnet, 6e försöket.
    15/2 (13-19/2) Cececilia, första, många försök.
    15/2 Båten, fjärde barnet, första försöket.
    17/2 Condii, 1a barnet, 6e försöket.
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA.
    18/2 fancyf, tredje barnet, tredje försöket.
    19/2 Bebe0623, 3e barnet, tredje försöket efter MA.
    21/2 Embarazada, 3:e barnet. Försök nr 20.
    22/2 ems1991, andra barnet, tredje försöket.
    23/2 frankielovie, första barnet, 5:e försöket.
    23/2 Svartahallon, första bartnet 3e försöket.
    25/2, Juvellampa, andra barnet, 2:a försöket efter MA.
    27/2 Nellys, andra barnet, 6:e försöket.
    28/2 sopp, första barnet, 5:e försöket.
    29/2 pippi12345, tredje barne, 6:e försöket.
    29/2 Lusse88, första barnet, 4:e försöket.
  • Mariiiak94

Hej alla! 

Jag behöver lite hjälp.. Jag är väldigt duktig på att testa alldeles för tidigt då jag inte står ut med ovissheten men blir så nedslagen varje gång de står ?inte gravid?.. Men när brukar man kunna testa sig med ?testa tidigt graviditetstest??? 
    Hade ÄL 31/1 enligt NC, och nu är de 8/2.. Enligt NC så har jag BIM 14/2. 

När rekommenderar ni att man kan testa sig? 

Mina symtom vågar jag inte gå på efter alla besvikelser när mensen kommer varje månad.. 
    Men har ömma bröstvårtor, illamående som kommer jätte plötsligt o efter en stund försvinner de och sen tillbaka igen, så pågår de hela dagarna. Dricker mycket mer vatten (aldrig varit duktig på att dricka vatten innan) 
    Magen samarbetar inte och får gå o kissa oftare (men kan såklart bero på att jag dricker mer vatten) .. Ååh jag avskyr denna ovisshet :(

• Mariiiak94

Natalina 1451:

Cececilia:

Borde jag kanske kunna testa runt söndag/måndag? Suger att behöva vänta, har ett otroligt kontrollbehov så jag blir nästan kocko av att vänta! Rynkar på näsan  

ÄL +14 borde väl vara dagen för min BIM? Eller räknar jag galet då? :)

• Mariiiak94

Cececilia:

Ja vi får se om jag kan hålla mig till onsdag nästa vecka 😅 Har några tester hemma men ska försöka avvakta o se om andra symtom uppkommer och försöka förlita mig på att kroppen gör sitt 🤞🏼 Men de lär klia i fingrarna!! 

Tack för att du tog dig tid o svara! :)

• Mariiiak94

Cececilia:

Spännande att du har BIM så nära mig! 

Har du känt några symtom som gör att du misstänker graviditet? 
    Förstår att du funderar på att testa redan i helgen, de är ju så svårt o låta bli!! 😂 

Min tanke är att testa på Måndag, då är de bara någon dag innan BIM.. Vi har försökt i snart 6 månader och man blir så ledsen varje gång mensen kommer.. Kroppen är ju så duktig på att lura en!! 

Håller tummarna att de visar + för dig i helgen! 😊

• Mariiiak94

Cececilia:

Vissa får ju inga symtom alls, så behöver ju inte vara negativt för det ♥️ 

Varje gång har jag haft ömma bröst och känt mig trött samt huvudvärk. 

Denna gången har jag sluppit en del huvudvärk men har fortfarande ömma bröst och fler tydliga blodådror, illamående som kommer från ingenstans och sen försvinner o kommer tillbaka. Kissar oftare än vanligt och helt plötsligt dricker jag mycket mer vatten, vilket jag aldrig varit duktig på. Sedan igår har jag haft lite känningar i livmoder men vågar inte hoppas för mycket! Så svårt o veta om de är pms symtom eller om de är kroppen som luras bara för att man verkligen vill detta.. :(

Ja men visst fortsätter man kämpa!♥️ Men de tär på psyket för min del, blir som en käftsmäll varje gång mensen kommer .. Jag kämpar för fullt med att vänta med o testa till måndag men de har redan börjat klia i fingrarna varje morgon man går på toaletten 😅

• Mariiiak94

Jag måste fråga!! 

vilka graviditetstester använder ni er av när ni testar innan BIM? 

Använder ni ?testa tidigt? eller ?vanliga? tester?? 

Jag har BIM på onsdag men funderar på att testa mig på måndag då jag inte kan hålla mig.. Men så ser jag er som testat en del och blir då nyfiken på vilka tester ni använder!! :)

• Mariiiak94

Cececilia: 

Jag har hemma RFSU testa tidigt samt CB ultratidigt 3pack men då kan de vara bra att ta CB med en nypa salt om de blir ett svagt streck? 

Men då är de testa tidigt graviditetstest du använt dig av när du testat innan BIM? :)

• Mariiiak94

Tänkte jag skulle vänta med att testa mig till i morgon (Har BIM 14/2) men idag runt lunch när jag gick på toa såg jag på pappret liiiite brunaktig flytning.. Har haft Spotting innan mens dom 2 senaste månaderna så är livrädd nu för att de är ett misslyckat försök även denna månaden 😭 

Men jag funderar på att testa mig i morgon (måndag 12/2) men de kanske är korkat? Usch va jag känner mig nedslagen?

Svar på tråden BIM februari 2024