Inlägg från: Mariiiak94 |Visa alla inlägg
  • Mariiiak94

BIM februari 2024

Fancyr: 

Tack, då kanske de är lika bra, är de bara 1 sträck så vet jag i förväg att de är kört.. Jag är 29år och detta är första barnet som jag och sambon försöker få. Om de inte tar sig denna månaden heller så kommer vi ringa vårdcentralen, vi har visserligen ?bara? försökt i 6 månader men sambon har diabetes typ 1 och de kan ju påverka allt också. När jag tog ut min hormonspiral så gjorde dom VUL samtidigt och då sa dom att allt såg fint ut för min del! Har en cykel på ca 31dagar och ägglossningen brukar ske runt dag 16 och mensen regelbunden så känns inte som att det är något ?fel? på min kropp men vem vet.. 😞 

• Mariiiak94

Cececilia:

Ja eftersom man hoppas så himla mycket varje månad på 2 sträck så inbillar man sig snabbt symtom även om man försöker tänka att de lika gärna kan vara PMS symtom. De andra månaderna har jag testat ännu tidigare men denna gången tänkte jag vänta men tycker inte de hjälpt mig heller då jag så gärna vill veta!! 

Just nu känner jag mig överkörd utav ett känslomässigt tåg 😭 Jag vet varken ut eller in, symtomen har varit annorlunda denna månaden så kände ett hopp men nu är de som att jag fått en käftsmäll. 

Som jag skrev till en annan här i gruppen så är jag 29år, borde inte vara en hög ålder för att försöka få sitt första barn?! Gick på VUL när jag tog ut min hormonspiral och då sa dom att allt såg fint ut. Jag har en cykel på ca 31 dagar och ägglossning dag 16 och regelbunden mens. Min sambo har diabetes typ 1 så blir de negativt denna månaden också så tänkte vi ringa vårdcentralen trots att vi ?bara? försökt 6 månader. 

Men vi hoppades så himla mycket på att denna gången skulle vara vår tur med bebislycka.. 😞

• Mariiiak94

Cececilia:

Jag är så imponerad över alla er som kämpat så länge och så himla glad för er skull att ni äntligen plussat! ♥️

Har du tagit något tillskott? Sett många rekommendera Rosenrot och bidrottninggel, kanske något som kan vara värt o testa? 😊

• Mariiiak94

Cececilia:

Jo visst är de så att man inte ger upp, men ibland kommer känslan om man någonsin kommer lyckas? 😞 

Ja blir vi nekade av vårdcentralen kan de nog vara värt att söka sig till en privat klinik för att vara säker då diabetes kan påverka kvaliteten på spermierna !

Jo de klart man kanske ska ta de med försiktighet! Sett många här inne rekommendera dessa två så därför blev jag lite nyfiken.. Just nu tar jag omega 3 och fertil + från holistic 😊

Kaffe har jag slutat med men kan väl erkänna att man äter lite choklad och naturgodis ibland 😅 Och energidricka har jag svårt att sluta med.. 

• Mariiiak94

är de vanligt att rfsu testa tidigt ger spöksträck? Knappt att man ser ett sträck men kan de vara något?! Fick lite mörkare (ljusbruna) flytningar igår som fortfarande är kvar och trodde de va spottings innan mensen! Vågar inte hurra än, får fortsätta att ta test i morgon! (Har BIM på onsdag)
  • Mariiiak94

Cececilia:

fancyr:

Skönt att ni också ser streck!
    Men vågar som sagt inte ropa hej ännu då jag tänker att de kan vara spökstreck ! 
    ska fortsätta testa i morgon igen så får vi se ! 🥰

• Mariiiak94

Cececilia:

Hade jag inte haft dessa spottings så hade jag nog vågat tro på de mer! Just nu sätter de lite galler i huvudet på mig.. Men jag hoppas såååå mycket ♥️

FlowerPower33 :

Jag har heller aldrig sett ett spökstreck men jag vågar inte tro på de ännu då jag fick ljusbruna flytningar igår och har de idag också.. Därför är jag så himla osäker 😞  Men de blir nytt test i morgon om inte mensen kommit såklart ♥️

• Mariiiak94

Morgonens test! Men jag blir inte klokare.. Vaknade och har fått mer mensliknande blödning, kanske lite mindre i mängd men aa? Och min temp har sjunkit igen så nu är jag super mega förvirrad!! Jag tycker mig se 2 streck men jag vet inte 😞 
  • Mariiiak94

Natalina1451 :

Det stärker mig att läsa ditt svar men fortfarande livrädd för att något spelar mig ett spratt! Hade jag inte testat mig så hade jag varit helt säker på att vi misslyckades denna månaden också .. Nu har jag 2 dagar på raken fått svaga positiva test men är fortfarande livrädd för att dom luras med mig då jag har blödning och lite lägre temp.. 
    Fick igår kväll ilningar i typ livmodertappen ! har aldrig varit med om detta innan !! Varför kan jag inte få tyyydliga svar från min kropp 😞

• Mariiiak94

Cececilia:

Ja jag tycker också de ser positivt ut, lite tydligare i verkligheten men svårt att få med på bild. Men när allt annat tillkommer så blir min hjärna helt mos! Men jag hoppas innerligt att detta kan bli något! 🤞🏼 

Tiden får utvisa ♥️

• Mariiiak94

FlowerPower33 :

Nej jag har tyvärr inte något digitalt test hemma.. Får nog åka in under dagen o testa ett sådant också kanske! 😊 Tänkte jag skulle vänta med digitalt tills strecken blivit starkare men vem vet, dom kanske bara lurar mig 😅

tempen sjönk igår och idag till 36.4. Innan de så låg den på cirka 36.6 .. Jag hoppas verkligen att tempen går upp igen! Detta är fruktansvär!! Jag vet ju inte om jag ska vara lycklig eller ledsen?! 😞 

• Mariiiak94

Natalina 1451 :

Jaså? Vad jag läst så ska tempen va högre hela tiden, annars är man inte gravid (enligt CB) 
    Då ska jag faktiskt sluta tempa och lyssna på kroppen istället!! Hoppas bara att blödningen avtar ! 

helt ärligt så vet jag inte alls hur man räknar ut hur långt gången man är?? 

15/1 startade min nya cykel, hade ägglossning den 31/1 och nu är de 13/2 ????

• Mariiiak94

Natalina 1451 :

Tack snälla för att du hjälpte mig räkna ut de! Då blir de bara att avvakta och se hur allt urartar sig 🌸

• Mariiiak94

Super stort grattis till alla som plussat denna månaden!! 😀 

Jag tycker mig få starkare streck! Igår hade jag en del koagulerat blod som kom ut, idag är de ytterst lite blödning och man kan se att de är gammalt blod! Hoppas inte att det var ett tecken på mf eller liknande 🤞🏼 

Så nu är de bara att avvakta någon/några veckor då idag är BIM och om allt gått som planerat är jag i vecka 4 nu 😍

• Mariiiak94

Cececilia:

Vågar man tro på att de kanske gror något där inne? Sett att många fått en blödning men ändå inte varit något fel på graviditeten ! 

Min temp gick upp rejält idag igen ( igår & förrgår sjönk tempen) Humörsvängningar från helvetet (Stackars min sambo!!) och molnande värk i livmodern 😄

På bilden med testen som har nummer 3 är ifrån idag 🌸

• Mariiiak94

Har inte varit inne här på några dagar men va glad jag blir av att läsa att så många plussat denna månaden än så länge! 

Jag har börjat landa i att något kanske växer där inne, molnande värk i både mage & rygg, aldrig något jag brukar ha annars. likaså är jag väldigt mycket mer känslig, blir väldigt lätt irriterad & ledsen för de minsta lilla 😅

Testerna blir starkare & starkare! När brukar man berätta för familj? Jag har inskrivningssamtal hos barnmorskan den 29/2, borde man vänta tills efter de? 

Enligt appar så har jag bf 23 oktober och är i Vecka 5 (4+4)

• Mariiiak94

Lusse88:
    Jag plussade ÄL +12 (Bim-2)
    Jag använde mig utav RFSU testa tidigt samt CB testa tidigt 😊

• Mariiiak94

Syskonsförsök:

Nej jag testade mig inte innan dess då jag blir så ledsen över alla negativa test.. 😔

Svar på tråden BIM februari 2024