• pippi12345

BIM februari 2024

Här samlas vi som hoppas på plus i februari 2024. 

• Svar på tråden BIM februari 2024
  • Lussebullen88

Då var det över för den här månaden. Nu bara vänta. När börjar ni gravtesta och vilka tester? Eller väntar ni bara in ev. mens?

• Hejkoala
    Lussebullen88 skrev 2024-01-17 10:18:07 följande:

Då var det över för den här månaden. Nu bara vänta. När börjar ni gravtesta och vilka tester? Eller väntar ni bara in ev. mens?

Vilka cb tester kör du? Rosa eller lila?
  • Hejkoala
    Lussebullen88 skrev 2024-01-17 13:20:31 följande:

Lila och rosa blev det denna månad. Har använt stickor förr men tyckte det var bökigt att avläsa.

Okej får inte till de denna månaden. Brukar få fast gubbe på lila men endast fått det på de rosa igår,  fick fast igår på rosa, sen blinkande på lila igår och idag (tom kollat nu på efm med lila men ändå blinkande). vill inte missa men känns ju som äl bör va idag då rosa gav fast gubbe igår samt ett vanligt test för ägglossning, sån sticka? 
    kanske inte tillräckligt men hormon denna månaden? 

• Miatheone

Försökt i 1.5 år nu att få till barn nr2 utan att lyckas. Många i min närhet som blir gravida superenkelt känns det som. Hoppas på ett plus nu 

• Hejkoala

Min kropp måste ballat ur.
    fick på rosa cb fast gubbe i förrgår. Blinkande på lila.
    igår blinkande på lila.
    idag fast gubbe på cb lila. Så dom möter ju hela olika för skulle haft höjning i tisdags men sen även idag? 

• Juliab
    Miatheone skrev 2024-01-17 15:15:47 följande:

Försökt i 1.5 år nu att få till barn nr2 utan att lyckas. Många i min närhet som blir gravida superenkelt känns det som. Hoppas på ett plus nu 

Förstår känslan. mina vänner nästan stoltserar och skryter om hur lätt de kan bli gravida. Alla lyckas på första försöket hela tiden. Det är otroligt triggande. 

hur lång tid tog det med första? 

• Hsim

och där kom mensen? 
    Lägger till mig på listan, blir vårt andra försök efter skrapning pga av MA i november. Försök till barn nummer fyra, var en riktig chock med MA i höstas då alla andra graviditeter har gått bra och det inte upplevts innan. 
    Har efter det haft snurriga cykler och förra hade jag ÄL på dag 18-19 och sen fick jag mensen nu 10 dagar efter ÄL så väldigt kort lutealfas. Tempar också med NC och dena cykel var väldigt låg i temp. Så ska bli intressant att se om den ändras denna. Nyfiken på att testa bidrottningele, kanske ska beställa hem. Har testat med gravidkollens ÄL test denna cykel och fick ett utslag, ska skaffa nya denna cykel, vad rekommenderar ni som testat digitala (dyrt?) eller stickor från exempelvis gravidkollen?

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    8/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA
  • Jagälskarsommaren

Hej, 

brukar inte skriva så ofta då jag kände att jag behövde ta paus från allt, men brukar läsa inlägg med jämna mellanrum.

Det blir min och sambos 19e försök. det känns helt overkligt att skriva detta! Trodde aldrig vi skulle hamna här. Fick ett tidigt missfall augusti 2023 och har mått ganska dåligt mentalt sedan dess. Nu har jag bestämt mig att tänka positivt och inte ge upp förrän vi fått vår lilla regnbåge. Hoppas alla vi som kämpar blir gravida snart!  

1/2 nellys, andra barnet, femte försöket
    1/2 hejkoala, trejde barnet, femte försöket
    2/2 pippi12345, tredje barnet, femte försöket
    2/2 LillaPingvin, tredje barnet, tredje försöket
    3/2 Anga, tredje barnet andra försöket 
    3/2 Sopp, 1:a, 5e försöket
    3/2 Jagälskarsommaren, 1a barnet, 19e försöket 
    4/2 Madicken2023, tredje barnet, fjärde försöket
    4/2 Anonym01082121, 2:a barnet, ca försök 9-10
    5/2 Nimet123 , 5e barnet , andra försöket
    6/2 amiilee, 1a barnet, 10e försöket 
    6/2 Längtar, 2a barnet, 10e försöket 
    8/2 Juliab, 2a barnet, sjunde försöket
    10/2 Anonimato, Rainbow Baby, tredje försöket
    13/2 Pälsboll, första barnet
    18/2 Hsim, tredje barnet, andra försöket efter MA

• Anonym (Sopp)

CD 11 för mig idag. Började äl-testa på dag 9 enligt clearblues sida (rosa test). neg imorse men testade en gång till på eftermiddagen och till min förvåning fick jag utslag och positivt idag cd 11.. tidigt då jag brukar få utslag dag 12 men oftast 13?
    vi har kört på varannan dag sedan cd 8 och bestämde oss nu att mysa 3-4 dagar i rad för säkerhets skull. 
    Jag har varit rädd för att äl-tester och sex på planerad tid ska ge minskad lust men min sambo är överförtjust och är just nu den som påminner mig om att testa och vill helst köra på flera gånger om dagen, hans engagemang får i sin tur mig att hålla glöden uppe. 
    Men, är det dumt att ha sex flera gånger per dag nu under äl-dagen eller ska man hålla sig till bara en gång/dag?
    hoppas på ett lyckat försök denna månaden, vi är iallafall riktigt taggade nu när det blev utslag lite tidigare.

Svar på tråden BIM februari 2024