• Anonym (Fundersam Man)

Varför är kvinnor på dejtingsajter om dom inte vill dejta?

Det tycker jag är konstigt 

• Svar på tråden Varför är kvinnor på dejtingsajter om dom inte vill dejta?
  • Anonym (...)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-01-06 15:18:36 följande:

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

Var kommer den texten från?
  • Anonym (...)
    Anonym (Kvinnor) skrev 2024-01-06 15:21:49 följande:
    De tycker om att klaga på männen. 
    Klagar de på dig på dejtingsidor du är med?
  • Anonym (M)

Vet du vad. Jag satt och ställde mig den frågan. Varför har jag varit där. 
    1. Därför jag vill lära känna en man på djupet. Det största problemet är att tyvärr vet jag den jobbiga sanningen. Det är som i en godisaffär. Jag vill prata med en om jag fortsätter inte med flera män. Tyvärr förstår jag att de kastar ut beten och det känns sorgligt. Jag drar mig undan en man som jag känner har kontakt med flera. 
    Det kan vara att jag gett min messenger och facebook och fått hans. När det dundrar in singelkvinnor som boostar. Nej, jag känner mig inte så speciell. Säkert rätt för många men fel för mig. 
    Kom inte på mer. 
    Detta är bara min upplevelse och varför jag lämnat dejtingsidor. Det är samma överallt. 

• Anonym (Fundersam Man)

Ok, när jag är på en dejtingsajt, dejtar jag en och en. Ger den kvinnan uppmärksamhet. Det är en självklarhet för mej 

• Anonym (M)

Ja, det är så som du säger. Så om vi som är där har olika motiv blir det svårt. Jag är där för att träffa en och han är speciell. Sedan kommer det alltid finnas nån som kommer tycka han r fin och vill ha men det är ju bara poitivt. 

• Anonym (Fundersam Man)

Precis

• Anonym (A)
    Fiona M skrev 2024-01-06 11:50:34 följande:
    Anonym (Fundersam Man) skrev 2024-01-06 03:08:02 följande:

Du skriver vi. Är alla kvinnor sådana? Och varför är ni på dejtingsajter om ni är så duktiga? Varför klarar ni inte av att behålla era män?

Kanske lyser din nedlåtande syn på kvinnor igenom, där som här?
    Så kan det vara
  • Anonym (Fundersam Man)

Är jag nedlåtande? När jag undrar varför kvinnor är på dejtingsajter när dom inte vill dejta? Tycker inte ni att det är konstigt? Vill man inte ha någon, ska man väl vara så långt ifrån en dejtingsajt det går? 

• Gurksoppa
    Anonym (Fundersam Man) skrev 2024-01-06 00:42:10 följande:

Ok, men alla män är inte så. Varför drar Du alla män över en kam? Kvinnan i fråga och jag skriver mycket tillvarandra. Jag tror hon var ärlig när hon sa att hon inte vill dejta någon 

Anonym (Fundersam Man) skrev 2024-01-06 00:07:55 följande:

Jag tror också att det är bekräftelse. Vill se Om vi män är intresserad av dom. Om vi är det. Är det tvärstopp 

Anonym (Fundersam Man) skrev 2024-01-06 00:33:17 följande:

Varför ska det komma glåpord och ilska? Bättre att säga som det är. Jag tror, men det är min personliga uppfattning, att många kvinnor har ett bekräftelse behov

Alla män ska inte dras över en kam? Men vad gör du själv? generaliserar att kvinnor har bekräftelsebehov. eller är det en så klassiker *inte samma sak*?
  • Anonym (Vi vill bara dejta riktiga män)
    Anonym (Fundersam Man) skrev 2024-01-06 23:11:20 följande:

Är jag nedlåtande? När jag undrar varför kvinnor är på dejtingsajter när dom inte vill dejta? Tycker inte ni att det är konstigt? Vill man inte ha någon, ska man väl vara så långt ifrån en dejtingsajt det går? 

Vem har sagt att vi kvinnor som varit på dejting sidor inte vill dejta?

Du kan ju inte dra alla kvinnor över en kam..

När jag var på dejtingsidor så var jag ju det för att jag ville träffa män..men eftersom man fick mess från 100 olika karlar om dagen typ så "pratade" man ju inte med alla..

Krasst sett så kan jag säga att man
    -först bara svajpar och
    -Sen väljer man ut dom män som skriver intressant av dom männen man "valt".
    Sen väljer man ut männen som resonerar med en.
    -Sen så väljer man ut dom som man känner att man vill lära känna bättre.
    -Sen väljer man ut den man vill träffa..

Jag har i varje fall träffat män från dejtingsidor förut..Och det var ung så "urvalet" gick till.
Svar på tråden Varför är kvinnor på dejtingsajter om dom inte vill dejta?