• Anonym (orolig)

Symptom klamydia?

Någon som vet om det kan finnas risk att man blir smittad av klamydia om man inte har haft samlag utam bara varit o "duttat" mot varandra? Träffade en kille på krogen (som jag känner) och vi gick hem tillsammans. Blev visserligen inget av det då han druckit lite för mycket o inte "fick upp den"...

Vilka symptom ger klamydia om man nu skulle ha fått det?

• Svar på tråden Symptom klamydia?
  • Anonym (orolig)

Ingen?

• Coursell

Tyvär ger inte klamydia några symptom. Möjligt att killar kan märka av något, men vi tjejer kan gå med det i flera år utan att upptäcka det.

• mallan brallan

Vissa kan få symptomer i form av
    illaluktande flytningar, rikligare
    flytningar. Att det svider när man kissar
    och klåda. Det är dom jag känner till.

• Anonym (orolig)

Hm, detta var tre år sedan innan jag träffade min nuvarande som jag träffade kort efter. Men nu när man har börjat planera barn så dyker tankarna upp, tänk om jag fick nåt och tänk om jag har gått med det hela tiden utan att veta och kanske inte kan få barn på grund av det nu......

Förvirrad....

• Anonym (orolig)

INga flytningar eller svidande har jag haft. Däremot har jag vissa månader haft mellanblödningar trots p-piller, kan detta vara ett symptom?

• Anonym

Jo, har hört vissa som fått så. Skulle nog kolla, bara för att vara på den säkra sidan, om jag var du.

• Anonym

kan ju vara... Ofta när man får urinvägsinfektion (går på toa ofta) så kan man be att de kollar mot klamydia oxå, för det ger samma symtom..
    Men det e klart. Jag gick med klamydia i flera år. O blev inte gravid. Fyra månader efter behandling (när det väl kom till min kännedom att jag hade det, hade dock som tur väl bara haft en kille på hela den tiden så så sätt var det lugnt, behövde ju ijtne rabla upp ett biblotek hehe) så blev jasg gravid. Och då hade jag inte käkat något prevmed, eller använt kondom under de åren jag hade Klamydia..

• Anonym (orolig)

Jag var faktiskt på apoteket idag och skulle köpa Handilab-C, läste om det i tidningen igår. Är ett självtest för klamydia. Men de hade det inte hemma, blev så besviken för jag hade ju tänkt ta reda på om det var så ju....

• Anonym (orolig)

Hejs!!!

Har idag varit på apoteket o hämtat ut ett sånt där självtest och det visade negativt, så det var inget!!! Känns jätteskönt, hoppas bara att man har gjort rätt så det stämde...

Någon mer som har provat ett sånt?

• Anonym (o-teknisk)

TS:
    Jag gjorde ett sånt idag men blev FAN inte klok
    på det!
    Det blev rött.
    Men jag kunde inte avgöra om de va mörkt eller ljust rött.
    Så jag måste likt förbannat gå till en mottagning.

Svar på tråden Symptom klamydia?