• Anonym (orolig)

Symptom klamydia?

Någon som vet om det kan finnas risk att man blir smittad av klamydia om man inte har haft samlag utam bara varit o "duttat" mot varandra? Träffade en kille på krogen (som jag känner) och vi gick hem tillsammans. Blev visserligen inget av det då han druckit lite för mycket o inte "fick upp den"...

Vilka symptom ger klamydia om man nu skulle ha fått det?

• Svar på tråden Symptom klamydia?
  • getingmidja

Är man osäker på om man kan ha drabbats av olustiga bacillusker gör man bäst i att kontakta närmaste venerologiska avdelning.
    Det brukar vara gratis att testa sig.

• Anonym

Ja det behöver ju inte vara just klamydia. Det finns ju flera andra könssjukdomar som man kan drabbas av som ger ung samma symptom. Skulle gå och kolla mig direkt om jag var osäker.
    Better safe then sorry!

• Anonym (hmm)

Jag fick infektion i ögat, jag vet de låter konstigt men läkaren sa att de kan visa sig på många sätt eller oxå visar de ingenting alls! Gå och testa dig vet ja

• Anonym (orolig)

Hej igen!!!!

Jag har beställt tid men fick ingen förrns om tre veckor så det var därför jag köpte ett sånt där test, eftersom jag inte hade lust att vänta så länge, bara därför.....

• Anonym (o-teknisk)

TS:
    Oj, det var långt fram i tiden!
    Vart bor du någonstans?
    Här i Stockholm har vi gratis kliniker
    som har drop-in vilket är väldigt smidigt!

• Anonym (har haft)

Jag har haft klamydia och jag fick symptom! Direkt också! Jag visste bara någon dag efter vem jag hade blivit smittad av och jag var "ren" innan det samlaget!

Symtomen jag hade:
    * det sved ordentligt när jag kissade, precis som när man har urinvägsinfektion
    * kraftiga flytningar

Som tur var märkte jag ju direkt, så jag fick antibiotika för detta!

Oavsett om ni gnuggat mot varann eller haft sex - å och testa dig omedelbart! Du kan bli steril och få världens jävla infektioner! Skynda, direkt på måndag beställer du tid!!

• Anonym (har haft)

Såg nu att du redan hade beställt tid Bra gjort! Men, vilken lång tid du fick vänta? Sånt där anser jag vara akut, så jag tycker du skall gå till närmaste MVC eller ungdomsmottagning snarast!

• Anonym (orolig)

hej oteknisk: jag bor på ett ganska litet ställe uppe i norrland. Kunde ha fått tid i slutet på nästa vecka, men då jag jobbar på skola o har lov snart tänkte jag vänta tills dess så jag slipper va ledig från jobbet. Känns inte ´som någon direkt panik då det skulle ha varit tre år sedan det hände. Blev bara lite orolig då jag läste att mellanblödningar kan vara ett tecken på klamydia och det har jag haft + att jag vet att killen ifråga är ganska aktiv av sig. Känner mig dock lugnare nu när jag gjort testet. Mitt blev bara lite gulaktigt och rosa längst ner på toppsen, så det känns rätt så säkert (om man inte gjort fel vill säga) men jag följde allt som stog i bruksanvisningen.

• Anonym (orolig)

tror egentligen egentligen inte att jag har det för isådana fall skulle jag ha haft det i över tre år, och det enda symptom som jag har haft var mellanblödningar vilket verkar ganska vanligt, lus att jag på slutet har blödit lite ibland vid samlag vilket kan bero på massa andra saker oxå. Inga flytningar eller svidiga kissningar här. Ställde i en annan tråd frågan vad det kunde bero på att man blödde vid samlag, och fick bland många andra svar tipset att det kunde vara klamydia. Men borde jag inte ha mäkt något tidigare då? Har haft sambo sedan tre år tillbaka så detta skulle jag isåfall ha fått innan det, med en enda som jag var med efter att det tog slut med mitt ex som jag hade i 6 år....

• Anonym

Vad kostar ett sånt test? måste man fråga efter det?

• Anonym (orolig)

det kostade 229 kr så det var ganska dyrt, och ja, dom har det bakom disk så man måste fråga efter det.

• Anonym

från inga symptomer till
    kraftig urinvägsinfektion

• Anonym

Kan vara lömsk med "tyst" infektion som inte ger symtom och upptäcks först när den ställt till problem med äggledare etc.

• Anonym (o-teknisk)

Jag råder er att INTE köpa ett sånt där test på
    apoteket!
    Det är svårt att få ett klart besked: har jag, eller inte.
    Dessutom är de inte 100 % tillförlitliga.
    Det sa min gynekolog jag träffa i fredags.
    Då lägger jag hellre 229 spänn på något vettigare!

• Anonym (orolig)

Hej igen oteknisk. Jag håller faktiskt med dig, köp dem inte.... Även om jag fick ett tydligt negativt resultat på mitt så känner man sig ändå osäker, tänk om jag gjorde fel osv....

• Bijouu

Mna behöver ju inte ha ett enda symptom, man kan ha könsjukdomar utan att känna något alls. så varför inte alltid testa sig om man har haft tillfälligt sex utan kondom, eller om man har en ny partner?

Svar på tråden Symptom klamydia?