Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (orolig)

Symptom klamydia?

Någon som vet om det kan finnas risk att man blir smittad av klamydia om man inte har haft samlag utam bara varit o "duttat" mot varandra? Träffade en kille på krogen (som jag känner) och vi gick hem tillsammans. Blev visserligen inget av det då han druckit lite för mycket o inte "fick upp den"...

Vilka symptom ger klamydia om man nu skulle ha fått det?

• Svar på tråden Symptom klamydia?
  • Anonym (orolig)

Ingen?

• Anonym (orolig)

Hm, detta var tre år sedan innan jag träffade min nuvarande som jag träffade kort efter. Men nu när man har börjat planera barn så dyker tankarna upp, tänk om jag fick nåt och tänk om jag har gått med det hela tiden utan att veta och kanske inte kan få barn på grund av det nu......

Förvirrad....

• Anonym (orolig)

INga flytningar eller svidande har jag haft. Däremot har jag vissa månader haft mellanblödningar trots p-piller, kan detta vara ett symptom?

• Anonym (orolig)

Jag var faktiskt på apoteket idag och skulle köpa Handilab-C, läste om det i tidningen igår. Är ett självtest för klamydia. Men de hade det inte hemma, blev så besviken för jag hade ju tänkt ta reda på om det var så ju....

• Anonym (orolig)

Hejs!!!

Har idag varit på apoteket o hämtat ut ett sånt där självtest och det visade negativt, så det var inget!!! Känns jätteskönt, hoppas bara att man har gjort rätt så det stämde...

Någon mer som har provat ett sånt?

• Anonym (orolig)

Hej igen!!!!

Jag har beställt tid men fick ingen förrns om tre veckor så det var därför jag köpte ett sånt där test, eftersom jag inte hade lust att vänta så länge, bara därför.....

• Anonym (orolig)

hej oteknisk: jag bor på ett ganska litet ställe uppe i norrland. Kunde ha fått tid i slutet på nästa vecka, men då jag jobbar på skola o har lov snart tänkte jag vänta tills dess så jag slipper va ledig från jobbet. Känns inte ´som någon direkt panik då det skulle ha varit tre år sedan det hände. Blev bara lite orolig då jag läste att mellanblödningar kan vara ett tecken på klamydia och det har jag haft + att jag vet att killen ifråga är ganska aktiv av sig. Känner mig dock lugnare nu när jag gjort testet. Mitt blev bara lite gulaktigt och rosa längst ner på toppsen, så det känns rätt så säkert (om man inte gjort fel vill säga) men jag följde allt som stog i bruksanvisningen.

• Anonym (orolig)

tror egentligen egentligen inte att jag har det för isådana fall skulle jag ha haft det i över tre år, och det enda symptom som jag har haft var mellanblödningar vilket verkar ganska vanligt, lus att jag på slutet har blödit lite ibland vid samlag vilket kan bero på massa andra saker oxå. Inga flytningar eller svidiga kissningar här. Ställde i en annan tråd frågan vad det kunde bero på att man blödde vid samlag, och fick bland många andra svar tipset att det kunde vara klamydia. Men borde jag inte ha mäkt något tidigare då? Har haft sambo sedan tre år tillbaka så detta skulle jag isåfall ha fått innan det, med en enda som jag var med efter att det tog slut med mitt ex som jag hade i 6 år....

• Anonym (orolig)

det kostade 229 kr så det var ganska dyrt, och ja, dom har det bakom disk så man måste fråga efter det.

• Anonym (orolig)

Hej igen oteknisk. Jag håller faktiskt med dig, köp dem inte.... Även om jag fick ett tydligt negativt resultat på mitt så känner man sig ändå osäker, tänk om jag gjorde fel osv....

Svar på tråden Symptom klamydia?