Inlägg från: Anonym (Ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ok)

Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?

Jag använder tumme upp och ner istället för att skriva att jag håller med eller inte håller med. 

• Anonym (Ok)
    Anonym (Nedtumningar) skrev 2024-01-20 18:46:31 följande:
    Självklart, och det är jag också okej med. Men vissa verkar tumma ned utan att ens ha läst och begrundat inlägg.
    Så är det ofta när man inte håller med, man tror att den andre inte tänkt klart, bara gått på känsla osv. Dvs man respekterar inte att andra faktiskt har andra åsikter. Det går inte att se hur någon som gjort en tumme ner tänker, därför känns det väldigt nedlåtande av dig att tro att de inte tänkt klart. 
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Nedtumningar) skrev 2024-01-20 18:55:27 följande:
    Jag menar att ofta verkar det som att vissa missförstått vad man vill ha sagt med ett inlägg.
    Hur kan du veta det? De håller kanske inte med, helt enkelt. 
  • Anonym (Ok)
    Anonym (Tummen) skrev 2024-01-20 19:00:34 följande:
    Fast en del inlägg som får tumme ner är ju bara konstigt. Tex inlägg #10 i den här tråden. Vad är det att tumma ner? Ett sant påstående?

Fast ett ganska intesägande inlägg, vad tillför det tråden? Det syns ju att många tummat ner. 

• Anonym (Ok)

Konstigt att det kallas mobbing när någon inte håller med om en åsikt. 

• Anonym (Ok)
    Embla twopointoh skrev 2024-01-20 22:08:35 följande:
    Att inte hålla med är inte mobbing. Det som är, eller i alla fall gränsar till, mobbing, är när det blir systematiskt, när tummen ner klickas bara för att det är en viss person som skrivit inlägget, när funktionen används för att systematiskt hacka på någon. Det är ett sätt att få utlopp för negativa känslor utan att anstränga sig för att formulera ett svar, eller utan att behöva stå för den negativa reaktionen, eftersom det inte syns vem det är som klickat (på samma sätt som när någon skriver elaka/nedvärderande saker dubbelanonymt).

Det är din åsikt att det används så. 

Och där kom anklagelsen om dubbelanonymt, du gillar den va? 

Svar på tråden Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?