• Anonym (Nedtumningar)

Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?

Ibland kan man se nedtumningar av inlägg som faktiskt är bra och tillför något, därför undrar jag om ni som tummar ned gör det av ren "ryggmärgsreflex" dvs bara att ni spontant och kanske känslomässigt ogillar en viss inställning till saker, eller om ni faktiskt läser och begrundar innan.

Många nedtumningar kan man förstå, eftersom en del uttrycker sig elakt eller bakåtsträvande. Finns det något som just du spontant tummar ned?

• Svar på tråden Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?
  • Anonym (B)

Jag tänker alltid efter. Känns rätt självklart.

• Anonym (B)

Jag tummar ner inlägg som jag anser är dåliga råd eller som är elaka.

• Anonym (Nedtumningar (trådstartaren))

Uppdatering: Om man tummar ner detta är man som Ove Sundberg 

• Fjäril kär

Är inte direkt nån nyhet att en hel del människor tummar neråt på ett inlägg enkom för att det skrivits av en särskild person. 

Testatat det flera gånger genom att skriva samma svar två gånger,  dels som mig själv och sen som anonym nån sida framåt . Mitt inlägg blev raskt nertummat men mitt anonyma inlägg tummades upp och till och med citerades och hejades på.... 

Så om en stund kommer detta inlägg tummas ner , vilket bara bevisar det jag säger..  

• Anonym (Tummen)

Tumme-ner förstör bara sidan. Tumme upp är en sak. Då håller man med det som står.

Men tumme-ner blir bara löjligt att ha på sidan eftersom det inte tillför något alls. Vill man ge kritik så använd ord! Berätta vad du tycker är fel i det som står i inlägget. Förstår inte varför tumme ner ens ska finnas.

• Nandez

Till och med i lektrådar så trycks det på tummen ner, lite märkligt

• Anonym (.)

Kan trycka nedtumme på något som är ovidkommande till det som personen citerar. Alltså det är inget relevant svar eller motargument

• Anonym (Ok)

Jag använder tumme upp och ner istället för att skriva att jag håller med eller inte håller med. 

• Anonym (Nedtumningar)
    Anonym (Tummen) skrev 2024-01-20 18:18:05 följande:

Tumme-ner förstör bara sidan. Tumme upp är en sak. Då håller man med det som står.

Men tumme-ner blir bara löjligt att ha på sidan eftersom det inte tillför något alls. Vill man ge kritik så använd ord! Berätta vad du tycker är fel i det som står i inlägget. Förstår inte varför tumme ner ens ska finnas.

Ja, jag saknar ofta att man förklarar varför man tummar ned. Det hade gett mer nyanser till diskussionen.

• Anonym (Nedtumningar (trådstartaren))

Uppdatering: Denna tråd har nu fått massa ned downvotes

Svar på tråden Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?