Inlägg från: Anonym (*) |Visa alla inlägg
  • Anonym (*)

Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?

Jag trycker ibland tumme ner på inlägg som inte är det minsta konstruktiva och som helt uppenbart bara är menade att trycka till någon (oftast trådstartaren).

Svarar man på sådant riskerar man att tråden urartar i en lång off topic-diskussion och det vill jag helst undvika. Men jag vill ändå markera, för personen som blir attackerad, att påhoppet inte är okej.

Hade modereringen av forumet fungerat så hade nedtummen inte behövts i sådana lägen; då hade det räckt med att anmäla inlägget. Jag gissar att de som ger nedtummar till personer som spammar sönder forumet tänker lite likadant. 

Sedan gör jag som flera andra här i tråden och ger en upptumme till inlägg som  jag själv gärna skriver under på. Jag tycker att det är ett smidigare sätt att uttrycka medhåll än att citera inlägget och skriva +1 eller håller med

Upptummar känns oproblematiska då det är helt uppenbart vad man menar med dem. Vill någon bemöta min ståndpunkt är det bara att svara på inlägget som jag gett en upptumme till. 

Svar på tråden Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?