Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?
Jag använder funktionen då och då när jag tycker något är dåligt eller när något är bra. I grunden tycker jag att de gott kan ta bort funktionen.
Jag använder funktionen då och då när jag tycker något är dåligt eller när något är bra. I grunden tycker jag att de gott kan ta bort funktionen.
Jag förstår inte problemet. Folk med enkelanonyma inlägg verkar syssla med en hel del nedtryckande.
Sen så är jag av den åsikten att folk ska stå för det dom skriver, oavsett vilken form av anonymitet de befinner sig bakom. Tycker också att alla ska kunna känna det ansvaret att säga ifrån till hatiska inlägg.
Som jag sett och upplevt på fl så kan det vara två enkelanonyma inlägg där de känner igen varandra från andra trådar och samarbetar i hatiska inlägg. Inlägg som saknar substans eller inte tillför något till tråden. Mer är en form av innehållslös krigsföring.
Ja det händer att jag undviker att diskutera med en och annan som fultolkar, använder sig av härskartekniker och inte är intresserad utav ha en okey ton. Det finns många märkliga här
Jag baserar min respekt på det någon skriver där och då. Oavsett graden på anonymitet. Har ibland sett ömkande inlägg där enkelanonyma får en massa hyllningar enbart för att denne tidigare skrivit något kränkande eller nedlåtande till andra tidigare och uppfattas tillhöra en viss sida av hyllaren. Jag önskar att fler ser saker i gråzoner i stället för exakta poler.
Kan inte se att enkelanonymitet tillför något. Eller dämpa konflikter. Snarare tvärtom. Det förstärker en polarisering.