Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?
Det är inte samma sak med partiledardebatter. Vad gäller dessa så finns det ett intresse av historik kopplat till individen.
Skulle gärna vilja att de karaktärerna du namnger är anonyma och förändrar deras dömande sätt i inläggen. Som det ser nu så blir även dom dömda på förhand baserat på deras nick. Det är omöjligt för dessa att skapa en helt neutral frågeställning oavsett. De kanske vill förändras men finner det omöjligt. Jag förstår inte vinsten med att jag ska känna till dig och vad du skriver i andra trådar? Det enda som räknas är hur individen uppför sig i den nuvarande konversationen.
Det jag är ute efter är att folk ska känna ett ansvar för det de skriver, oavsett graden av anonymitet. Jag är intresserad av andras åsikter gällande ämnet från ett "vitt arks perspektiv" jag vill inte veta saker om andras privatliv, så lite som möjligt.
Om exempelvis de två vill förändra sin syn på nicket, så är det ju bara för dom att sluta älta om sina ständigt återkommande ämnen som de låst sig vid. Svårare än så är det inte.