Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?
Tycker inte tumningar tillför något. Titta här! Nu tummar jag upp mitt egna inlägg! Fl borde ta bort funktionen.
Tycker inte tumningar tillför något. Titta här! Nu tummar jag upp mitt egna inlägg! Fl borde ta bort funktionen.
Jag förstår inte varför du tycker att dubbelanonymitet är ett problem? De mest hatiska inläggen får jag från andra som är enkelanonyma. Vissa verkar betrakta sin enkelanonymitet som en påklistras karaktär där hen säkert inte uppvisar den personligheten irl.
Jag är heller inte intresserad av vad en person skriver i en annan tråd utan betraktar varje ämne som ett nytt kapitel. Har någon ett trevligt bemötande där så får denne trevliga svar av mig där. Har heller inget intresse av att träffa andra privat. Vill att plattformen inte ska ha enkelanonymitet öht. Tycker alla ska välja ett nytt nick till varje ny tråd hen skriver i. Jag är inte intresserad av någons personliga berättelser om det nu inte är ämnet för tråden. Jag är intresserad av diskussionen.
Jag förstår inte problemet. Folk med enkelanonyma inlägg verkar syssla med en hel del nedtryckande.
Sen så är jag av den åsikten att folk ska stå för det dom skriver, oavsett vilken form av anonymitet de befinner sig bakom. Tycker också att alla ska kunna känna det ansvaret att säga ifrån till hatiska inlägg.
Som jag sett och upplevt på fl så kan det vara två enkelanonyma inlägg där de känner igen varandra från andra trådar och samarbetar i hatiska inlägg. Inlägg som saknar substans eller inte tillför något till tråden. Mer är en form av innehållslös krigsföring.
Ja det händer att jag undviker att diskutera med en och annan som fultolkar, använder sig av härskartekniker och inte är intresserad utav ha en okey ton. Det finns många märkliga här
Har sett en hel del uppenbart manipulativa inlägg från enkelanonyma. Det jag beskrev tidigare där orelevanta nedlåtande/ hatiska inlägg skrivs och någon annan enkelanonym som kallar det för "intressant information" t ex. Ett talande exempel på ren manipulation där den första skribenten pratar om ett orelevant föraktfullt hat som inte berör något egentligen och den andre i tag-teamet kallar det för "information" trots att saklighet saknas. Budskapet är då att det ska framställas som att de enkelanonyma har en enad front, hat ska betraktas som fakta och agiterar andra att följa deras exempel för att själv inte bli utsatta för kränkningarna.
Oerhört vanligt, kan beskriva hundratals olika manipulativa inlägg av varienda grad som skrivs av enkelanonyma. Det verkar också vanligt att enkelanonyma kallar andra för troll, även i de fall då det inte finns en tillstymmelse till trollande. Också en form av dominerande manipulation. De som läser inläggen uppmanas med det att välja sida, att uppfatta opponenten som någon som skriver förkastligt.
som sagt, oavsett grad av anonymitet så borde folk känna ett ansvar för vad de skriver på nätet.
Skulle föredra att enkelanonymitet försvann. Ser inget syfte med den.
Det andra skriver är det enda som räknas.
Det är inte samma sak med partiledardebatter. Vad gäller dessa så finns det ett intresse av historik kopplat till individen.
Skulle gärna vilja att de karaktärerna du namnger är anonyma och förändrar deras dömande sätt i inläggen. Som det ser nu så blir även dom dömda på förhand baserat på deras nick. Det är omöjligt för dessa att skapa en helt neutral frågeställning oavsett. De kanske vill förändras men finner det omöjligt. Jag förstår inte vinsten med att jag ska känna till dig och vad du skriver i andra trådar? Det enda som räknas är hur individen uppför sig i den nuvarande konversationen.
Det jag är ute efter är att folk ska känna ett ansvar för det de skriver, oavsett graden av anonymitet. Jag är intresserad av andras åsikter gällande ämnet från ett "vitt arks perspektiv" jag vill inte veta saker om andras privatliv, så lite som möjligt.
Fast då dömer du dessa på förhand, baserat på deras enkelanonyma nick. Det är det jag vill komma bort från. Som sagt, jag vill att alla tar sitt ansvar för det de skriver. Det enda intressanta är hur personen uttrycker sig där och då. Inte vad dessa sagt i en annan tråd, gällande andra ämnen. Den enda fördelen med ett enkelanonyma nick som du ser det är att man kan undvika vissa. Jag är enbart intresserad av argumenten där och då. Även en blind höna hittar ett korn då och då.
Jag baserar min respekt på det någon skriver där och då. Oavsett graden på anonymitet. Har ibland sett ömkande inlägg där enkelanonyma får en massa hyllningar enbart för att denne tidigare skrivit något kränkande eller nedlåtande till andra tidigare och uppfattas tillhöra en viss sida av hyllaren. Jag önskar att fler ser saker i gråzoner i stället för exakta poler.
Kan inte se att enkelanonymitet tillför något. Eller dämpa konflikter. Snarare tvärtom. Det förstärker en polarisering.