Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?

Anonym (Fred) skrev 2024-01-23 22:22:08 följande:
    Skulle du inte ifrågasätta att det är två helt olika personer om en är enkelanonym och den andra dubbelanonym alltså? Förstår inte hur svårt det är att hålla isär två olika personer egentligen baserat på enkel/ dubbelanonym nick.
    Jag gillar inte att/ känns inte schysst att:
    -du insinuerar att jag figurerar som två olika personer.
    -att du innefattar "och en del andra" då det uppvisar ett polariserande "vi och dom" tankesätt.

Jag förstår att du är av en annan åsikt. Vet inte hur en sån här diskussion skulle ha ett oärligt syfte? Vad menas? I vilket syfte då?
    Dubbelanonyma nick ändras från tråd till tråd, men ibland inte (och ibland tas samma dubbelanonyma nick av någon annan). Det är faktist svårare att hålla reda på en massa dubbelanonyma i en tråd, och vem man egentligen svarar, jämfort med vanliga enkelanonyma nick vilka ofta har en hjälpsam bild relaterat till namnet. Dessa dubbelanonyma är ett evigt otyg i de flesta diskussioner. Alltid dessa . .. .... XX etc. Men vissa har iallafall den bättre vanan att använda riktiga ord i nicknamnen som man kan komma ihåg.
  • Tow2Mater
    Anonym (Fred) skrev 2024-01-24 00:44:06 följande:
    Tyngden borde läggas på hur någon uttrycker sig, oavsett om denne har tagit en annans nick. Jag finner personen bakom ointressant. Vad spelar det för roll? Det enda enkelanonymiteten syftar till då är att man förväntas känna igen och ha åsikter om denne innan man ens läser vad personen skriver. Inte alls neutralt. Och det är det jag personligen strävar efter, andras åsikter som inte är dömda på förhand. Vad har jag för nytta av att veta att någon betett sig illa i en annan tråd? 
    Fast det är just det en del dubbelanonyma gör; de slänger sig t ex med uttryck "du som alltid (och lägg till olika mobbande epitet, ofta någon liten detalj de negativt förvrängt bortom originalt ursprung och betydelse). Att behöva starta en diskussion med att ännu en gång förklara vad man menade i  en tråd för tre veckor sedan för en dubbelanonym som bara vill vara elak och fegt gömmer sig bakom dubbelanonymiteten kan vara sjukt irriterande.

Jag forstår du inte vill ha enkelanonymitet alls, men det bidrar knappast till att känna ett ansvar för vad man skriver, tvärtom. De som faktist inte gömmer sig under dubbelanonymitet tar ju ansvar för vad man skriver - oavsett om det ar positiva eller negativa saker står man ju för det (och kan få det slängt i ansiktet i andra trådar).
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Ni som tummar ner inlägg, gör ni det spontant eller tänker ni efter före?