Högklackat
Liten man skrev 2024-01-21 16:56:36 följande:
Ok, den instinkten tycks mej vara vanlig hos många kvinnor Jag känner långa män, som får korta kvinnor, dom korta kvinnorna vill bli omhändertagna, sitta i knä.. Blir inte så mycket skällsord till dom kvinnorna.
Sitter det i längden om man vill bli omhändertagen?
Jag har då inte märkt att korta kvinnor vill bli mer omhändertagna än andra.
På vilket vis då menar du?
Sen förstår jag inte, du vill inte sitta på en kudde på bio, vilket de flesta andra inte skulle märka för det är förnedrande men att som vuxen sitta i någons knä på bio är inte det?
Det tycker jag skulle vara mycket mer förnedrande, att sitta i någon knä som ett barn, en kudde visar att man är självständig. Även för den som har dig i knät måste det ju bli obekvämt för under filmen. Jag har ibland ett barn i knät och bara det gör det ju obekvämare att sitta under en längre tid plus att man ser sämre då.
Sitta i knät och gosa lite hemma är en sak men att som vuxen sitta i någons knä på en bio tror jag fler reagerar på än att någon sitter på en kudde, det ser man ju inte om man inte sitter väldigt nära.
Självklart kan korta personer behöva en del praktiskt hjälp men att dom skulle ha ett större behov av att bli omhändertagna som små barn känner jag inte igen.