• Liten man

Högklackat

Jag är en kort man, men jag gillar när kvinnor har högklackat. Varför blir en del kvinnor obekväma när dom blir mycket längre än mej?

• Svar på tråden Högklackat
  • Anonym (Sådär)

Ha ha, de flesta över 15 år är väl längre än dig även utan högklackat?

Sedan är det ju du som har problem med din längd, inte kvinnorna. 

• Liten man

Dom behöver inte ens vara 15 år. Jag är bara 140 cm lång, lika lång som en nioåring 

• Anonym (Xxx)

För att det är jäkligt jobbigt att hålla handen då?.

• Liten man

Ja, det kan bli lite problem. Annars är det mysigt att hålla handen. Och lite svårt att dansa Glad

• Tink
    Liten man skrev 2024-01-21 13:06:15 följande:
    Högklackat

Jag är en kort man, men jag gillar när kvinnor har högklackat. Varför blir en del kvinnor obekväma när dom blir mycket längre än mej?

Det är nog säkert den femte tråden som jag ser som du startar med samma topic. Vissa svar som du får är kloka och genomtänkta, vissa är bara dumma påhopp eller sidoskott. Du deltar en stund i dialogen, tycker sedan indignerat att kvinnor måste kunna acceptera en man som är betydligt kortare än dem själva sedan slutar du svara och istället startar en ny tråd om samma sak.

Vad exakt är ditt syfte? 

Jag vet inte om du har exempelvis akondroplasi eller någon annan genetisk variation som gör att du är så kortväxt eller om du helt enkelt är kort pga att dina föräldrar var väldigt korta. 140 cm för en man är dock definitivt avsevärt kortare än genomsnittet och skapar både sociala och även praktiska handikappande situationer. När man väljer en livskamrat, så inverkar detta på liknande sätt som olika handikappande funktionsstörningar, som exempelvis avsaknad av kroppsdelar, eller sinnesfunktioner. Vissa har lättare att ta sig förbi dessa, andra mindre. Det är tyvärr så som vi är skapta som individer.
  • Liten man

Hej Tink, ja, så är det nog. Har inte tänkt på det innan, Det är många situationer som är problematiska, och handikappande. Det är klart att man bör tänka till en extra gång, innan man inleder ett förhållande med en handikappad. Jag är mycket kortare än medel. Det blir många blickar. Och problem i vardagen 

• Tink
    Liten man skrev 2024-01-21 13:47:20 följande:

Hej Tink, ja, så är det nog. Har inte tänkt på det innan, Det är många situationer som är problematiska, och handikappande. Det är klart att man bör tänka till en extra gång, innan man inleder ett förhållande med en handikappad. Jag är mycket kortare än medel. Det blir många blickar. Och problem i vardagen 

Jag skrev absolut inte att du är handikappad, utan att din längd kan skapa handikappande situationer, exempelvis att köra bil eller se en film på bio. Detta, samt den i samhället rådande normen om relativ kroppslängd i en kärleksrelation kan säkert orsaka problem när man söker en livskamrat. Vissa har lättare att ignorera dessa svårigheter samt blickar och tisslande, andra svårare. Så mycket mer komplext är det inte.
  • Liten man

Ja, körkort har jag aldrig ens provat. Det blir väldigt svårt. Se en film på bio är väldigt svårt, ibland brukar jag få sitta i knät på den som är med mej. Ganska förnedrande. Det blir många handikappande situationer

• Anonym (Sådär)
    Liten man skrev 2024-01-21 14:06:30 följande:

Ja, körkort har jag aldrig ens provat. Det blir väldigt svårt. Se en film på bio är väldigt svårt, ibland brukar jag få sitta i knät på den som är med mej. Ganska förnedrande. Det blir många handikappande situationer

På bio finns kuddar. Du vet att även små barn går på bio?

Sedan blir allt bättre om lägger av dig offerkoftan. 

• Liten man

Vad är det för skillnad? Ganska pinsamt att be om en kudde som barn behöver? Förstår du inte att vi kortväxta har många problem i vardagen?

Svar på tråden Högklackat