Min kropp
Hur gammal är du? Hormonspel kan ju börja redan runt 35 även om man inte är i klimakteriet. Min cykel ändrades huxflux när jag var 32-33. Sen var den regelbunden igen i många år till men med ändrad cykellängd.
Hur gammal är du? Hormonspel kan ju börja redan runt 35 även om man inte är i klimakteriet. Min cykel ändrades huxflux när jag var 32-33. Sen var den regelbunden igen i många år till men med ändrad cykellängd.
Jag är 33
Vad menar du med hormonspel,vad innebär detta ?
Spel kanske var att ta i. Men saker som enstaka överhoppad ägglossning, ändrat antal dagar i cykel, ökad/minskad pms? Påverkad sexlust, illamående, huvudvärk?
Min cykel hoppade som sagt runt lite när jag var ungefär i din ålder sen blev den hyfsat regelbunden igen i ett antal år.
Vet inte om du har barn? Under mina tre graviditeten och amningar så har jag känt av att kroppen inte är som vanligt och även i klimakteriet, och då diffusa saker som huvudvärk, illamående. Tänker att man kan känna av även små fluktuationer på hormoner i kroppen.
När vi ville börja försöka med trean var kroppen helknäpp, gick och kollade upp mig och då hade jag jättehögt prolaktin. Dr sa att det förmodligen var för nyligen avslutad amning, men nämnde också att man kan ha det högt pga stress. Fick något läkemedel för att få ner nivån och sen blev cykeln som vanligt och jag blev gravid direkt.