• Anonym (Förvirrad)

    Var det här misshandel?

    Jag är gravid i v. 25 och under dagen har det varit dålig stämning mellan mig och min man. På kvällen sitter vi i sängen och vi börjar småtjafsa igen och tydligen gör/säger jag något som gör honom väldigt arg och han slår till mig rakt över magen. Hade som tur var redan handen över magen och en kudde lutandes mot magen så blockade det mesta av slaget. 


    Är nu mest förvirrad om det här är misshandel eller om det var någorlunda ok då han ändå slog mot kudden. Hade kudden inte varit där så hade han kanske inte slagit till..

  • Svar på tråden Var det här misshandel?
  • Anonym (M)

    Det är våld ändå. Även om han hade boxat in i sänggaveln så är det våld. Slå sönder eller kasta saker kring sig i gräl är också våld.

  • Anonym (Också gravid)

    Herregud. Det var misshandel. Inbilla dig inget annat.

  • Anonym (BrB)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-01-25 01:30:34 följande:
    Var det här misshandel?

    Jag är gravid i v. 25 och under dagen har det varit dålig stämning mellan mig och min man. På kvällen sitter vi i sängen och vi börjar småtjafsa igen och tydligen gör/säger jag något som gör honom väldigt arg och han slår till mig rakt över magen. Hade som tur var redan handen över magen och en kudde lutandes mot magen så blockade det mesta av slaget. 


    Är nu mest förvirrad om det här är misshandel eller om det var någorlunda ok då han ändå slog mot kudden. Hade kudden inte varit där så hade han kanske inte slagit till..


    Bara för att dubbelkolla 
    Din man slår sin gravid fru avsiktligt i magen?
  • Anonym (Ja)

    Ja det var misshandel och dessutom kunde han ha skadat barnet!!

    INGEN normal man kommer att röra sig mot din mage när du är gravid, han är FARLIG!!

    FLYTTA NU!!

  • Anonym (Ja)

    Får korrigera mig själv - ingen normal man kommer att vara våldsam varken mot dig, din mage eller saker i er omgivning!

    FLYTTA!!

  • Anonym (Anna)

    Ja det var misshandel och går inte att bortse från att tröskeln sänkts.

    Jag hade packat och flyttat.
    Ingen normal människa gör våld på en gravidmage,  då fattas det något och våldet kommer trappas upp

  • Lynx123

    Snälla, du behöver väl inte ens fråga? Det här kommer bli värre. Lämna honom nu...inte imorgon. Inga chanser. En vuxen människa som inte kan hantera sin ilska är farlig för sina omgivningar. Värna om dig själv och ditt framtida barn. Du kommer ångra dig bittert om du stannar kvar med en sådan person.

  • Anonym (Ja)

    Nästa gång kanske han slår dig i magen så bebisen dör. När barnet fötts kanske han slår dig, eller barnet när hen blir äldre.

    Nu är du tyvärr bunden vid den här idioten i många år framöver men du måste FLYTTA NU.

  • Anonym (M)
    Anonym (Ja) skrev 2024-01-25 06:55:41 följande:

    Nästa gång kanske han slår dig i magen så bebisen dör. När barnet fötts kanske han slår dig, eller barnet när hen blir äldre.

    Nu är du tyvärr bunden vid den här idioten i många år framöver men du måste FLYTTA NU.


    TS behöver anmäla honom först så det blir dokumenterat. Kan vara bra
Svar på tråden Var det här misshandel?