• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Gbgmamma
    Heybae skrev 2024-02-19 20:52:34 följande:

Jag fortsätter blöda med klumpar. Blodigt i 4 dagar nu. Kommer mycket blod i toaletten men nästan inget i bindan.

Ska på VUL imorgon som min BM bokat för att jag ska få lite klarhet. 
    Jag har fortfarande ömma bröst, mår illa, trötthet och har molvärk.
    Har inte alls ont, vilket jag hade vid mitt förra missfall.

Testade igen idag vid 17 va strecket så svagt att jag nästan inte såg det. Testade igen nu för ca 30 minuter sen och då är det dubbel så starkt än det va vid 17 tiden ?? Allt är så förvirrande, jag förstår ju att jag fått missfall men är rädd att något finns kvar då testet ibland är starkare och ibland svagare. 
    Men får svar imorgon kl 14 🙏

Hoppas verkligen att allt ser bra ut, har du gjort vul ännu? 
  • Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-19 20:52:34 följande:

Jag fortsätter blöda med klumpar. Blodigt i 4 dagar nu. Kommer mycket blod i toaletten men nästan inget i bindan.

Ska på VUL imorgon som min BM bokat för att jag ska få lite klarhet. 
    Jag har fortfarande ömma bröst, mår illa, trötthet och har molvärk.
    Har inte alls ont, vilket jag hade vid mitt förra missfall.

Testade igen idag vid 17 va strecket så svagt att jag nästan inte såg det. Testade igen nu för ca 30 minuter sen och då är det dubbel så starkt än det va vid 17 tiden ?? Allt är så förvirrande, jag förstår ju att jag fått missfall men är rädd att något finns kvar då testet ibland är starkare och ibland svagare. 
    Men får svar imorgon kl 14 🙏

😞
    har tänkt på dig men visste inte hur jag skulle komma i kontakt. 

jag blöder inte i toaletten och knappt på bindan men kommer på pappret. Klump fick jag en gång. Kan lägga upp bilden här. Var och lämnade mitt andra blodprov de ska ringa efter lunch. hade inga grav symtom förutom metallsmak i munnen och ömma bröst. Har fortfarande samma symtom, det typ strålar i brösten. 

Fick detta på pappret söndag kväll

• Nimet123

Nu ringde de från sjukhuset. Första blodprovet visade 677 den andra visade 693 det tyder på graviditet säger dom. Ska åka in på kontroll imorgon 11:30
    vill tillägg att jag inte har blött sen igår på kvällen. 

Vad ska detta betyde, finns det hopp tror ni
  • JustLikeHoney
    Nimet123 skrev 2024-02-20 12:05:24 följande:
    Läkarens kommentar, vad betyder det?
    Ingen normal stegring tyvärr, ev extrauterin graviditet. 
  • Anonym (ENellerTVÅ)
    Nimet123 skrev 2024-02-20 12:05:24 följande:
    Läkarens kommentar, vad betyder det?
    stegrigen är inte normal. Och då brukar de misstänka att det sitter i äggledaren. Så de vill göra ultraljud för att se om det gör det. Eller om de kan hitta ngn annan anledning till varför det är så långsam stegring på hcg.
  • Heybae
    Gbgmamma skrev 2024-02-20 09:37:22 följande:
    Hoppas verkligen att allt ser bra ut, har du gjort vul ännu? 
    Har varit på VUL precis. Syns ingen graviditet utan bara en tunn hinna så jag borde sluta blöda snart.  Har kommit blod med klumpar sen i fredags så läkaren sa att jag har blödigt ut graviditeten.  Inga tecken på utomkvedshavandeskap heller, hon sa jag skulle vara uppmärksam om jag får ont med tanke på att jag inte gjort VUL tidigare så vet dom inte vart graviditeten satt. Ska ta ett nytt test om 1 månad för att se så det blir negativt. 
    Jag är sååå ledsen.. hade missfall samma vecka i september så detta är andra missfallet på ett halv år.. 🥺
  • JustLikeHoney
    Heybae skrev 2024-02-20 15:12:43 följande:
    Har varit på VUL precis. Syns ingen graviditet utan bara en tunn hinna så jag borde sluta blöda snart.  Har kommit blod med klumpar sen i fredags så läkaren sa att jag har blödigt ut graviditeten.  Inga tecken på utomkvedshavandeskap heller, hon sa jag skulle vara uppmärksam om jag får ont med tanke på att jag inte gjort VUL tidigare så vet dom inte vart graviditeten satt. Ska ta ett nytt test om 1 månad för att se så det blir negativt. 
    Jag är sååå ledsen.. hade missfall samma vecka i september så detta är andra missfallet på ett halv år.. 🥺

Beklagar verkligen, mitt ul såg inte heller så bra ut så gissar att jag också får missfall, hade ett i okt, det är så trist. 

hoppas du blir gravid snart igen och det går bra!

• Nimet123
    Anonym (ENellerTVÅ) skrev 2024-02-20 14:49:10 följande:
    stegrigen är inte normal. Och då brukar de misstänka att det sitter i äggledaren. Så de vill göra ultraljud för att se om det gör det. Eller om de kan hitta ngn annan anledning till varför det är så långsam stegring på hcg.

Hon har redan kollat 2 ggr. Hon såg ingenting i äggrören/äggstockarna elr utanför livmodern. 

hon såg en förtjockad slemhinna i livmodern. Borde inte fostret vara där med?!

• Nimet123
    Heybae skrev 2024-02-20 15:12:43 följande:

Beklagar verkligen. Det är så många som får missfall. 

♥️♥️

Svar på tråden Bf Oktober 2024