• MHe86

Bf Oktober 2024

Hejsan!

Såg att det inte fanns någon tråd för de med bf i Oktober.
    Tänkte att jag gör en så kan vi följas åt de som vill. Skrattande

Nu är det 10 år sen sist jag var gravid och råkar visst fått samma bf datum som då också.

• Svar på tråden Bf Oktober 2024
  • Johannanr3

Hej på er och grattis {#emotions_dlg.flower}

Jag är gravid i V 7 tror jag. Inte helt 100 då jag hade ett MA i början på december och hann aldrig få tillbaka min mens innan jag blev gravid igen Tyst

Jag testade positivt 31/1 då jag hade så fruktansvärt ont i brösten. Har fortfarande fruktansvärt ont i brösten och hoppas att det lättar lite snart. 

Jag är så otroligt hungrig hela tiden och mår illa om jag inte äter något när jag börjar känna mig hungrig. Jag småäter hela tiden. Är dock glad för de symtom jag har för då känns det som att allt är som det ska. 

När jag fick mitt MA i dec så småblödde jag under hela graviditeten och kände inte av så starka gravsymtom, även fast jag gjorde tidigt vul som visade hjärtaktivitet. 

Har inbokad tid till spec mvc 7/3 och hoppas då oxå få ett tidigt ultraljud 

• Anonym (Lycklig)
    Anonym (90) skrev 2024-02-20 19:39:57 följande:
    Men vad kul och grattis till dig med! :) vilken vecka är du i? Jag som varit så inställd på att vi ska behöva göra en ny ivf för att få syskon. Så fick vi pluss istället! idag när jag tog ett nytt test så kom resultatlinjen upp före kontrollstrecket så hormon finns det gott om, haha! Hur gammal är du och din parter? Jag är 33 och min man 37. Detta blir mitt andra barn som sagt och mannens tredje.

Hoppas allt går bra för oss allihop!
    Tack :D jag är i vecka 6 (5+5) villen vecka är du i? :) jag har varit inställd på samma & tänkt att man Kanske aldrig får ett till barn om äggen inte skulle klara upptining osv, detta är ju en lite enklare procedur haha! Åh så roligt!! vi är 34 och 32 :) 
    Illamåendet har gett sig till känna här fy fasen haha. Och klarar verkligen inte av viss mat redan, alla symtom är tidigare denna gången. Känner du något än?
  • Anonym (Väntar barn nr 2)
    Smärta och blödning. 
    Jag är i vecka 6+1. Har ont på ena sidan av magen, vilket jag inte haft tidigare. Och inatt har jag blött märkte jag imorse när jag vaknade. 
    Är det någon som varit med om samma? 
    Sitter i väntrummet på gynakuten. Jag vet inte om de kan göra eller se något här så här tidigt men det känns bra att kolla upp det iaf.
  • Användare50

Hej allihopa! 😊

Jag är i vecka 8 och har nu börjat känna mig illamående, aptiten har förändrats massor och jag får cravings och blir äcklad om vartannat. Mina bröst spänner och ömmar fortfarande men molvärken som jag hade mer eller mindre varje dag tidigare har nu upphört. 

Är det någon mer som är i vecka 8? Vad har ni för symtom? Läste att det är vanligt med molvärk nu så blir orolig att något inte stämmer.

• Emmapemma85

Jag är i v 8 och mina symtom är lite illamående som kommer och går, är sjukt trött o har ofta huvudvärk, ingen molvärk eller spända bröst. Ska på vul den 28/2 och hoppas då att få se ett pickande hjärtaHjärta Har två tidiga missfall bakom mej samt ett sent avbrytande i v 19 pga tidig vattenavgång?

• Anonym (90)
    Anonym (Lycklig) skrev 2024-02-22 07:09:49 följande:
    Tack :D jag är i vecka 6 (5+5) villen vecka är du i? :) jag har varit inställd på samma & tänkt att man Kanske aldrig får ett till barn om äggen inte skulle klara upptining osv, detta är ju en lite enklare procedur haha! Åh så roligt!! vi är 34 och 32 :) 
    Illamåendet har gett sig till känna här fy fasen haha. Och klarar verkligen inte av viss mat redan, alla symtom är tidigare denna gången. Känner du något än?
    Men vad kul att vi ligger så pass lika i allt! Jag är idag i vecka  5(4+0) och jag upplever också att symptomen kommer tidigare denna gång. Smått illamående lite till och från, det kom inte förrän i v. 7 förra gången. Sen tycker jag det är hemskt att amma ibland då jag blivit så öm i bröstvårtorna, hoppas lite att lillen tröttnar på bröstet snart!

Vi fick inte över något till frysen från våran ivf, så vi är jätteglada att slippa genomgå hela den cirkusen igen :) hoppas att lillen vill stanna där inne nu, peppar peppar!

Är du orolig/har du funderat på hur det kommer vara med två barn under 2 år? Jag är asnervös över hur det kommer gå, haha. Vår ettåring är fortfarande väldigt tuttig och snuttar gärna under nätterna och vid nattning. Han sover i vår säng fortfarande och tankarna bara snurrar kring hur det ska gå framöver. Som tur är så hinner mycket hända på 8 månader, så det kanske ger med sig av sig självt.

Har du funderat på något speciellt kring barn nr2? :) 
  • EnKatta
    Användare50 skrev 2024-02-22 09:34:39 följande:

Hej allihopa! 😊

Jag är i vecka 8 och har nu börjat känna mig illamående, aptiten har förändrats massor och jag får cravings och blir äcklad om vartannat. Mina bröst spänner och ömmar fortfarande men molvärken som jag hade mer eller mindre varje dag tidigare har nu upphört. 

Är det någon mer som är i vecka 8? Vad har ni för symtom? Läste att det är vanligt med molvärk nu så blir orolig att något inte stämmer.

Jag är också i v 8 (7+5) och har känt av symptom främst med spända/ömma bröst och lite molvärk. Inget illamående (åtminstone inget tydligt) Däremot känner jag att brösten spänner mindre och mindre för varje dag nu, och hoppas att det inte är onormalt. 

Ska göra VUL 28/2 jag också, har bokat privat då jag är orolig efter tidigare MF och vill se att allt verkar vara i sin ordning.
  • Användare50

Tack för svar! Då verkar det vara lite olika symptom hos oss alla i vecka 8, det gjorde mig lite lugnare!

Önskar er båda lycka till på era VUL, berätta gärna här sen hur det gick 💛

• Cececilia
    Anonym (Väntar barn nr 2) skrev 2024-02-22 09:26:54 följande:
    Smärta och blödning. 
    Jag är i vecka 6+1. Har ont på ena sidan av magen, vilket jag inte haft tidigare. Och inatt har jag blött märkte jag imorse när jag vaknade. 
    Är det någon som varit med om samma? 
    Sitter i väntrummet på gynakuten. Jag vet inte om de kan göra eller se något här så här tidigt men det känns bra att kolla upp det iaf.

Hur gick det för dig? Hoppas att allt såg bra ut 🙏

Åkte också in efter råd från 1177 av liknande anledning idag, har haft ont i ena sidan de senaste dagarna. De kunde se en hinnsäck i livmodern men inte så mycket mer. Var rädd för utomhavandeskap, men de sa att det var osannolikt utifrån det de såg. 

Svar på tråden Bf Oktober 2024