Anonym (F) skrev 2024-01-30 19:09:27 följande:
Ni låter otroligt osäkra i er själva och i er relation. Snacka om att greppa efter halmstrån över saker att vara svartsjuk över.
Hur gamla är ni?
För ärligt talat, vem mer än gamlingar gör statusuppdateringar på Facebook nuförtiden? Ser ingen i min egen ålder (30+) som är aktiv på Facebook mer än att använda Messenger och skriva till varandra när man fyller år. Den enda jag ser som är aktiva på Facebook med inlägg nuförtiden är min svärmor (70+)...
Mitt råd till er?
Gör slut och jobba med er själva. Det är inte friskt att vara så svartsjuk att man skapar problem av att ens partner like:ar något och ser det som flirt...
Men osäker kan man bli av en dålig relation. Jag tycker man ska vara lite mer förstående för det.
Sen finns det ändå psykologer som menar att dessa småsaker är dåliga för relationen.
Och jag vet många mellan 40 och 50 år som lägger upp mycket på Facebook.
Man behöver inte göra slut för att jobba med sig själv. Faktum är att det kan vara sämre för då lär man sig inte att fungera i en relation. Det är för mycket fokus på en själv idag och inte hur bra man fungerar med andra. Det spelar ingen roll hur bra självkänsla man har om man beter sig som en röv när man ska kommunicera med andra.
Man ska inte anklaga andra för småsaker men att man blir svartsjuk kan vara ett tecken på att något annat är fel i relationen och då är det vad man ska arbeta på.