Anonym (linq) skrev 2024-02-01 09:18:33 följande:
Det är en kul bild, men det låter ganska anekdotiskt.
I vilket läge har du just råkat ha ett glas vatten i handen medan du pratar med en man som du uppfattar stirrar på dina bröst? På din arbetsplats i fikarummet? Eller på busshållplatsen? Säger du "ursäkta, jag ska bara springa in på 7-Eleven och köpa lite mineralvatten, jag är tillbaka om tre minuter".
Och vad blir eftermälet hos en person som råkat bara titta ut lite förstrött i luften och funderat på julklappar till frugan men som du tolkat som ett stirrande och angripit med ett glas vatten?
De gångerna det hände var det på krogen faktiskt. Och eftersom jag sällan drack alkohol så hade jag som oftast ett glas vatten när jag stod i baren och pratade med vänner.
Nu är det inte att titta lite utan glo så att tungan hade rullat ut som en röd matta och salivet rann. Blir man tillsagt att stoppa in tungan och sluta glo men fortsätter då har jag inte tålamod att säga till fler gånger. Jag minns att någon blev skitsur.
I vanliga fall ser man ju folk, man registrerar och tittar, det är fullt normalt men att stirra och inte bry sig när man blir tillsagd då får man stå sitt kast.