Inlägg från: Agda90 |Visa alla inlägg
  • Agda90

Kortväxt man

Jag behöver ingen jäkla beksyddare, fixar det galant själv. Jag behöver inte känna mig liten eller omhändertagen eller vad sjutton vissa har skrivet här som ursäkt till varför kvinnor vill ha långa män.

Det enda jag bryr mig längde är att jag vill inte ha en man vars naturliga ögonhöjd är i min urringning. 

Jag är 177 lång. Med mina favorit skor är jag 190.
    Om någon har problem med min längd eller mina preferenser i livet så är det deras problem. 

• Agda90
    Liten man skrev 2024-01-31 09:36:45 följande:

Hej wtf, det är väl inte din sak att avgöra om jag är mobbad eller ej? Det avgör jag. Att jag har flickvän hör inte hit. Det är en allmän fråga. För att väcka tankar och funderingar. Jag vet av erfarenhet att det är svårt. Men varför måste det vara svårt, eller omöjligt att hitta en kvinna när man är kortväxt? Vi män accepterar kortväxta kvinnor 

Alla är olika. Jag tänker inte lägga mer energi på att tänka på hur män och kvinnor vill ha det för att hitta varandra. Vi är unika individer och vissa gillar blonda andra gillar mörka, vissa gillar korta och andra gillar långa osv osv osv. Det finns lika många preferenser som det finns människor
  • Agda90
    Anonym (Vad menar du med mobbad?) skrev 2024-01-31 10:21:09 följande:

Vad menar du med att du är mobbad?
    Kommer folk fram till dig och pekar finger och säger att du är kort och skrattar?
    Har folk genom åren i skolan och på arbetsplatser mm varit elaka angående din längd?

Jag har inte läst någon här på FL som varit elak mot dig pga din längd.
    Folk har svarat vad dom attraheras av men ingen har sagt elaka saker till dig om din längd.

Vad är det du menar med att du är mobbad? 
    På vilket sätt, ingen har ju sagt något nedsättande till dig här angående din längd.

Väldigt bra fråga!
    TS undrar om varför kvinnor föredrar en visslängd på män och får det att han är mobbad. Intressant. 
  • Agda90
    Liten man skrev 2024-01-31 12:29:08 följande:

Det är ju bra att ni är överens. Och att jag har fel. Jag för min del tycker att det är mobbning när man väljer bort någon bara för sin längd.

Är du seriös?
    Då är det mobbing om någon blir bortvald för att man är för smal eller för tjock eller har fel hårfärg.... 
  • Agda90
    Liten man skrev 2024-01-31 15:57:02 följande:

Det spelar ingen roll vad jag skriver här, så är det fel, och tummen ner, är inte det mobbning. Jag skrev i en annan tråd vad ni tycker jag ska göra, som kortväxt, hade ett förslag om att skjuta mej, så slipper ni mej, men det dög inte heller. På Skolan där jag jobbar, hade vi ett mobboffer som valde att ta livet av sej. Men nu förstår jag bättre, för nu vet jag att det kommer från vuxna.

Nej, du förstår inte för du är inte mobbad. Du frågar varför kvinnor väljer en viss typ av män och kan inte acceptera svaren. Eller du anser att kvinnor ska välja män för att behaga dem, så att de inte känner sig bortvalda och kränkta?

Mobbing min vän är en helt annan sak! Ingen här försöker få dig att må dåligt. Folk försöker svara på din fråga!
    Eller du kanske är ute efter elaka svar som "kvinnor väljer långa män för att de tycker att korta är fula"? Är det det du är ute efter?

Korta män har fått mig att må otroligt dåligt när jag var yngre. När de stirrade ner i urringningen och dreglade. Det var äckligt! Men jag tycker inte att alla korta män är äckliga för det. 

Du å andra sidan ifrågasätter andras preferenser men har mage att ha egna. Kasta inte sten i glashus!

• Agda90
    Liten man skrev 2024-01-31 16:17:22 följande:

Jag har egna preferenser, men kan lägga dom åt sidan om det behövs. Jag föredrar långa kvinnor, men om jag träffar en kort kvinna med bra inre, går det också bra. För mej är det helt ok om någon ifrågasätter mina preferenser. Det är väl inget som säger att jag har rätt? 

Du menar att du har preferenser precis som alla andra? Med din logik måste du ju själv vara en mobbare för du har ju preferenser!
  • Agda90

Och du är den enda som kan göra det?

Liten man skrev 2024-01-31 16:23:06 följande:

Det är skillnad, för jag kan tänka mej att ändra mina preferenser.

• Agda90

@Liten man. Du kan ju börja med att fråga i skolan vad mobbing är. Det är solklart att du behöver fräscha upp de kunskaperna!

Det är direkt pinsamt att du gör den jämförelsen med dig själv och en elev som begick självmord pga att hen blev mobbad!!
    Ingen här har utsatt dig för mobbing! 

• Agda90

Om du tycker att detta är att hacka på någon så har du en hel del att lära min vän 

• Agda90
    Anonym (Gripen) skrev 2024-01-31 18:09:54 följande:
    Du sysslar mer med mobbning än alla andra i tråden. Varför det? Du bara fiskar efter kränkningar. Vem gör så egentligen? 
    Vit kränkt medelålders man !
  • Agda90
    Liten man skrev 2024-01-31 20:14:45 följande:
    Ni är lite roliga. Det är väl det jag menar, när jag undrar varför kvinnor väljer långa män. Det är inte bara i längden det sitter 
    Utifrån hur du skriver så kan jag säga att jag hade valt bort dig för att jag upplever dig som otrevlig och gnällig. 

Och anser du det vara mobbing så får det vara så men då har du bara bevisat att du inte går att diskutera med - ännu en avtändande egenskap i så fall
  • Agda90
    Liten man skrev 2024-01-31 20:36:54 följande:

Du skriver ju själv att jag ska fokusera på annat än min längd. Men det enda ni kvinnor verkar fokusera på är mannens längd. Långa män är snyggast skrev någon, långa män ger trygghet, skrev någon annan. Det finns ingen kvinna här som har skrivit att korta män är bäst. Det är väl klart jag har fokus på min längd då?

Alla korta män glor i kvinnors urringning. Därför väljer vi bort korta män.
  • Agda90
    Anonym (linq) skrev 2024-02-01 08:27:42 följande:
    Vet inte om jag köper det där. Många kvinnor tycks dessutom leva i villfarelsen att deras urringningar är det mest fascinerande i världen. Tro mig, det är det sällan.
    Om någon glor mig i urringningen så spelar längden på mannen ingen roll. Jag skrev det för att visa att man kan inte dra alla över en kam. 

Men de män som fascinerat har stirrat  i min urringning har jag bjudit tillbaka genom att böja mig ner och stirra dem i skrevet och prata i den höjden med, alternativt har jag bjudit på ett glas kallt vatten rätt över huvudet för att kyla ner mannen i fråga. 
  • Agda90
    Anonym (linq) skrev 2024-02-01 09:18:33 följande:
    Det är en kul bild, men det låter ganska anekdotiskt.

I vilket läge har du just råkat ha ett glas vatten i handen medan du pratar med en man som du uppfattar stirrar på dina bröst? På din arbetsplats i fikarummet? Eller på busshållplatsen? Säger du "ursäkta, jag ska bara springa in på 7-Eleven och köpa lite mineralvatten, jag är tillbaka om tre minuter".

Och vad blir eftermälet hos en person som råkat bara titta ut lite förstrött i luften och funderat på julklappar till frugan men som du tolkat som ett stirrande och angripit med ett glas vatten?
    De gångerna det hände var det på krogen faktiskt. Och eftersom jag sällan drack alkohol så hade jag som oftast ett glas vatten när jag stod i baren och pratade med vänner. 

Nu är det inte att titta lite utan glo så att tungan hade rullat ut som en röd matta och salivet rann. Blir man tillsagt att stoppa in tungan och sluta glo men fortsätter då har jag inte tålamod att säga till fler gånger. Jag minns att någon blev skitsur. 

I vanliga fall ser man ju folk, man registrerar och tittar, det är fullt normalt men att stirra och inte bry sig när man blir tillsagd då får man stå sitt kast. 
Svar på tråden Kortväxt man