• Agda90

Tidig 40årskris?

Anonym (Anonym) skrev 2024-01-31 22:27:25 följande:
    Tidig 40årskris?

Hej

Man 30+ år här. Har hamnat i ett läge där jag inte alls tänder på min fru längre. Hoppades att hon skulle återgå till den kropp hon hade innan vi fick barn men istället har hon gått längre och längre bort i från den. Hon gör inget för att vilja gå ner i vikt, varken träning äta rätt eller så. Själv gymmar man nästan varje dag är vältränad och äter nyttigt. jag går gärna ut en joggingrunda eller går och boxas. Hon sitter helst och kollar tv medan jag fixar här hemma med städning, tvätt mat etc och behöver alltid plocka undan efter henne trots att jag också jobbar . vill vara rak och ärlig när hon frågar varför jag aldrig är sugen.. Vill bara ha en kvinna som är smal och feminin. 

Fler som hamnat i denna situation? Varför gör kvinnor så här?

Jag hamnade i den sitsen för att jag blev sjuk. En osynlig jäkla sjukdom som ingen fattade. Jag svällde som en ballong och det spelade ingen roll vad jag gjorde. Det tog ÅR innan läkare fattade vad som var fel på mig. Sedan tog det 19 år (!!!!!!!) innan jag på egen hand fick rätt på problemet. Min man var under alla dessa år väldigt stöttande och hjälpsam. Utifrån min ork var vi t.ex. ute på promenader. Men när kroppen svek pga sjukdomen då fick vi hitta andra sätt att hålla igång och vi gjorde det tillsammans!

Hur länge sedan är det ni fick barn?
  • Agda90
    Anonym (Anonym) skrev 2024-02-01 09:35:37 följande:

Tack för svaren barnen är 6 och 3 så det har ju gått ett tag för att få ner vikten eller? 

tror att lämna varandra inte är ett alternativ pga barnen men klart man kollar in andra..

Har ni pratat om ert förhållande?
    Hur du känner? Hur hon känner?

När du pratar om övervikt, vad är det du menar då? I kg alltså. 
    Har du frågat henne om hon vill hänga med ut på en promenad? Har du frågat henne hur hon mår?

Visat att du bryr dig?

Du skriver att du inte tänder på henne mer men allt annat i ett förhållande då?
  • Agda90

Så du har sagt åt henne att träna men inte mer än så. Ja, vad ska man säga... Suck.... Inte så där jättebra på att kommunicera och visa att du bryr dig alltså. 

Svar på tråden Tidig 40årskris?